mac samenstellen

Kaymir

Stamgast
is er ergens een winkel/internet waar je een mac kan laten samenstellen. zodat ik alleeen de dingen aanschaf die ik ook echt nodig heb?
ik hoop het van jullie te horen!!

Kay

http://www.connectionbult.com/

En dan link mediaconnection....enz.

Maar dit is maar een van de velen er zijn er genoeg. Kijk bijv in de vakbladen.

Maar ik kan je adviseren om um zelf samen te stellen.....t'is leuk je weet hoe het in elkaar zit van binnen en hoe.....en het belangrijkste het scheelt je €€€,-

ja dat wil ik ook. maar ik weet kwa mac geen winkels waar je losse onderdelen kan kopen

thnx glenn

dus meer plz

Kay

is een G3 eem goede mac voor audio? wil denk ik ook een G3 ligt meer in me price range! tot 500 euro ong (moet mischien dan wel 2e hands zoeken hoor.

maar is een G3 een goede? voor audio gebruik dan?

Kay

Origineel geplaatst door Kaymir
is een G3 eem goede mac voor audio? wil denk ik ook een G3 ligt meer in me price range! tot 500 euro ong (moet mischien dan wel 2e hands zoeken hoor.

Kay

G3 word niet meer gemaakt .....alleen de G4 nog !

Zelf heb ik een ppc 7500 (= 90mhz) met een G3 kaart 400mhz en dat werkt prima.

ppc 7500 €125,-
G3 kaart €250,-

Is ook en optie dus !

Maar een gewone G3 met genoeg geheugen kan natuurlijk ook.

Op www.tweedehandsmac.nl kan je vrij goedkoop een g3 kopen.. dus dat is dan mischien wel een optie.. en ik weet waar je voor mac geheugen erbij kan kopen en een upgrade set voor naar g4 is dat dan wat. dan ben ik vrij goedkoop uit.....en dan oet ik nog wel een beeldscherm erbij.
en nog ff een vraagje voor beeldschermen zag ik dat je vga aansluitingen heb en db-15 wat is het verschil?

Kay

Kay

Ik zit zelf nog op een Blue and White G3 te azen die een maatje van me heeft. Die kun je makkelijk upgraden, en met een G4 upgrade kaart er in heb je als enigste nadeel dat hij maar een 66 MHz bus heeft.

Ik weet niet of de beige G3 genoeg PCI sloten heeft. Misschien ook niet zo'n slechte keus. Lager als een G3 zou ik niet gaan ivm de lagere bussnelheid. SCSI is wel een hele leuke extra om te hebben omdat IDE de processor belast en het MacOS (classic dan, niet X) niet goed is in multitasken, en SCSI dus niet de processor belast.

Re: mac samenstellen

is er ergens een winkel/internet waar je een mac kan laten samenstellen. zodat ik alleeen de dingen aanschaf die ik ook echt nodig heb?
ik hoop het van jullie te horen!!
Kay

Een Mac, protools en een roeiboot. ;)
Schip met geld gezien? (hoezo nieuwsgierig)

Maar interessante info over die Mac's.

Inderdaad, tweedehandsmac.nl is waar je moet zijn. Ik heb zelf 'n grijze G3 266 met 280 mb en die trekt makkelijk 16 audiosporen. Waarschijnlijk veel meer maar ik gebruik maar 2 sporen dus ik zou 't eigenlijk niet weten.

Als je meer audiosporen wilt moet je even kijken of er nog 'n vrije IDE connector in zit. Sommige grijze G3 hebben er twee, andere 1 (dus 1x master 1x slave). Als er dus nog eentje vrij is prik je d'r gewoon 'n 30gig 7200rpm schijf bij voor plenty sporen.

okay dan..... en kan er aan een g3 gewoon een vga beeldscherm? omdat er zo'n db-15 uitgang opzit. Want een mooi sherm voor pc is goedkoper dan een scherm voor mac dus als er nou iets van een soort van verloop stekkertje bestaat ervoor
ik hoop het van jullie te horen

en is op tweedehandsmac alles gear betrouwbaar?

Kay

Verloopjes zijn te vinden !!

mmm ja betrouwbaar ??!! Zie het als een marktplaats !! Ik heb er alleen maar positive ervaringen. Maar ja je weet nooit met wie je te maken hebt.

en is er dan geen verlies van kwaliteit.. want heb ergens een multisync 21 inch te koop zien staan voor maar 25 euro is dat wat?

Kay

Damn, die mac site is inderdaad interessant

Eens kijken of ik mijn PII laptopje misschien kan ruilen voor een G3....8P

Back