erg jij je er ook aan

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

matrixxx

Ouwe rot
het gebeurd wel vaker dat mensen uitgekeken zijn op hun spullen en ze te koop aanbieden
over het algemeen zie ik de spullen die te koop staan vaak wel voor een redelijke prijs en er valt soms ook wel eens te onderhandelen
maar waar erg ik me nu aan :
ik heb in de laatste jaren div spullen verkocht en ook veel reperaties verricht aan synths (onder de naam zoe) en weet ongeveer wel wat iets waard is

nou ben ik niet altijd de moeilijkste geweest en er valt altijd wel wat te praten als ik wat verkoop maar er zijn altijd mensen die het onderste uit de kan willen trekken en het ergens anders altijd goedkoper weten te vinden
voorbeeld
ik verkoop op dit moment een lexicon MPX100 vraagprijs 150€ iemand mailt mij met een bod van 50€, ik mail deze meneer terug dat ik dat te weinig vind maar ik stel ook voor om over het bedrag van 150€ te praten
krijg je een mail bv terug waarin gezegd word dat deze apparaten soms wel goedkoper ergens staan en dat de vraagprijs onredelijk is
ok ik mail terug met het antwoord 'dan moet je hem ergens anders kopen en veel succes verder"
een beledeging is gemaakt al van mijn kant
ik heb zelfs al meegemaakt met iemand die een drumcomputer zou kopen van me met het afgesproken bedrag van 100€ en eenmaal hier wou hij weer onderhandelen terwijl de afspraak is gemaakt
ik ben op dat moment zo kwaad geworden dat ik hem rechtstreeks de deur uit heb gezet en op het punt stond om hem van zijn portomonee te beroven omdat ik wel een uur op hem stond te wachten en na het uittesten en een demo van het apparaat dat zo een persoon daar mee aankomt en door blijft zeiken

ook gebeurde mij het vaak dat mensen spullen wilde repareren en het liefst graties alles is altijd te duur elk onderdeeltje of dingetje en ze moeten reiskosten maken etc etc etc maar vergeten dat vele onderdelen zo zeldzaam zijn en soms niet eens in europa te vinden zijn en dat de onderdelen versturen van een ander werelddeel nog wel eens heel duur kan zijn en de vraagprijzen kunnen totaal anders liggen. maar blijkbaar zijn er mensen die het beter weten en die onderdelen bij de buurman op de hoek voor een appel en een ei kunnen krijgen met mijn antwoord meteen laat maar weten als het waar is dan koop ik de voorraad van je buurman over als dat mogenlijk is. een reaktie krijg je nooit terug
en ik zeg op mijn beurt breng je hem toch naar de muziek winkel toe en niet naar mij als het niet goedkoop genoeg is

ik vraag me dan af wat is het probleem bij deze mensen
ik kan me voorstellen dat je iets wilt kopen maar met een budget zit en als verkoper heb je dan de keus om daar in mee te gaan of je zegt nee uiteindelik ben jij de verkoper die bepaald als hij word het afgesproken bedrag word verkocht

wat me ook opvalt dat mensen er steeds meer een sport van maken om zo goedkoop mogenlijk aan hun spullen te komen maar muziek maken ermee ho maar 9 van de 10 keer is het een verzamel woede of het gaat om het hebben
een mazzeltje is altijd meegenomen en onderhandelen is zeker niet verkeerd maar de hele tijd door zeiken en proberen je zin te krijgen daar erg ik me giganties aan
vaak gebeuren deze akties via email, ik zet vaak mijn telefoon nr erbij dat ze kunnen bellen en nee ik heb er in de laatste 5 jaar nog geen een gehad die deze discussie met mij persoonlijk wilt aangaan

ik gun het iedereen dat koopje zolang het op een redelijke manier gaat en ik heb ze ook gehad maar ik heb net zo hard de top prijs betaald voor bepaalde apparaten omdat ik ze graag in mijn setup wil hebben voor een track te maken

ik zie het zo een bod wat redelijk in de richting is neem ik serieus en een email versturen dat je er niet mee akkoord gaat vind ik ook netjes maar niet verplicht zelf doe ik ook wel eens een bod wat onder de vraagprijs zit of wat ik het waard vind maar wel in alle redelijkheid dus als iets 100€ waard is dan neem ik een bod van 75 serieus maar 50 zou ik voor bedanken

wat is juilie mening hierop

In het geval van die MPX-100 is 150 euro niet overdreven veel. Kijk wil je hem graag hebben of wil je hem goedkoop hebben.

