Eerst veel kopen dan nadenken...

Alexander

F.T.W.
Ik een erg impulsief en ook (helaas) jaloers karakter en dat zal wel veel verklaren, toch merk ik dat tussen die nieuwe generatie producers hier in Nederland, jajaja het is IN om producer te zijn, veel kinderen zitten die echt geen flauw benul hebben waar ze aan beginnen.
Een producer zit meestal niet eens achter de knoppen een producer is iemand die het opnameprocess zowel financiel als creatief leidt, maar dit hele verhaal terzijde...Ik kan niet begrijpen dat iemand duizenden euros over de balk keilt om tegen vriendjes en vriendinnetjes dat je producer bent, dat je een gitaar of wat dan ook koopt om indruk te maken en deze dan in de kast laat wegrotten, ok! Maar veel, HEEL VEEL hele mooie dure studioapparatuur!? Zet tien willekeurige mensen met een thuisstudio naast elkaar en het draait er volgens mij bij zeker 3 om het feit dat ze die thuisstudio hebben....jammer en zo triest...
Alles gaat zo langzaam naar de klote in Nederland Muziekland, punk bij de H & M, en klappen krijgen als je geen goeie Hip Hop produceert, de tering krijgen met je schuurtje en je bandje op het platteland want punk wat was dat een goedkope onzin...
Ik zou ook niet weten of er advies te geven is voor mensen die over tien jaar een verschuiving in de studiowereld veroorzaken en het internet vol knallen met pretentieloos egotrippen...heeft helemaal NIX met muziek te maken, dank je, dat we maar snel allemaal oud en doof worden! :)

Groetjes Alexander

Snel oud worden?

Nee dank je. Opwinden moet je maar aan andere mensen overlaten. ;)

Wat mij betreft mag iedereen zich helemaal ziek kopen wat hij/zij wil. Meer is altijd beter!
En als ze dan de boel willen verkopen voor weinig omdat het niet meer gaat, graag! :D

Het is jouw (geleend) geld en je bent oud en wijs genoeg om er mee te doen en te laten wat je wilt. En mocht het toch nog fout gaan dan is er altijd nog wel een overheid die je niet laat vallen. :)

Hey, rustig aan met al die :koffie: :koffie: :koffie:

Heb jij er last van wat andere mensen met hun geld doen?
Ik zeg altijd maar zo: "Your right to free expression ends where your fist meets my face".
En niet eerder...

Misschien last van het "andere mensen hebben mooiere spullen, en als ik die spullen had kon ik veel betere dingen maken, maar ik heb geen betere spullen, dus komt er nix uit m'n poten, en da's niet eerlijk!"-fenomeen?
Kom op zeg!

& stay out of the sun! :mexico:

(En wat dat homestudio verhaal betreft heb ik zelf last van het omgekeerde; weinig mensen die weten dat ik in m'n vrije tijd met muziek zit te pielen. Nog minder mensen hebben ooit iets van mijn tunes gehoord. Houd ik ook liever zo; my own headspace, en daar blijft het ook... moet ik nu verschijnen voor de muziekpolitie?)

Of bedoel je dat er zoveel mensen zijn die 'maar wat kopen' om stoer te doen?

Lekker belangrijk!
Als je hier met een pretlijst van 'hier tot gunter' komt om stoer te doen dan ben je natuurlijk de man. :)

Ik herinner me nog die Sony reclame van vroeger dat de buurman de lege TV doos voor z'n eigen huis zet ipv die van z'n buurman.

Ze worden het vast wel weer een keer beu en moeten het alsnog dan gaan verkopen. En dan lach jij. :)

ja de ene doet stoer met zijn bmw de andere met een minimoog. jatoch?

Origineel geplaatst door bikkel
Een MiniMoog en 808 in je BMW bouwen is echter weer wel echt stoer.

..maar 't blijft een BMW! ;)
Wel een gaaf idee, b.t.w. :eureka: Leuk ipv. de zoveelste cd-wisselaar!!

Maar goed, om ff te reageren op Alexanders Thread: ..what's your point?
Tuurlijk mag je je hart luchten hier! Hier ben je bij je begrijpende vrienden! :D

Gelukkig wordt m'n koppie er niet afgebeten door hordes agressieve technofreaks, no offence boys! Ik heb mezelf voor mij al gerechtvaardigt in de derde post!

En ja als je goed leest voordat je begint te typen, IK BEN JALOERS, heel erg, ik ben vrij arm en ik hou van hard werken voor iets en dan kan het frustrerend zijn, vandaar deze thread!

Ik heb wel de komende 6 maanden een full on SSL studio tot mijn beschikking, dus misschien ben ik wel de verwende bitch (in de zin van hond), ik had het misschien niet moeten posten ik ben oud en wijs genoeg voor mijn eigen mening en dit is inderdaad geen goed discussiepunt, OK, ik ga naar school....

Thanx allen,

alexander grumpiepunkzeikendesnitchnerd =(

Als je altijd zou moeten weten waaraan je begint, dan werd je toch nooit ontmaagd?

Ik snap niet wat een thread op dit forum met sex te maken kan hebben!?

Zal vast het weer zijn....;) :D

Hahahaha! Ja het wordt wel een beetje te gortig nu, het is ook tijd voor een leuke topic ik ben al weer helemaal afgekoelt en jongens jullie kunnen weer vrij van vijn meningen jullie zakgeld bij de elektronicatoko gaan spenderen!

Misschien zijn topics als:

-De raarste plek waar je ooit je Synth bespeelde?

of...

-Hoeveel tattoos heb jij?

veel leuker!

Peter Post *D

"Wanneer bespeelde jij je eerste synth?" lijkt me wel een leuk onderwerp

Oh, pas toen ik een jaar of 16 was, ik werd door een oudere broer van een vriend van me ingewijd, ik heb een uur lang met een straaltje kwijl aan mijn mond aan de knoppen van een Syntecno TB kloon zitten draaien.

Goh het geluid verandert de hele tijd helemaal.....

NIN da's dan ook wel echt een goed voorbeeld van hoe je synths moet gebruiken :)

Vier hele goede keyboardspelers in de band, Danny Lohner (check Telefon Tel Aviv), Charlie Clouser, Robin Finck en Trent Reznor zelf, Charlie Clouser doet veel interesant werk met digitale muziek :

http://www.apple.com/hotnews/articles/2002/04/charlieclouser/

“This was when MIDI had just been invented. And thus began 20-some years of reading manuals.”

Erg leerzaam artikel!

Wat is dit?

keys.jpg

Een JP-8000?

Back