Zitten er wel "Echte Muzikanten" op dit Forum?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Re: Re: Re: Zitten er wel "Echte Muzikanten" op dit Forum?

Re: Re: Re: Zitten er wel "Echte Muzikanten" op dit Forum?

Origineel geplaatst door Catalunya
Volgens mij voel jij je behoorlijk aangevallen. Of heb ik het mis? Ik hoef in jouw ogen niet populair te zijn. Jij hoeft dit ook niet voor anderen te bepalen. Spreek voor jezelf zou ik zeggen.

Dat doe ik toch ook. Wat ik zeg is dat ik jouw argumenten niet overtuigend vindt. En ik speel niet de man wel de bal.

Jij beticht mij van stemmingmakerij! Vind ik nogal een behoorlijk grove beschuldiging.

Is het ook, maar je wekt hier niet echt positieve sentimenten mee gezien het aantal reacties wat hier op volgde. Precies wat ik al aangegeven heb.

Eigenlijk heb jij precies antwoord gegeven op mijn vraag. Het is nu duidelijk. Jij maakt trouwens onderscheid tussen mensen die al langer op dit forum zitten en mensen die pas een jaar lid zijn.

Ik maak onderscheid tussen mensen ja. Iedereen is voor mij een individu. En veel leden die in het begin hier zijn begonnen te posten hebben hetzelfde als jij meegemaakt. Dat lijkt me als constatering toch handig om te weten?

Ik probeer echt mijn zin door te drukken, dat maak jij ervan. Ik vraag alleen maar wat meer respect voor anderen.
Aan jouw reaktie te lezen heb je weinig respect voor mij. Je wordt bedankt.

Nog bedankt voor je te gekke mix. van mijn nummer, die je ongevraagd op je eigen site zette. Voel je jezelf dan beter of doe je het echt wel om een ander te helpen? Vooral niet eerst even toestemming vragen.

OK, konijn uit de hoed truuk? 1 pb/email is genoeg en hij is weg hoor. Je bent dan nl. de eerste persoon die dat zou vragen. En ja ik doe het om te helpen en omdat ik het leuk vind om te doen. Als je het opvat dat ik het zou doen om te patsen dan heb je het mis.

gegroet!

p.s. Ik blijf trouwens forumlid, dus misschien zal je je nog vaker aan mij ergeren. Zal me een worst wezen.
Er zijn hier genoeg gasten waar ik leuk contact mee heb. Wanneer jij een thread start zal ik niet reageren uit respect voor jou.

Je hoeft je heus niet in te houden om mij hoor? Nogmaals ik val je niet persoonlijk aan. Je zegt zelf dat je met minder plezier op het forum komt. En als dat door andere leden komt die jouw niet zinnen dan zou ik zeggen laat die links liggen en stoor je er niet aan. Er wordt al zat hier genegeerd. :)

Ik had het idee dat muzikanten automatisch wat meer voor een ander openstonden en wat meer respect voor de andere muzikant toonden. Blijkbaar had ik het mis. Dat bedoelde ik eigenlijk met de term ECHTE MUZIKANTEN. Niet of de 1 meer of minder nootjes kan spelen dan de ander. In mijn ogen is iedereen gelijk en jawel ik heb mijn voorkeur. en er zullen vast wel muzikanten zijn die wat meer voor anderen en hun muziek/smaak openstaan. Wanneer iemand van Frans Bauer houd, dan moet die persoon dat zelf weten ook al spreekt die muziek mij minder aan. Ik laat de ander in zijn waarde door wel aan te geven dat het mijn smaak niet is, maar mezelf niet negatief uit te laten. Want wat schiet je daar mee op? Niets dus, ik kan er hooguit een Frans Bauer fan de grond mee inboren.
Dat wilde ik eigenlijk zeggen en dat is hoe ik ertegen aankijk. Ik wil niet mijn zin doordrukken, maar was benieuwd hoe anderen daarover dachten. Dat iemand mij gelijk van het forum wil laten verdwijnen had ik niet verwacht eigenlijk en bevestigd eigenlijk mijn opvattingen.