Graag, goedkoop en geen geduld gaan moeilijk samen.

ik ben het helemaal met je eens. afdingen is nooit verkeerd, maar er zijn grenzen..... als je iets wilt hebben en het is een redelijke prijs en afdingen lukt niet....dan moet je het gewoon nog kopen. anders wou je het zowieso al niet hebben. dan is al het geld te duur.....

en afspraak is afspraak hoe dan ook. qua prijs, qua plaats, qua ...., qua...., ....

MPX100 was een van de voorbeelden en het gaat mij om het doorzeiken ik heb me ondergrens gegeven en toch door blijven drammen
NEE IS NEE lijkt me

Kijk, er is verschil tussen sportief en onsportief...
Als echte 'ollander vind ik het een sport om wat af te pingelen op de spulletjes die ik koop, maar dan wel binnen redelijke grenzen! Ik bedoel, we are all in this business for fun, toch?
Andersom verwacht ik dat eigenlijk ook... iedereen mag bij mij met een leuk bod komen, daar sta ik voor open.
Maar begin dan niet te mauwen over de spreekwoordelijke 'ergens anders' en dat ik iemand geld uit de zak zou kloppen!

Voor mij is echter 1 ding heilig: "afspraak = afspraak".
Dat (moet ik helaas zeggen) schort er nog wel eens aan... (en ja, ook op synthforum, begrijp ik menigmaal).
Als je nou een deal hebt gemaakt, en je krijgt daarna een beter bod, IMHO is dat dan gewoon een geval van jammer.
De originele deal cancellen of gewoon niet eens op komen dagen, vind ik namelijk echt heel sneu!
En ter plekke nog wat veranderen aan de afspraak qua prijs ofzo? Dan moet je toch wel heel brutaal zijn! (en da's niet positief bedoeld). Ik zou me in ieder geval de ogen uit m'n kop schamen...

jaaa, het zogenaamde reiskosten verhaal ik vraag me af of die mensen dat ook bij een muziekzaak proberen. ik ben overigens inmiddes zo "gehard" in die 6 jaar of dat ik wel is spullen verkoop dat zodra mensen prijsvergelijkingen ga maken dat ik ze direct naar die betreffende persoon en winkel stuur. heel erg bot van mij maar ik heb daar geen zin meer in. evenals van die mailtjes. :'" hee 300 vindt ik te veel ik geef je 75, beter bel je me vanavond! ok? ik spreek je vanavond" z'n mailtje heb ik dus echt niet gehad.

of van die mensen idd die dan uiteidelijk bij je thuis zijn en dan nog is voor elk krasje 10 euro er af willen hebben.

maar ja..

Tja, het is normaal dat een mens zo goedkoop mogelijk wil gaan ... maar er moeten inderdaad grenzen zijn. En zeker als je een deal overeen bent gekomen, dan moet men zich daar aan houden. Het enige wat dan nog zou kunnen is dat er wat van de prijs zou afgaan als bv blijkt dat de toestand van het materiaal toch beduidend slechter zou zijn als in de advertentie was weergegeven. Maar zelfs dan nog moet je niet met 1/3 van de prijs afkomen :( Da's gewoon onredelijk.

Ook reiskosten is totaal wacko om dit mee in de onderhandelingen in te bouwen. Ik heb vorige week 417 km gereden om de SY99 van nO_key te gaan halen. Het was MIJN keuze om op zijn verkoop in te gaan, dan moet IK de reiskosten ook maar dragen vind ik. Als iemand er wat zou van willen afpingelen omdat ie ver moet rijden, zou de deal sowieso al niet doorgaan.

Wat ik wel verwonderlijk vind is dat sommige synths voor een lachwekkend hoge prijs verkocht worden. Ik zie hier synths de revue passeren die 15 jaar geleden versleten werden voor achterlijk en onbruikbaar terwijl ze nu erg veel geld opbrengen. Ik heb indertijd m'n Roland 101 voor 370€ 2de hands gekocht. Dit was in 1981. Overlaatst bood me iemand 900€ voor dat toestel ... da's toch totaal gek :confused: !!! OK, 't is een goed beestje, maar ik zou er nooit dat bedrag aan besteden (hij is trouwens ook niet te koop ... te veel sentimentele waarde ;) )

Gelukkig is er ook een hele moot modellen die dan juist voor een appel en een ei worden buitengekieperd ... en daar kunnen anderen dan ook weer van profiteren :)

:doei:

Qua reiskosten: "I beg to differ"...
Je bent toch samen in onderhandeling, dus moet je er samen uitkomen.
En je eigen spullen moeten toch bij die ander terechtkomen, of diens spullen bij jou?

In mijn geval ben ik de afgelopen tijd een paar keer spulletjes bij mensen komen brengen/halen.
Is voor mij geen probleem, heb toch een auto onder de kont.
Maar benzinekosten heb ik wel, dus ik stel meestal *VOORAF* voor die gewoon samen te delen... da's toch redelijk?
Zelfde voor verzendkosten etc.

