Het Grote Tiesto Topic

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
nou kom zeg, zo'n drumcomputer wordt ook zwaar overschat, hoeveel anders doe je met een drumcomputer,ook een kwestie van t juist moment de juiste knopjes indrukken..

maar wat invited betreft... als tiesto voor 30.000 man gaat draaien a 20.000 euri per avond dan moet ie ook draaien wat er verwacht wordt en is er minder ruimte voor experimenteel gedraai,

op invited komen slechts 500 mensen en dus ook de echte fans die zoiets wel accepteren..

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
nou kom zeg, zo'n drumcomputer wordt ook zwaar overschat, hoeveel anders doe je met een drumcomputer,ook een kwestie van t juist moment de juiste knopjes indrukken..

op invited komen slechts 500 mensen en dus ook de echte fans die zoiets wel accepteren..

Ik heb het niet alleen over een drumcomputer, maar gewoon het gebruik van live-synths/effectenbakken... Hij heeft zelf gezegd dat ie dat niet doet omdat ie daar nog te zenuwachtig over is.

En vertel nou eens even wat er nou zo speciaal aan invited? :dj:

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Ik heb het niet alleen over een drumcomputer, maar gewoon het gebruik van live-synths/effectenbakken... Hij heeft zelf gezegd dat ie dat niet doet omdat ie daar nog te zenuwachtig over is.

weet je wat volgenmsij is ie niet te zenuwachtig: maar weet ie gewoon niet hoe ie daarmee om moet gaan en hoe dat werkt!

waarom niet? als de eerste beste donder op t synthforum spullen kan kopen en daar mee kan gaan leren spelen, wat dacht je dan van iemand die vanaf zn 14e met muziek bezig is? dat ie nog nooit een synth gezien heeft?

nee maar live gaan moet je toch weten hoe je dat moet doen, okee kan me voorstellen dat ie daarvoor zenuwachtig is, maar hij kan het in ieder geval uitproberen, ik weet ook niet wat ik live bij tiesto moet voorstellen, want ik neem aan dat ie geen toetsen kan spelen.

dat ie nog nooit een synth gezien heeft?

Misschien wel, maar zelf nog nooit geprogrammeerd of bespeeld IDD...

Origineel geplaatst door Bass
Misschien wel, maar zelf nog nooit geprogrammeerd of bespeeld IDD...

hoe kun je dat weten? da's toch bullshit of niet...

hoe kan ik nou weten of jij nog nooit gefietst hebt?!

Origineel geplaatst door chrizz
nee maar live gaan moet je toch weten hoe je dat moet doen, okee kan me voorstellen dat ie daarvoor zenuwachtig is, maar hij kan het in ieder geval uitproberen, ik weet ook niet wat ik live bij tiesto moet voorstellen, want ik neem aan dat ie geen toetsen kan spelen.

Hij wil het in ieder geval nog ooit gaan doen in de toekomst, dat heeft ie gezegd. Maar hij weet niet wanneer... Dus tja...
Mag ik wel even onderbouwde argumenten waarom jullie (Bass, chrizz en ja ook Sander ;) ) er van overtuigd zijn waarom hij nog nooit een synth heeft aangeraakt?
Laat ik het zo zeggen: hebt u bewijs? (en dan niet van dat ik heb gehoord van een vriend van Junkie XL blabla... rechtstreekse bronnen graag)

<Wat blijft dit toch een heerlijk topic he :D :D :D>

Laat ik het zo zeggen: hebt u bewijs
<Wat blijft dit toch een heerlijk topic he :D :D :D>

IDD :D :D

Eeeh... heb jij bewijs dat hij WEL synths programmeert of speelt ????

Origineel geplaatst door Bass
IDD :D :D

Eeeh... heb jij bewijs dat hij WEL synths programmeert of speelt ????

Uh nou, op z'n releases staat altijd "composed by DJ Tiesto" :kroon:

Nu jullie :)

PS1:
http://www.tiestoworld.nl/producties.htm
Ik zou zeggen, mail of bel een van die kerels waarhij mee samen heeft gewerkt... Ik wil het anders wel even doen, die zijn tenslotte toch onafhankelijk, dus die hebben een vrije mening :)
Ik zal eens kijken of ik ergens wat mail-adresjes kan vinden van die mensen :)

PS2:
Ik heb net Benno de Goeij een mailtje gestuurd, hij heeft vele malen met 'm samengewerkt en kan heus wel vertellen wat nou het geval is. En hij is een onafhankelijke buitenstaander -> eerlijk antwoord dus

Laatst gewijzigd:
ok komtie:

Een DJ draait plaatjes --> dat klopt
echter, een DJ als Tiesto maakt ook zelf plaatjes, dus op die manier is hij al een componist

daar komt bij, een goeie set kent in de tussentijd geen begin of einde van plaatjes, het is dus 1 groot muziekstuk, en een DJ als Tiesto componeert dus real-time een muziekstuk van 8 uur (zelfs keer 12 uur), in plaats van dat ie noten op papier zet kiest ie in realtime platen en platencombinaties uit, da's toch vrij lastig als de set gewoon door moet gaan en ontzettend goed moet klinken (want dat verwacht men van je)...