Groet Erik

Origineel geplaatst door Bass
Ik vind als je NIET WEET wat je aanslaat op een toetsenbord/gitaar o.i.d., ben je in mijn ogen GEEN muzikant!

en jij hebt nog nooit van Django Reinhardt gehoord ook niet zeker, pfffff. Wat een kleinzielige opmerking is dit nu weer. Ik ken muzikanten die klassiek geschoolden gewoon naar huis spelen.

Het is hier al eerder gezegd geweest,

muzikant = iemand die en bepaald instrument op een zeker niveau bespeeld

producer (geef het een naam)= iemand die muziekjes maakt:

Of dit nu met hardware of software gebeurd, zolang het resultaat maar goed is. Iemand die een jaar bezig is met produceren kan nog steeds betere "oren" of "ideeën" hebben dan iemand die een studio van xxx$ heeft en al 15 jaar in het vak zit.

Re: Re: Re: Re: Zitten er wel "Echte Muzikanten" op dit Forum?

Re: Re: Re: Re: Zitten er wel "Echte Muzikanten" op dit Forum?

Origineel geplaatst door fuse
Dat doe ik toch ook. Wat ik zeg is dat ik jouw argumenten niet overtuigend vindt. En ik speel niet de man wel de bal.

Is het ook, maar je wekt hier niet echt positieve sentimenten mee gezien het aantal reacties wat hier op volgde. Precies wat ik al aangegeven heb.

Ik maak onderscheid tussen mensen ja. Iedereen is voor mij een individu. En veel leden die in het begin hier zijn begonnen te posten hebben hetzelfde als jij meegemaakt. Dat lijkt me als constatering toch handig om te weten?

OK, konijn uit de hoed truuk? 1 pb/email is genoeg en hij is weg hoor. Je bent dan nl. de eerste persoon die dat zou vragen. En ja ik doe het om te helpen en omdat ik het leuk vind om te doen. Als je het opvat dat ik het zou doen om te patsen dan heb je het mis.

Je hoeft je heus niet in te houden om mij hoor? Nogmaals ik val je niet persoonlijk aan. Je zegt zelf dat je met minder plezier op het forum komt. En als dat door andere leden komt die jouw niet zinnen dan zou ik zeggen laat die links liggen en stoor je er niet aan. Er wordt al zat hier genegeerd. :)

Jij maakt onderscheid tussen mensen die langer op het forum zitten en mensen die pas een jaar of minder hier komen. Jij verdraaid de boel, want onderscheid tussen mensen in het algemeen of personen met eenzelfde verbondenheid, n.l. synthesizers etc. is wat anders. Dan mag je mij precies vertellen, wat dan het onderscheid is tussen mensen die langer op dit forum komen en mensen die hier minder lang zijn?

Ik voel me trouwens niet aangevallen door jou, maar blijkbaar mag ik die "overigens kleine ergernis" (kwam de afgelopen weken wel herhaaldelijk terug in diverse posts) in jouw ogen niet eens uiten, d.m.v. deze thread.

Jouw mastertechnieken spreken mij over het algemeen niet aan. Er zit over het algemeen teveel laag in jouw mixen. Wanner je op vinyl gaat uitbrengen kan je niet ongestraft met sublaag en supersonisch omgaan omdat het te snijden moet zijn. Dit geld trouwens ook voor de cd, want juist op de huis- tuin en keukenradio moet de bas hoorbaar zijn en zeker niet overheersen.
Bij masteringtechnieken komt naar mijn mening iets meer kijken dan wat jij over het algemeen verandert.
Ik zou dit zelf overlaten aan een professionele masteringsstudio.

groet

Ha leuk, slap geouwehoer! :maffia: (ben ik nu lomp?) Maar ik weet niet of ik met mijn nog geen maand lidmaatschap wel mag posten hier... Zeg het maar als ik onzin uitrkaam! ;)

