Hoe maak je zo'n soort square lead?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Heb ook een poging gewaagd.
Die van Jervans klinkt wel een stuk beter maar goed hier heb je een preset om mee verder te klooien.

Op de square heb ik nog een bitcrusher gezet van Sylenth1 zelf, en verder heb ik er nog reverb en de soundgoodizer van FL erop gezet.

(is gemaakt met Sylenth1 VTX, dus hopelijk kun je hem openen :P)
http://www61.zippyshare.com/v/63479710/file.html

Attachments

• atmozfearsleadr.mp3
    502,1 KB · Bekeken: 145
Ik kom ongeveer tot hier. Square + (behoorlijk) oversturen met wat LFO's op resonerende filters.

Ik heb er maar wat gesidechainde saws achter gestopt. Je hebt sws een extra layer nodig om het geheel wat breder te maken dan alleen deze square lead . Volgens mij wordt in de track gelayerd met die overstuurde vrouwenstem uit de break, maar die sample heb ik niet. En dan nog zit er iets van een filter of effect in dat net dat extra randje geeft, daar ben ik nog niet achter.

Dat extra randje, is dat niet de pulsewidth aan het modwheel koppelen (of aan een envelope)? Ik hoor 'm dunner worden bij iedere uithaal wat erg lijkt op pw.

KLinkt best goe allemaal, dikke leads!

Wat me alleen opvalt is dat het orgineel niet die "chorus" of "supersaw" feel heeft.
(meerdere osc's detuned tot dikker geluid)

Soundgoodizer! FTW ;)

Klopt. Hij is zeker niet gedetuned of gechorusd. Dan krijg je dat zweverige. Maar er zit wel iets aan dat m net wat dikker maakt dan alleen een overstuurde square.

Dat PWM heb ik trouwes nog geprobeerd, maar dat effect valt door mijn distortion behoorlijk weg.

Ik kom ongeveer tot hier. Square + (behoorlijk) oversturen met wat LFO's op resonerende filters.

Ik heb er maar wat gesidechainde saws achter gestopt. Je hebt sws een extra layer nodig om het geheel wat breder te maken dan alleen deze square lead . Volgens mij wordt in de track gelayerd met die overstuurde vrouwenstem uit de break, maar die sample heb ik niet. En dan nog zit er iets van een filter of effect in dat net dat extra randje geeft, daar ben ik nog niet achter.

Knap gedaan jervan! :halleluja

Je komt al aardig in de buurt. Ik zou nog wat reverb erop doen om hem nog helemaal Atmosphere te maken.

Heb ook een poging gewaagd.
Die van Jervans klinkt wel een stuk beter maar goed hier heb je een preset om mee verder te klooien.

Op de square heb ik nog een bitcrusher gezet van Sylenth1 zelf, en verder heb ik er nog reverb en de soundgoodizer van FL erop gezet.

(is gemaakt met Sylenth1 VTX, dus hopelijk kun je hem openen :P)
http://www61.zippyshare.com/v/63479710/file.html

Je hebt hem bijna joey. :)

Als ik naar dat originele melodie luister hoor ik dat de attack van de synth is verkort en een andere soort crusher erover heen is gegooid?
Ik vergat nog een melodie te maken van dat chords die op het achtergrond afspeelt. Zal hem nog even maken!...

dat het niet veranderd:P

anyways. ik vind dat men toch dicht in de buurt zit als ik de snippets hier hoor.
heb daar wel bewondering voor.
:okdan:

gave emulaties !! knap,

wellicht nog wat meer noise toevoegen (origineel lijkt wat viezer), en een (derde oscillator?), of een layer van dezelfde sound een octaaf hoger en met een wat andere galm instelling en iets lager volume en snellere lfo instelling op de mee laten draaien?

Ik heb vanochtend in de trein nog wel even iets geprobeerd met een octaaf hogere saw osc. met pitch lfo + een noise osc. Dat is niet de manier. Ook gaat hij te veel fluiten/piepen in het hoog. door die oscilator.

Ik vermoed dat er een (extra) externe distortion plugin gebruikt is zoals Saturn ofzo voor het randje op het hoog.

Ik zit nu op +/- 80% gelijkenis denk ik. Maar ik weet zeker dat het een andere synth is. De oscilatros klinken gewoon anders. Ik heb een Spire gebruikt. Voor alle synths trouwens. Basje en sub support lead na 32 maten.

Hmmm ik hoor vooral een behoorlijk felle LFO, veel distortion en wat gillende/resonerende filters. Hier en daar wat phasing ook. Ik neig ook naar PWM voor de basis maar kwa sound zit t ook een beetje in de richting van de lead in deze plaat :) Die is alleen volgens mij niet met reguliere synthese in elkaar gezet maar klinkt meer als mengtafel feedback :) Als je alle knoppen opendraait zou je daar ongeveer uit moeten komen :-P (prima excuus om deze thread met deze klassiekert te hijacken dus )

was er toch niet helemaal blij mee.

zo dan:

Klinkt wel heerlijk. Het lijkt bijna precies op de originele. Misschien is het ook vet om dan een soort distortion erop te gooien en dat het wat dikker gaat worden... :okdan:

Leuke probeersels, maar al iemand gewoon het aan de persoon in kwestie gevraagd??

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back