Hoe maak je zo'n soort square lead?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ga in vredesnaam een workshop volgen bij een van die gasten, genoeg die 't aanbieden.

Met een blokgolf gecombineerd met pw-golfvorm en liefst een 3de oscillator in een andere octaaf gestemd er ook nog bij
En dat op een minimoog misschien
Rob papen geeft goede cursussen oa
Ook is er een uitgebreidee workshop op de " sound on sound "site
Kortom er is veel te lezen en leren als je wilt

Bericht door een moderator:
lol en roflcopter en alles. reacties graag om de enigzins luie TS te helpen of niet gaarne

casioat5.jpg

Casio AT 5 /15

Headhunterz heeft trouwens een heel lange video op youtube waar hij de making of uitlegt van een track waarbij hij de Virus bovenhaalt en uitlegt hoe hij zijn leads maakt

van dit soort geluiden vind je echt overal presets, even goed zoeken op het internet

Laatst gewijzigd:
Nee even zonder gein :D in de V-Synth XT zitten zulke patches en er zullen vast wel meer Arabische libraries zijn waar soortgelijke klanken in voor komen. En anders toch zelf wat maken. Kies er synth waarmee je zelf een emvelope over de pitch kunt intekenen. Dus niet een standaard ADSR maar een meer complexe slope. Volgens mij is het pitch verloop, het hoofd kenmerk van deze klank. Succes!

Misschien is het handig als je hier in geïnteresseerd bent dat je eens in toon ladders verdiept dan op het specifieke geluid.

Struin YouTube eens af, genoeg tutorials hoe je soortgelijke sounds kan maken! En uiteraard zelf blijven proberen. Zoals Sunny Pedaal zegt heeft Rob Papen ook heel goed cursussen. Zelf heb ik het boek http://www.robpapen.com/dvd-sound-design.html. Ik weet zelf ook niet hoe ik iedere sound moet maken, maar uiteindelijk gaat het er toch om dat je een soort 'eigen' sound creeert. Dus probeer eens op gehoor een patch te maken die bijv dezelfde soort sfeer heeft, maar dan wel de optie openhouden dat je ipv een square ook een sawtooth kan gebruiken bijvoorbeeld!

Beetje uit de box (square) denken! :D

het moet kant en klaar uit een bakje komen zoals TS forumnaam al doet vermoeden......
lees ook even de andere vragen van TS in z'n andere topics.
Denk niet dat het animo er is om iets te leren.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back