Okee, even serieus: wat mij totaal ontgaat is de reden van deze hele discussie. Wat maakt het uit wat de definitie van muzikant is? Dit is toch een synthforum geen muzikantenforum? Iemand die geen noot kan spelen maar alles van het binnenwerk van synths weet heeft meer op dit forum te zoeken dan de grootste pianovirtuoos. Bovendien: eigenlijk is iedereen die met muziek bezig is een muzikant, met of zonder toesten. Waarom zou iemand die met hardware precies hetzelfde nummer maakt als een ander met louter software wel een muzikant zijn? Dat ontgaat mij echt volkomen. Maar los daarvan: zolang mensen iets zinnigs posten maakt hun kunde op welk gebied dan ook toch niets uit? En de opkomende discussie over de waarde van dance tegenover andere genres is net zoiets: waarom zou je dance van tevoren al als minder aanmerken? Waarom zou je daar ooit een generaliserende mening over ontwikkelen? Je hebt je interesses, je luister naar een nummer, en vervolgens zie je wel wat je ervan vindt. Maakt het uit of het dan dance heet? En waar ligt de exacte grens tussen de genres? (want die heb je nodig als je waardeert in hokjes)

Ofwel: op dit forum is het nergens voor nodig muzikanten en genres te definiëren en een waardeoordeel te geven. Sterker nog: het geeft alleen maar problemen. Ik weet niet wie er op tegen is, maar mijn voorstel: laten we dat dus ook maar gewoon niet doen. Het kan heel leuk zijn, maar je ziet in deze thread wat ervan komt (en nee, daarbij hoeven geen namen genoemd te worden, dat is alleen maar extra moeilijk doen)

Eigenlijk is dit trouwens allemaal off-topic. De thread is begonnen uit een klacht over gedrag van posters, en verdraaid richting de definitie van echte muzikanten. Als die term dus niet in de beginpost was gevallen (intussen is men het er wel over eens geloof ik dat echte muzikanten ook onder alle soorten mensen, dus ook vervelende, te vinden zijn) dan zou dit gewoon gaan over beleefdheid in posts.

Ik zit hier natuurlijk niet echt lang, maar voor zover ik het heb gezien valt het over het algemeen best wel mee met de lompheid. Het probleem lijkt mij vooral dat sommige dingen verkeerd overkomen. De één vindt 'gaffie' een vrij normaal woord, de ander vindt het denigrerend en neerbuigend (zo heb ik ook woorden die ik dagelijks gebruik waar anderen aanstoot aan nemen). Voor die ander is de toon dan gezet en hij leest de hele post op die manier en reageert daarop, terwijl de één beledigd is door de reactie en zich onheus bejegend voelt. Terwijl er dus eigenlijk geen probleem was. Dit is een bekend probleem bij mailen en internet: mensen durven veel directer te zijn (en vaak dus ook lomper) dan in de normale omgang, en allerlei nuances die je in spreektaal kunt leggen gaan totaal verloren waardoor dingen verkeerd overkomen (ironie, sarcasme en cynisme zijn dan ook vaak bijzonder ongeschikt voor een beeldscherm). Maar als iedereen gewoon voor zichzelf wat voorzichtiger is met formuleren en iets ruimdenkender jegens anderen (ieders idioom verschilt nu eenmaal), dan hoeft dat toch geen probleem te zijn?

Nou ja, ik weet niet of dit nieuws is, dan wel zinnig of teveel tekst voor een nieuwelingetje, maar dan hoor ik het vast wel... :engel:

Re: Re: Re: Re: Re: Zitten er wel "Echte Muzikanten" op dit Forum?

Re: Re: Re: Re: Re: Zitten er wel "Echte Muzikanten" op dit Forum?

Origineel geplaatst door Catalunya
......

De laatste post vond ik beneden peil en heb dit ook persoonlijk aan Catalunya laten weten.
Ik laat me niet beledigen op zo'n manier.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zitten er wel "Echte Muzikanten" op dit Forum?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zitten er wel "Echte Muzikanten" op dit Forum?

Origineel geplaatst door fuse
De laatste post vond ik beneden peil en heb dit ook persoonlijk aan Catalunya laten weten.
Ik laat me niet beledigen op zo'n manier.

Vat je dat op als belediging? Dit is een voorbeeld van mijn mening en ik gebruik geen negatieve taal. Zie je reaktie. Dit is nou precies wat ik bedoel. Je mocht je mening toch geven? Je moet als muzikant ook kunnen incasseren, schreef iemand in deze thread.

komkom heren, houd het een beetje "ontopic" voor zover je daarover kan spreken

blijft nog ff open, aangezien t al zo lang warm buiten is, en t voor veel mensen belangrijk is ff wat frustraties kwijt te kunnen, maar maak t wel wat interessanter dan 2 pingpongende mensen a.u.b.