Kortom: je moet er samen netjes uitkomen.
Dat lukt ook wel in het grootste merendeel der gevallen; is 't gewoon gezellig, effe ouwehoeren, spullen uitproberen en dan terzake komen. Als 't te zakelijk wordt en de wederzijdse hobbymatige interesse is eraf hoeft 't van mij niet!

Laatst gewijzigd:
Ik heb gelukkig geen slechte ervaringen met kopen/verkopen. Wel kan ik me het helemaal voorstellen dat je je genaaid voelt als iemand je gear bij je thuis komt bekijken en gaat zakken in prijs, dat lijkt me niet fair. Ik heb ook wel is meegemaakt dat ik iemand beloofd had dat ik iets voor een bepaalde prijs van em wilde kopen en dan bij hem thuis minder enthousiast was geworden; maaaar ik zette de koop dan toch door, want ik vind dan ook: 'afspraak is afspraak'

Arv

het spreelt voor zich dat je er samen moet uitkomen. maar het lijkt me ook dat de verkopende partij mag aangeven hoe de levering zal geschieden en hoe het zit met die kosten. dan kan de koper ook daarop anticiperen. maar wanneer een deal vaststaat, dan moet ook echt alles vaststaan. dus prijs en levereng en de kosten die met de levering gemoeit zijn.

bovenal: afspraak is afspraak en blijft afspraak..... ga anders geen deal aan......

Origineel geplaatst door matrixxx
MPX100 was een van de voorbeelden en het gaat mij om het doorzeiken ik heb me ondergrens gegeven en toch door blijven drammen
NEE IS NEE lijkt me

Maar heb je het mailadres van die gast misschien? MPX-100's voor 50 euro dat wil ik wel eens zien :D

Je kunt ook de bal terugspelen.

Mensen 400km laten rijden en dan ineens meer gaan vragen.

'Opvoeding' heet dat. ;)

Zo niet dan ga je maar weer naar huis.

Houdoe en bedankt!

Zelf rijd ik ook wel eens half Nederland door voor een klein rotding.
Kost mij niets (lieve baas) en zo kom je nog eens ergens.
Maar om daarom korting te krijgen. Nope, da's jouw probleem.

Origineel geplaatst door fuse
Zelf rijd ik ook wel eens half Nederland door voor een klein rotding.
Kost mij niets (lieve baas) en zo kom je nog eens ergens.
Maar om daarom korting te krijgen. Nope, da's jouw probleem.

:) Moet je ook eens half België door rijden ... kom je nog eens ergens anders *D .

Eh, ik zit er niet mee dat ik 400 km moet rijden om één van de prachtigste synths op de kop te tikken, hoor ... ;)

:doei:

Origineel geplaatst door Danny
:) Moet je ook eens half België door rijden ... kom je nog eens ergens anders *D .

dat heeft fuse ( samen met mij ) ook al gedaan.

Maar goed, ik hou ook altijd voet bij stuk die is de vraagprijs, einde verhaal.
bij mij is het ook nog zo het MOET niet weg, het MAG weg.....

het is idd zo wanneer iets vooraf wordt besproken heb ik er geen problemen mee toen ik is een keer iets met iemand ging ruilen hebben we ook samen het trein kaartje betaald. maar dat was netjes vantevoren besproken. en een ruil is misschien net iets naders dan een koop maar toch

dat vind ik wel.
Ruilen = geen verkopen.

Toch denk ik dat je er weinig aan kunt doen.
Je ziet dit ook bij hetgeen dat geboden wordt op bv marktplaatst.

Staat er een 02r voor 3200 euro, gaan ze 1000 euro bieden, dat slaat ook nergens op.
Maar ja, het is het proberen waard zullen ze denken.
En wat nog erger is: ze weten zelf erg goed was hetgeen waarop ze bieden waard is, dat is nog erger.

Ik verdenk ook sommige mensen ervan dat ze erg laat bieden, het dan kopen voor een belachelijke prijs en het diirverkopen onder het mom van: ik kan er toch nix mee....

Als je iets aanbied voor 495 Euro en ze brengen een bod uit
van 200 Euro dan weet je dat ze niet serieus zijn.
Ik vind wel dat de prijs redelijk moet zijn in verhouding van wat
je aanbied als je 700 euro voor een DX-7 vraagt en een bod van 200
krijgt dat vind ik normaal, maar als je hem al aanbied voor 199 en ze
bieden 50 euro kan ik me indenken dat die gast niet helemaal lekker is..

maar het zijn ook altijd de zelfde althans dat valt me op op marktplaats en wie weet wat ie allemaal heel goekoop op deze manier heeft binnengesleept. maar goed mij respect verdienen deze gasten eigenlijk ook niet

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back