DJ Prima, leuk dat je er bent! Samen staan we sterk
Maar eh, Tijsje kan dus niet wat Jeff Mills doet

... Ik denk dat je wat dat betreft een beetje teveel vertrouwen hebt in de ervaring van Tijsje. Ten eerst durft Tijs nog niet eens een live-setmet effectenbakken/synths op het podium omdat ie daar te zenuwachtig en te onzeker voor is. Wel wil hij dit nog ooit gaan doen Maar hij kan het momenteel nog niet en daar kom ie ook voor uit.
Verder stelt DJ-en meer voor dan alleen wat platen aan elkaar mixen. Componeren is idd een beetje "TE" uitgedrukt, maar het is wel een samenstelling van verschillende stukken die uiteindeklijk een geheel moeten vormen. Dit geheel wordt ter plekke verzonnen en moet ook nog een climax bieden. Het moeilijkste en dat waat de DJs van elkaar onderscheidt is de platenkeuze, niet de mixtechnieken!!! Op welk moment draai ik welke plaat en wat voor gevoel geef ik m'n set daardoor...
En ja, ik ben zelf wel/ook DJ
En dat wat aan die EQ-knopjes draaien is
meestal idd show... Maar soms moet het gewoon omdat een plaat bagger is gemasterd en ie bijv. te weinig hoog erin heeft zitten ten opzichte van de plaat die aant spelen is; dus dat moet aangepast worden voordat ie erin gemixt wordt...
En soms is het in een set leuk om wat met de fader en of EQ te spelen, maar dan moet het ook hoorbaar zijn... Ik zit alleen aan de EQ/Faders als het wat toevoegd aan de energie van een plaat (bij de opbouw vanuit een break bijv.) en dan draai ik die knop dus 160 graden ofzo en niet van dat millimeter-werk zoals je in die videoclips ziet want da's dus echt nutteloos....
die tijd spendeer ik liever aan het spotten van olijke popjes of het nuttigen van drank

hahaha
Oja, en Tiesto heeft vroeger wel hardcore gemaakt!!!!
Dus je weet er toch nog niet alles van D_Prime