Origineel geplaatst door mono-poly
is daftmax ook niet opgehangen hier omdat hij ze eigen akai s1100 beter vond dan ze eigen s5000 ?
soms kan je beter niks zeggen over spullen die mensen hebben anders hangen ze je
volgens mij is die daftmax gewoon weg gejaagd door sommige mensen die vonden dat hun sampler afgedaan werd door een s1100.
was wel jammmer want die man kon een aardig muziekje componeren en heeft verdomd goede oren,
en hij had nog is gelijk ook !
ja ik vind de meeste mensen hier eigenlijk (helaas) ook best wel arogant ja en een veel te grote [tuut] hebben

was dat niet cybermax?

Origineel geplaatst door Pjotr G
komkom heren, houd het een beetje "ontopic" voor zover je daarover kan spreken

blijft nog ff open, aangezien t al zo lang warm buiten is, en t voor veel mensen belangrijk is ff wat frustraties kwijt te kunnen, maar maak t wel wat interessanter dan 2 pingpongende mensen a.u.b.

Je hebt gelijk!

Ik wil me excuseren m.b.t. de term ECHTE MUZIKANTEN. Die is verkeerd gekozen en ik besefte pas door bepaalde reakties hoe dit bij een ander kan overkomen. Sorry daarvoor!

Fuse ook sorry naar jou toe. Het was een beetje goedkoop om die kritiek naar jou toe in deze thread te posten.

Ik vind wat Pjotr G aangeeft wel een goeie. Zie dit als Thread waarin je lekker kan spuien. Want er heerst wel een wat negatieve sfeer in enkele threads. Dit was eigenlijk de aanleiding van deze thread.

Ik vond het ook wel een goede opmerking van de persoon die vermeldde dat men op het internet wat direkter is, dan in het dagelijks leven (direkte contact). Er is enige afstand, waardoor mensen (waaronder mijzelf) zich makkelijker uiten.
Toch vind ik het wel waardevol om daar bewust van te zijn en daar enige leer uit te trekken.
Ook ik heb bijgeleerd de afgelopen 24 uur.

Groet en even goede ""Forum" vrienden

Erik

p.s. ik wil helemaal de wereld niet verbeteren.

het lijkt weer vroeger net als dat ik begon met house produceren,dat er gezegd werd dat het alleen knopjes duwen was.
en je geen "muzikant was" ik zei dan altijd: of je nou een gitaar pakt of een 303,het gaat erom dat je kan vertolken in wat je voelt.

in mijn ogen ben je een muzikant als je het kunnen hebt om je emotie, ideeen om kunt zetten naar tonen.en een verhaal kunt vertellen met die tonen.dan ben je een muzikant...

ach ja whatever...

Origineel geplaatst door Shivah
was dat niet cybermax?

Ja die is gewoon voor debiel verklaard omdat hij de s5000 afdeed als minder goed klinkend als ze s1100
En het mooiste is hij heeft ze alle 2
Sinds die tread heb ik zowat niks meer van hem vernomen
Zegt me genoeg over somiige mensen he

dus als échte muzikanten Allemaal met elkaar in harmonie leven, (vergelijk het handje van motorrijders) als in een soort utopia, dan zijn wij allen geen "echte muzikanten", maar "muzikanten" :)
--> we zijn allemaal mensen die van muziek maken INclusief alle nadelen die échte mensen ook hebben.

Kijk, dat er mensen wel eens negatief over iets zijn kan heel goed. Maar wat met al dat positieve wat hier gebeurt dan? Dat lijkt zo vaak te worden vergeten en da's zo jammer! Terwijl het negatieve een soort magische aantrekkingskracht lijkt te hebben. En als ik het zo eens nalees blijkt het al snel dat het om misverstanden gaat in de communicatie. Onhandig woordgebruik enzo. Ook niet altijd makkelijk om doorheen te prikken trouwens. En dan nog hoef je het niet altijd met elkaar eens te zijn.

