Moog Voyager, haat/liefde verhouding

Het is erg simpel, als je na een jaar of 2 weet dat de klik er niet is kan je hem gewoon wegdoen en een andere synth kopen....je hoeft hem niet te houden omdat het een bepaalde synth is. Ik heb die van mij ook weggedaan, omdat mijn dot com system mooier klinkt en ik voor het geld een andere fijne synth kon kopen. Gewoon doen.

Als je serieus denkt dat een voyager veelzijdiger is dan een PEK is dat voor mij ook een trigger :)

:D.... ok...maar als je hem per stem bekijkt dan ben ik wel van mening dat de Voyager veelzijdiger is dan de PEK. En als je de VX351 & 352 er bij betrekt dan zelfs met 1 hand op de rug :mega:

Maar ben het eens met brz...als je er geen klik mee hebt dan moet je hem natuurlijk wegdoen. Persoonlijk verbaas ik me er over dat mensen er geen klik mee hebben vandaar mijn sarcastische reactie. Vind de Voyager erg divers en uitgebreid. Sommige dingen zijn wel een ramp om te bedienen zoals pot mapping maar in combi met mijn modulars komt ie echt tot zijn recht.

Laatst had ik mijn TB303 op de Voyager aangesloten met CV/Gate...dus de sequencer van de TB gebruikt om de Voyager aan te sturen wat supergaaf was. 't Is maar hoe je hem gebruikt of wil gebruiken.

Begrijp me niet verkeerd. Ik wilde echt van de Voyager houden. Het is een prachtig mooi apparaat en op zichzelf kon ik er uren mee spelen. Maar als ik aan een track werk moet ik snel kunnen schakelen. Ik programmeer de sounds "on the fly" omdat ik dat nu eenmaal fijn vind werken. Dan draai ik alles naar elkaar toe zodat ik voor mijn gevoel een coherent samenspel krijg. Op de een of andere manier bleef ik in de flow steeds hangen op de Moog. Ik ben daar niet alleen in blijkbaar. Ik ben niet zo iemand die uren zit te pielen aan een enkel geluidje. Dan raak ik snel mijn vibe kwijt en komt ik niet verder dan een beetje gepruts. De PEK lijkt beter bij MIJN workflow te passen. Ik heb een Evolver desktop gehad, dus ik weet hoe hij klinkt. Ik vond het alleen een hoop gepiel met die matrix interface (zie je het patroon?). Op de PEK moet prgrammeren heel toegankelijk zijn. Time will tell.....

Ik begrijp het wel... een synth kan nog zo mooi zijn/klinken... maar soms werkt het gewoon niet in je muziek.

Zo heb ik de jupiter 4 weggedaan, wat ik echt 1 van de mooist klinkende synths vind eigenlijk.

:D.... ok...maar als je hem per stem bekijkt dan ben ik wel van mening dat de Voyager veelzijdiger is dan de PEK. En als je de VX351 & 352 er bij betrekt dan zelfs met 1 hand op de rug :mega:

Hmm, weet het niet hoor. Tuurlijk klinkt die filter van de voyager dikker, maar we hadden het over veelzijdigheid. Een evolver voice heeft een extra osc, digitale waveforms, fm op de digi oscs, step sequencer als modulatiesource, meer lfo's. En omgedraaid is er maar weinig wat de evolver niet heeft qua features, behalve het cv gedeelte.

Hmm, weet het niet hoor. Tuurlijk klinkt die filter van de voyager dikker, maar we hadden het over veelzijdigheid. Een evolver voice heeft een extra osc, digitale waveforms, fm op de digi oscs, step sequencer als modulatiesource, meer lfo's. En omgedraaid is er maar weinig wat de evolver niet heeft qua features, behalve het cv gedeelte.

Oeps...Ik dacht dat Roonan een DSI P8 wilde.....foutje van mij (al die k.u.t. afkortingen van DSI ook altijd :D ). Dus je hebt helemaal gelijk...de PEK is absoluut uitgebreider qua klankspectrum dan de Voyager. Maar niet als je de Voyager vergelijkt met een P8 ;)

Een electric bleu staat altijd nog hoog op mijn verlanglijstje, helaas kan ik het niet verantwoorden hier in de thuis situatie. nodig heb ik hem ook niet maar hij zit nu eenmaal in mijn lijst van aan te schaffen synths. Daarnaast de andy ook trouwens!

Oeps...Ik dacht dat Roonan een DSI P8 wilde.....foutje van mij (al die k.u.t. afkortingen van DSI ook altijd :D ). Dus je hebt helemaal gelijk...de PEK is absoluut uitgebreider qua klankspectrum dan de Voyager. Maar niet als je de Voyager vergelijkt met een P8 ;)

Ik zou nu heel sarcastisch kunnen zeggen dat je voor de derde keer beter moet lezen voordat je sarcastische opmerkingen gaat maken, omdat dat anders een beetje :? overkomt, maar dat zou flauw zijn, dus dat doe ik niet.

zou je kunnen doen inderdaad, maar doe het maar niet.
ik vind de voyager wel een van mijn meest veelzijdige , kwalitatief hoogwaardige synth's
en die panpotting valt toch wel mee qua moeilijkheid ?
zou hem niet willen missen

kan je hem niet met een andere synth mixen via midi. dan krijg je veel sneller een mooie sound. meestal :engel:

Ik heb mijn Voyager vorige maand ook verkocht, zelfde als TS, solo noodlelen. Perfect, leuke LfO synced fx en drones ook prima, maar een lead die lekker in de mix ligt erg moeilijk.
Was perfect voor bassen en als lead in een akoestische setting, maar in een strak sequenced arrangement altijd een te beetje valsig zeurderig voor wat ik zocht, filter settings maakt hem i.d.d. wel wat puntiger maar dan scheurde die me ook gelijk weer te veel.
Voor bassen heb ik nog steeds m'n minitaur en voor leads de Slim Phatty
Ik ben benieuwd naar de sub37
Ondertussen gebruik ik m'n P12 enorm veel en kan me de keuzevoor DSI wel voorstellen

Back