Componeren doe je niet met 2 draaitafels. Heb jij Bach ooit zien componeren met 2 draaitafels?
Ik denk dat hip-hop dj's wel een compositie kunnen maken met drums op vinyl, alleen blijft en is het nog steeds niet gecomponeerd.

Tiësto is gewoon een artiest, met een beetje hulp van anderen. Veel mensen vinden hem goed wat ik kan begrijpen aangezien ik hem ook wel goed vind. Ik kan begrijpen dat de mensen die hem niet goed vinden hem een makkelijk persoon vinden om af te kraken omdat ie redelijk simpele nummers (flight 747 en Traffic) op zijn naam heeft staan. En ik kan de mensen die hier het opnemen voor Tiësto goed begrijpen maar ik ben bang dat het een on eindige discussie is. Er zijn nou eenmaal mensen die Tiësto bagger vinden, zo zijn er ook mensen die Jarre bagger vinden en van die laatste zijn er waarschijnlijk (gelukkig) meer dan de eerste :duivels:!!!

jerry.gif

de thread is opgeschoond

graag de smaak en mening van een ander respecteren en houdt he gezellig.

dankjewel

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Blinx
Tiësto is gewoon een artiest, met een beetje hulp van anderen. Veel mensen vinden hem goed wat ik kan begrijpen aangezien ik hem ook wel goed vind. Ik kan begrijpen dat de mensen die hem niet goed vinden hem een makkelijk persoon vinden om af te kraken omdat ie redelijk simpele nummers (flight 747 en Traffic) op zijn naam heeft staan. En ik kan de mensen die hier het opnemen voor Tiësto goed begrijpen maar ik ben bang dat het een on eindige discussie is. Er zijn nou eenmaal mensen die Tiësto bagger vinden, zo zijn er ook mensen die Jarre bagger vinden en van die laatste zijn er waarschijnlijk (gelukkig) meer dan de eerste :duivels:!!!

jerry.gif

hehe, geinig plaatje joh :D !

sorry dat ik het zeg maar ik vind dit langzamerhand een dom topic worden
:(

OK, hier dan Benno de Goeij's inbreng:
--------------------------------------------------------

Hi Ad,

Ik moet zeggen dat ik het inderdaad een beetje rare vraag vind, maar
goed:

Ik heb vroeger een paar tracks samen met hem gemaakt, waarbij ieder een
bepaalde inbreng had!
Hij heeft als DJ zijnde goede ideeen om een plaat te maken en die weet
hij goed uit tewerken.

Wat betreft zijn effectbakken-kenissen, en synthervaringen weet ik niet
hoe dat bij hem zit, wij hebben de tracks voornamelijk in mijn studio
gemaakt.
Dan kan jer natuurlijk niet vanuit gaan dat hij mijn apparatuur door en
door kent..

Persoonlijk vind ik het een beetje onzin discussie, voor mij zijn er
belangrijkere dingen in de wereld!

Groet & succes!
Benno

> -----Original Message-----
> From: Steyvers,Ad A. [SMTP:A.Steyvers@fontys.nl]
> Sent: vrijdag 17 oktober 2003 16:16
> To: Benno de Goeij
> Subject: Rare vraag :)
>
>
> Hallo,
>
> Ik heb even een raar vraagje, waarvan ik denk dat jij die wel kunt
> beantwoorden.
> Ik zit in discussie met een aantal mede-producers op
> www.synthforum.nl. Het betreft of Tiesto eigenlijk wel zelf z'n
> producties maakt; een aantal is zelf overtuigd dat ie nog niet eens
> weet hoe een synthesizer werkt. Aangezien jij met 'm samen heb gewerkt
> met het "Kamaya Painters"-project zul jij ons vast kunnen vertellen
> wat zijn ervaring/kennis wat betreft synthesizers/effectenbakken is?
> Mede doordat jij een onafhankelijke buitenstaander bent ben ik zeer
> benieuwd naar je reactie (Black Hole zie ik nog niet zo gauw toegeven
> dat Tiesto niet zelfs kan componeren/produceren, als dat al zo zou
> zijn)
> Ik hoop dat je deze vraag voor me wilt beantwoorden en niet erg vindt
> dat ik met zo'n rare vraag bij jou aan kom kloppen! :)
>
> Alvast bedankt,
>
> Ad Steyvers
>
>
>

OK, hier dan Benno de Goeij's inbreng:
--------------------------------------------------------

Persoonlijk vind ik het een beetje onzin discussie, voor mij zijn er
belangrijkere dingen in de wereld!

Groet & succes!
Benno

>

...dat lijkt mij wel duidelijk...niet dus...:D ;) :D

Eigenlijk interesseert het me dus totaal niet meer.... Hahaha
Er zijn inderdaad belangrijkere dingen op deze wereld. Als jullie maar niet vergeten dat ik m'n nummrse wel zelf maak :kroon:

:dj:

Het lijkt me een duidelijk antrwoord van de 'co' producer, en ga er tevens maar vanuit
dat ie in zijn antwoord ook nog getracht heeft e.e.a. te nuanceren.

Er zijn inderdaad belangrijkere dingen op deze wereld. Als jullie maar niet vergeten dat ik m'n nummrse wel zelf maak :kroon:
:dj:

Pffffffffffffffffffffffffffffffffff

Als je aan die dingen net zoveel tijd besteed als aan deze draad gaat het vast een succes worden!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back