Korg bouwt een nieuwe ARP Odyssey!

http://www.korg.com/us/news/2014/0217/

Tokyo, Japan - February 17, 2014 - KORG INC. is proud to announce that a faithful recreation of the legendary 1970s analog synthesiser, the ARP Odyssey, is being developed by Korg for release later in 2014.

The ARP Odyssey was released in 1972 by ARP Instruments, Inc. and quickly became famous for its unique rich sound and innovative performance controls. It was a staple for many recording and performing musicians worldwide and was used on countless hit records over many years. The Odyssey was one of the highlights of the ARP company and became a long selling product.

With slight updates and improvements it was sold through to 1981. Korg is also proud to welcome Mr David Friend as our chief advisor on the Odyssey. David Friend established ARP Instruments, Inc. along with Alan Robert Pearlman and is a past president of ARP Instruments, Inc. He was also the lead designer of the original Odyssey in addition to designing or co-designing many other products. After ARP, Mr Friend became a successful technology entrepreneur. In 2010, he was named Ernst & Young Entrepreneur of the Year in the Emerging Technology category for the New England Region, he has been a lecturer at MIT's Sloan School of Management and is now Chairman & CEO of Carbonite, Inc. He has been a trustee of the New England Conservatory and Berklee College of Music.

In the last few years, KORG INC. has released several top selling analog synthesizers such as the monotrons series, the monotribe, the volca series and the hugely successful MS-20 mini, a faithful fully analog recreation of the 1978 MS-20. With Korg's technology capabilities and planning ability for analog synthesizers, and in collaboration with David Friend, we believe the legendary ARP Odyssey will become a "must have" for an all new generation of music makers. The ARP Odyssey is scheduled for release in September 2014. -

See more at: http://www.korg.com/us/news/2014/0217/#sthash.35nEWPrP.IwzzXgpf.dpuf

Natuurlijk kan dat, maar als ik het voor het kiezen heb, heb ik er liever gewoon gelijk grote toetsen aan. Scheelt weer het gebruik van een masterklavier. En anders mag het wat mij betreft gewoon een desktop/19 inch module zijn, die minikeys nemen alleen maar ruimte in.

Maar kan me voorstellen dat er anderen zijn die de mini-keys wel handig vinden.

Elegant en efficiënt is inderdaad wel anders dan een synth met eigen minikeys waar je dan nog eens een ander klavier op aansluit. Maar bovenal vind ik het een teken (al dan niet terecht) van de sérieux en kwaliteit van het apparaat.

Klopt inderdaad, maar OP ZICH vind ik minikeys ook niet echt een probleem - wat meer mogelijkheden:

Voordeel is dat ie wat kleiner is (dus minder ruimte inneemt) dan full-size, en je kan er een keyboard naar keuze op aansluiten. Dus voor diegenen die minder ruimte hebben is dit fijn.
Daarnaast kan je het bakkie ook echt standalone makkelijk meenemen om ff te pielen erop - op de bank / in bed / etc. :D (is bij een module zonder toetsen weer lastig).

Maar LIEVER zou ik ook wel fullsize hebben - vind ik optisch mooier en speelt idd wel fijner.

Ga lekker in madurodam wonen met je muizehandjes

welnu...

elka synthex minikeys
obxa minikeys

OMFG

http://www.youtube.com/watch?v=iXthoi3oJMU
Elka Synthex Mini - YouTube

Het wordt nu echt te bizar

Zou die R van Velzen soms groot aandeelhouder zijn bij al die bedrijven?

Ik denk dat we hier te maken hebben met zeer creatief 'knip en plakwerk'.

Bij de Elka zie je links twee benders terwijl de joystick er ook nog lijkt te zitten (tekst daarvan nog net zichtbaar) teriwijl bij de Oberheim de benders helemaal ontbreken. Ook lijkt de frontplaat van de OBX er een beetje scheef in te zitten (links wordt het zijpaneel smaller naar boven toe en loopt de lijn boven het keyboard niet parallel).

Verder zou je bij de Synthex toch wel een herkenbaardere patch mogen verwachten.

De verhoudingen met het origineel kloppen _te goed_. Het zijn allemaal erg kleine knopjes en potmeters.

JurgeN

Tegenwoordig moet het kennelijk allemaal in je tas passen

grote tas.jpg

Attachments

• grote tas.jpg
    grote tas.jpg
    78,5 KB · Bekeken: 81
Ik denk dat we hier te maken hebben met zeer creatief 'knip en plakwerk'.

Bij de Elka zie je links twee benders terwijl de joystick er ook nog lijkt te zitten (tekst daarvan nog net zichtbaar) teriwijl bij de Oberheim de benders helemaal ontbreken. Ook lijkt de frontplaat van de OBX er een beetje scheef in te zitten (links wordt het zijpaneel smaller naar boven toe en loopt de lijn boven het keyboard niet parallel).

Verder zou je bij de Synthex toch wel een herkenbaardere patch mogen verwachten.

De verhoudingen met het origineel kloppen _te goed_. Het zijn allemaal erg kleine knopjes en potmeters.

JurgeN

Die filmpjes zijn echt geniaal :halleluja

Ja, bereid je voor op tonnen filmpjes van synths opgenomen met een plastic bekertje en schreeuwend publiek ertussendoor.

Ergens in de krochten van het internet kwam ik dit tegen:

Petterkeys on November 16, 2014 at 2:37 pm said:

Update:

I talked with Rich Formidoni with Korg, and he told me that the Korg ARP Odyssey is going to be a mini version and Virtual Analog. I asked for more info, but he refused to tell me. You can probably email Rich and get the same info. They’re having to work out the rest of the bugs in the unit.

Petterkeys on November 16, 2014 at 2:39 pm said:

It will also be released on 5/2015. When I get more info, I will update.

Kan het natuurlijk niet bevestigen of dit waar of niet waar is, het is iig food for thought :stupid

namm ofzo? alles wat daar vandaan komt klinkt kut, weet je nog niks toch?

Ik denk dat Korg bewust met het uitbrengen van de Odyssey op de NAMM heeft gewacht en ik begrijp dat hij pas in mei leverbaar is, dan hebben ze dus ook nog gewacht op de Frankfurter Musikmesse die op 13 april plaatsvindt.
Lijkt me ook het meest logisch dat je hem alvorens direkt in de winkels te dumpen eerst aan het grote publiek toont.
Ze (Korg) hebben niet voor het MK II design gekozen alhoewel ze daar wel een prototype van hebben getoont, jammer dat het het design van de MK III is geworden want die vindt ik persoonlijk minder.
Als ik het goed gezien heb worden het dezelfde keys als op de Korg MS-20 mini wat ook weer jammer is, als ze dit hebben gedaan om kosten te sparen begrijpen ze de (toekomstige) klanten ook niet, volgens mij willen de meeste aspirant kopers wel iets meer betalen voor full size keys.
We zullen het morgen zien en horen :eureka:

Back