Zelf probeer ik veel dat positieve op het forum meer aandacht te geven. Niet dat ik zo'n heilig boontje wil zijn maar als bijv JohnnyBusca weer eens met een modular iets komt of zo. Ik vind dat leuk al was het alleen al dat ik weet dat hij over zoiets echt enthousiast kan zijn.
Of als iemand aanbied om iemand anders te helpen die hij helemaal niet kent. Dat is goud!
En die paar negatieve dingetjes valt dan allemaal wel mee want die onthoud je wel langer maar er gebeurt hier veel meer positiefs. En zo hoort het ook.

ps. En over dat mastering verhaal vind ik jammer dat ik het nu pas te horen krijg. Had dat dan gezegd man! Vind het niet erg om bekritiseerd te worden, helemaal niet want dat hoort er gewoon bij. Maar in deze hitte denk ik dat je gewoon iets was doorgeschoten. (Je gaf zelf al aan dat het goedkoop was.)

jammer dat deze thread uitmond in persoonlijke aanvallen...

gaat goed jongens, lekker zo doorgaan..:(

Arv

dit hele forum is 1 groot complot! tegen de gigantische 100.000 dollar studios! tegen de vintage apparatuur! ik zeg je, de grijzen zitten erachter! die willen middels pentium3 en 4-processors de mensheid overnemen! maar ik heb nergens last van, dankzij mijn vergiet met antennes en zilverfolie! maar ik moet nu wel rennen, er komen wat zwarte helicopters aangevlogen, en ik hoorde gisteren al op het journaal in code-taal van de grijzen dat ze me gevonden hebben! daahaaggg!!

Deze thread is veel te lang om zomaar eventjes op het werk te gaan lezen. Wat ik wel kwijt wil is dat je steeds moet bedenken dat je op het medium internet bezig bent. Een algemeen verschijnsel is dat door de anonimiteit die er heerst, vele grenzen wegvallen. Deze grenzen omvatten vooral wederzijds respect en ongenuanceerde uitlatingen. Het is niet alleen binnen dit forum, hoor ... het komt overal voor dat je een bepaalde stelling inneemt waar je heel fier over bent en dat je in 1-2-3 door tal van gebruikers op een hardhandige, soms zelf onbeschofte manier de grond in wordt geboord. :( Je kan je daar dan kwaad in maken en de groep of het forum verachten, .... maar steeds moet je in gedachten houden dat de mensen die jij soms terecht veracht misschien maar zo'n 5% van de aktieve leden voorstellen. De overige 95% ergert zich misschien net zoals jij aan dit fenomeen.

Het 'domme' is dan dat je ergens op zoek gaat naar erkenning van het probleem ... zoeken naar 'medestanders'. Daardoor worden er dikwijls dingen gezegd en geschreven die dan weer een omgekeerd effect krijgen en waardoor uiteindelijk een boel mensen slecht gezind door raken. :(

En dan is de vraag: 'Wat heeft het uitgehaald' :confused: Zulke reakties zullen misschien een tijdje verminderen, maar op den duur toch weer de kop op steken. Er zijn een aantal mensen ongewild op de tenen getrapt =( . Jammer.

Ik kan bijna niet wachten totdat ik hier eens wat van mijn tracks kan plaatsen ... kan ik ook zien of ik afgekraakt word :dubbel: en op welke manier dat dan gebeurt.

Probeer gewoon alles te nuanceren ... en als er eens iets grofs geschreven wordt, kieper het dan gewoon overboord ook al zijn zo'n reakties onbeleefd ;)

:doei:

Origineel geplaatst door bambamstudio
jammer van deze reactie olaf,
Ik had ook graag jouw mening gelezen over dit onderwerp ;)

mijn mening? gaaaaaaaaaaaaaaaaaappppppppppppp..... laat iedereen zich noemen hoe ie zelf wil...echte muzikant, nep-muzikant, producer of computer-programmeur.....als je er maar lol in hebt..... en ik denk dat we het er hier allemaal wel over eens zijn dat we met een beetje respect voor elkaar een eind verder komen, maar ik moet zeggen dat ik dat hier ook heel erg goed vind gaan op het DSF..... iedereen kan wel es een keer wat lomp uit de bocht komen, maar in het algemeen wordt er hier heel prettig met elkaar omgegaan vinnik..... valt met trouwens wel op dat er toch veel frustratie in deze thread naar boven komt tov "nieuwe" manieren om muziek te maken.... nergens voor nodig toch? zolang je zelf maar lol hebt..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back