KrK Rokit monitoren...ervaring?

die rokit zijn lekkere nearfieldjes hoor. lekker eerlijk en je hoort echt bijna alles. ik ben destijds zelf van de rokit naar de v88 krk gegaan. en het viel me alleszins mee wat een eerlijk geluid er uit die rokit's kwam, zelfs ten opzichte van de V88's

voor die prijs zou ik ze zeker nemen.

Ik heb mijn krk's altijd gekocht via Kick music in Hilversum, erg goeie service. worden indien gewenst ook gewoon bij je studio afgeleverd.

Mac-Krokit?! :D

macdonalds.jpg

KRK = Koerdisch voor Mac

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door SlamDub
KRK's van mij komen bij Morel vandaan :D

En je Edirol komt er ook vandaan, en vast nog wel wat meer...

Mijn MicroKorg en edirol komen er ook vandaan. Is vast wel een Morel medewerker die dit leest. Misschien moeten ze ons maar is gaan sponsoren ;-)

Ik zoek ook nog een paar KRK's :)

Hebben we het hier nou over passiefe monitors of aktief? want de nieuwe rockits zijn aktief tog?

Wel grappig... ik volg al een tijdje op verschillende forums de draadjes over monitor speakers.
Fantastisch om te zien hoe iederen z'n eigen monitors als beste (althans zeer goede) beschrijft.

Vraag aan een KRK bezitter wat hij van KRK vindt en hij zal zeggen dat ze fantastisch zijn.
Vraag je hetzelfde aan iemand die Genelec, Mackie of JBL heeft (er zijn er nog meer, ik weet het), dan zeggen ze ook allemaal dat het geweldig is.

Maar, en dit is belangrijk, je komt ook iedere keer een andere opmerking tegen:
Ga ze luisteren!

Monitors moet je niet kopen op aanraden van een ander, je moet ze gaan luisteren :dj: op aanraden van iemand anders. En dan moet je ze kopen als je ze lekker vindt klinken in vergelijking met andere monitors.

Dat geldt voor KRK Rok, Rockits of Mac Crockets... hoewel, bij die laatste is proeven zinvoller dan luisteren. :P

Ja, ik weet dat ik zelf moet gaan luisteren... maarrrrr.... iemand inmiddels al ervaring met de passieve krks? De st6 en st8 dus?

Origineel geplaatst door jes303
vraag het ook eens aan een spirit abs2 bezitter zou ik zeggen. (hint)

mij spirit absoute 2's zijn geweldig! ;)

(ik heb verder toch geen referentiekader. Behalve dat de Genelecs op m'n werk wel duidelijk een stuk beter zijn)

Ik heb zelf de Rokits 8 (aktief) en ben er meer dan tevreden over. Wat me vooral opviel is dat ze giga hard kunnen. Ik heb ze terug moeten draaien naar -30db om verdere gehoorbeschadigingen te voorkomen. :D

Origineel geplaatst door jes303
vraag het ook eens aan een spirit abs2 bezitter zou ik zeggen. (hint)

inderdaad want die zuigen ;)

Back