Leuk progje voor VST's te maken?

technowitch0031

Nieuwkomer
Weet iemand een mooi programma om vst synths/effects te maken? Momenteel gebruik ik Synth-Edit versie 1.1877. Met een beetje doorwerken lukt het me wel om daarin in 1 dag een redelijke, maar simpele synth te bouwen. Nu ben ik een beetje opzoek naar een programma wat het liefst net zo lekker en snel werkt als synth-edit, maar waar je wat meer mogelijkheden hebt, zoals mischien zelf modules kunnen maken zonder een heel boekwerk aan c++ code te hoeven tikken. Als het resultaat maar een stabiele en efficiƫnte VST is, die in veel audio programma's te gebruiken is. Die van SynthEdit werken voor mij goed in CuBase en Sonar, maar de effecten zijn in sommige andere programma's niet aan te sturen. Ik werk zelf voorlopig nog met 32-bit, maar het zou handig zijn als de editor ook als 64-bit kan opslaan.
Ik sta open voor suggesties... :)

synthmaker, kan aanzienlijk meer maar is daardoor ook aanzienlijk ingewikkelder qua leercurve...

586651.png

Weet iemand een mooi programma om vst synths/effects te maken? het zou handig zijn als de editor ook als 64-bit kan opslaan.
Ik sta open voor suggesties... :)

Synthmaker is een onderdeel van Flowstone geworden, mocht je in het bezit zijn van FL studio kan je eens kijken of het wat voor je is. Hierin zit een integratie bij de geleverde instrumenten. deze kan alleen geen standalone of VST's exporteren.

http://www.synthmakers.net/forum/5-news/142-flowstone-3-will-have-vst-2-4-and-x64-plugins

Ik zit wat filmpjes te kijken van Synthmaker en dan zie ik vooral hapklare brokken die je aan elkaar knoopt, net als Synthedit maar dan wat uitgebreider.

In welk opzicht is Syntmaker geavanceerder dan Synthedit? Is dat in beschikbare modules, of in diepgang van het bouwen?

Weet iemand een mooi programma om vst synths/effects te maken? Momenteel gebruik ik Synth-Edit versie 1.1877. Met een beetje doorwerken lukt het me wel om daarin in 1 dag een redelijke, maar simpele synth te bouwen. Nu ben ik een beetje opzoek naar een programma wat het liefst net zo lekker en snel werkt als synth-edit, maar waar je wat meer mogelijkheden hebt, zoals mischien zelf modules kunnen maken zonder een heel boekwerk aan c++ code te hoeven tikken. Als het resultaat maar een stabiele en efficiƫnte VST is, die in veel audio programma's te gebruiken is. Die van SynthEdit werken voor mij goed in CuBase en Sonar, maar de effecten zijn in sommige andere programma's niet aan te sturen. Ik werk zelf voorlopig nog met 32-bit, maar het zou handig zijn als de editor ook als 64-bit kan opslaan.
Ik sta open voor suggesties...

Je zou ook eens naar Max of Max4live kunnen kijken, maar daar komen geen vst's uit :stupid

Ik zal me eens verdiepen in SynthMaker. Ziet er interesant uit en slaat als VST op, wat uiteindelijk de bedoeling is. Staat bij dat het nu idd Flowstone 3 heet, met vst export. :)

Laatst gewijzigd:
Ben bezig geweest met Flowstone 3 (SynthMaker), dit is eigenlijk wel wat ik zocht. En je kan lekker met de code rommelen.
Een voorbeeld van de 2e synth die ik ermee gemaakt heb, waarschijnlijk niet perfect, maar klinkt leuk bij mij:
www.technowitch.nl/sf_tw.html

Voorbeeld van een korte oldschool track die ik ermee heb gemaakt, gebruikt voor de synths, de drums zijn gesequenced:
www.technowitch.nl/SynthForum/TechnoWitch-Stekker2.mp3

Nog even gekeken naar Reaktor, maar is een stuk duurder en flowstone doet precies wat ik op dit moment wil. Bedankt voor de tips.

Laatst gewijzigd:
Flowstone is echt geweldig. Ik heb een tijdje gewerkt met de oude versie van Synthmaker en het is echt een fantastische ontwikkelomgeving. Aanrader.

Back