Origineel geplaatst door bastardsunited
gaat iedereen weer massaal tiesto afzeiken omdat ie zoveel meer plaatjes verkoopt dan jullie met muziek waarvan jullie zeggen dat het simpel is en dat je het zelf ook wel kan maken maar te min is en ondertussen ietwat gefrustreerd over dance-deuntjes buigt die niemand wil horen behalve jij zelf.
tis zo makkelijk ....
Ja poeh poeh, wat ben ik jaloers. Echt niet dus. Kijk ik zeg niet dat ik het hem na kan doen.
Ik kan geen muziek maken die het top40 publiek goed vindt. En dat kan ik niet omdat ik
die muziek bagger vindt. Maar als je zelf helemaal weg bent van die muziek en je vervolgens
goed luisterd naar de hits en dan dezelfde synths met dezelfde presets gebruikt. Ja dan kan je wel
een heel eind komen. En dan nog moet je geluk hebben, aangezien duizend en 1 man dat probeert
en een maar een paar echt de kans krijgen om door te breken.
Tiesto heeftalsvoordeel, dat ie zo'n bekende naam heeft opgebouwd als DJ. En als een naam bekend
is, dan verschijnen er van die slimme mannetjes die denken van hee, hoe kunnen we met die naam
zoveel mogelijk geld verdienen. Weet je wat, het onbekende sterrenteam maakt een nummer en dan
zeggen we gewoon dat Tiesto of Jean dat gemaakt heeft.
Er zullen uiteraard ook wel wat bekende DJ's zijn die wel zelf helemaal succesvolle muziek maken.
Ik heb ook geen idee wat tiesto wel of niet doet, maar van Jean was het wel algemeen bekend
dat het voor hem gedaan wordt.
Ik kan me overigens iets herinneren van een oud Tiesto topic, waarin een link stond naar z'n discogs
en daar stond ookal in de jaren een 90 een hele lijst met releases, ook onder andere namen.
Dus ik denk dat ie toch wel wat zelf doet. Maar misschien niet de commerciele hits.