Korg bouwt een nieuwe ARP Odyssey!

http://www.korg.com/us/news/2014/0217/

Tokyo, Japan - February 17, 2014 - KORG INC. is proud to announce that a faithful recreation of the legendary 1970s analog synthesiser, the ARP Odyssey, is being developed by Korg for release later in 2014.

The ARP Odyssey was released in 1972 by ARP Instruments, Inc. and quickly became famous for its unique rich sound and innovative performance controls. It was a staple for many recording and performing musicians worldwide and was used on countless hit records over many years. The Odyssey was one of the highlights of the ARP company and became a long selling product.

With slight updates and improvements it was sold through to 1981. Korg is also proud to welcome Mr David Friend as our chief advisor on the Odyssey. David Friend established ARP Instruments, Inc. along with Alan Robert Pearlman and is a past president of ARP Instruments, Inc. He was also the lead designer of the original Odyssey in addition to designing or co-designing many other products. After ARP, Mr Friend became a successful technology entrepreneur. In 2010, he was named Ernst & Young Entrepreneur of the Year in the Emerging Technology category for the New England Region, he has been a lecturer at MIT's Sloan School of Management and is now Chairman & CEO of Carbonite, Inc. He has been a trustee of the New England Conservatory and Berklee College of Music.

In the last few years, KORG INC. has released several top selling analog synthesizers such as the monotrons series, the monotribe, the volca series and the hugely successful MS-20 mini, a faithful fully analog recreation of the 1978 MS-20. With Korg's technology capabilities and planning ability for analog synthesizers, and in collaboration with David Friend, we believe the legendary ARP Odyssey will become a "must have" for an all new generation of music makers. The ARP Odyssey is scheduled for release in September 2014. -

See more at: http://www.korg.com/us/news/2014/0217/#sthash.35nEWPrP.IwzzXgpf.dpuf

Dat zou mooi zijn! Ik ga voor een whiteface :-)

p.s. het zou helemaal fantastisch zijn als de s/h een clock mogelijkheid heeft.

Als ik het goed lees betaal je asshole tax als je de witte of mk2-uiterlijk wil, dat zijn limited edition exemplaren. Die $999 is het reguliere model met de mk3-look.

Als je favoriete automerk de opvolger uitbrengt, wordt er dan ook zo kritisch gereageerd op het nieuw model, vraag ik me plots af.
Ik heb de oude bakken nooit gekend en maar recent gevoeld, ik sequence alles ipv in te spelen dus mij boeit het eigenlijk niet of die keys nu mini of maxi zijn.
Misschien moeten ze m racken of is de ms20m niet rackbaar :)

Ik moet zeggen dat de grote oude versies best aantrekkingskracht uitoefenen, al was het maar omwille vh respect voor iets oud dat nog fraai werkt of oogt.
Anyway, als ie 999 dollar kost, hopelijk 750 euro bij bax ;)

Als ik het goed lees betaal je asshole tax als je de witte of mk2-uiterlijk wil, dat zijn limited edition exemplaren. Die $999 is het reguliere model met de mk3-look.
Waar lees je dat? Zou raar zijn als de ltd editions alleen in de VS verkrijgbaar zijn.

Ik snap die mini keys echt wel .. tegenwoordig heeft iedereen een topstudio in je computer. je hoeft dus maar 1 lick te spelen en je kopieert dat .. dus toetsen doen er niet zoveel meer toe .. tja dat er oubollige mensen zijn die nog ouderwets een hele track in spelen is natuurlijk te verwaarlozen . die oubollige mensen moet dan maar een oude kopen .. ik vind hem leuk. hij zal wel 1100 euro in Nederland gaan kosten met de huidige dollar euro koers. das weer balen .. maar toch wel een te gek ding.

Je bedoelt te zeggen dat muzikanten (je weet wel, mensen die echt een instrument kunnen spelen) oubollig zijn?

Je bedoelt te zeggen dat muzikanten (je weet wel, mensen die echt een instrument kunnen spelen) oubollig zijn?

Ik bedoel te zeggen dat ze uitstervende zijn.. (ze verdienen niet meer aan die groep) mss denk jij dat ik het negatief bedoel maar dat is helemaal niet zo. andere doelgroep. wellicht komt er als er heel veel vraag naar is een net zo als een ms20 een big brother uitvoering waar je dan weer 1000 euro meer voor neer moet tellen.. zou me niets verbazen.

Die zichzelf dan vervolgens gigantisch uit de markt prijst tov de originele. :D

Voor mij geen minikeys. Klavieren moeten groot zijn, potmeters moeten voelen alsof ze een waterleiding bedienen, en zijkantjes van zodanig dik hout dat je er een oorlogswinter mee door kan komen.

Waar lees je dat? Zou raar zijn als de ltd editions alleen in de VS verkrijgbaar zijn.

Uit deze info, eerder in de thread:
On the original ARP Odyssey, the behavior of portamento when using the transpose function differed between Rev1 and Rev2/3. The ARP Odyssey reproduces both of these behaviors and lets you select the desired one with a switch.

Rev1 and Rev2 designs also revived as limited-edition models

Ik moet mijn vorige opmerking effe terug nemen denk ik. T zijn dezelfde keys als de MS20 Mini.
Valt nog mee hoe groot de keys zijn :).

https://www.youtube.com/watch?v=y5CmgAQQ05I

Ik blijf het niks vinden. Gewoon normal size keys zodat je je handen kan gebruiken zoals je het geleerd hebt om te spelen. Waarom alles wat kleiner? De huizen zijn groter dan vroeger. :)

Hopelijk wordt het een flinke hype en dat mensen er dan toch niet hun volgende tophit mee kunnen maken in 10 minuten en er een enorme bak op de tweedehandsmarkt wordt gedumpt voor een habbekrats :D

Ga denk ik als ik er een koop toch voor een echte, 't is toch een beetje als met die mini mercedesjes das toch gewoon geen mercedes?
Gaat me niet alleen on de keys, de afmetingen van de echte zijn gewoon waanzinnig juist omdat t zo'n rare vierkante bak is toch.
Wilde sowieso de mkII en als ik daar dan extra punten voor moet neerleggen zakt helemaal mijn broek af.

Iemand nog een Solus te koop?

Meer betalen voor een Rev1 of Rev2?
Laat maar, dan maar de Rev3
Mini keys vind ik geen issue.
Hij kost al $999 dan mag je hopen met de huidige dollar koers dat €999,- zal gaan kosten.
Maar ik denk dat het helaas boven de €999,- zal zijn.

Back