Korg bouwt een nieuwe ARP Odyssey!

http://www.korg.com/us/news/2014/0217/

Tokyo, Japan - February 17, 2014 - KORG INC. is proud to announce that a faithful recreation of the legendary 1970s analog synthesiser, the ARP Odyssey, is being developed by Korg for release later in 2014.

The ARP Odyssey was released in 1972 by ARP Instruments, Inc. and quickly became famous for its unique rich sound and innovative performance controls. It was a staple for many recording and performing musicians worldwide and was used on countless hit records over many years. The Odyssey was one of the highlights of the ARP company and became a long selling product.

With slight updates and improvements it was sold through to 1981. Korg is also proud to welcome Mr David Friend as our chief advisor on the Odyssey. David Friend established ARP Instruments, Inc. along with Alan Robert Pearlman and is a past president of ARP Instruments, Inc. He was also the lead designer of the original Odyssey in addition to designing or co-designing many other products. After ARP, Mr Friend became a successful technology entrepreneur. In 2010, he was named Ernst & Young Entrepreneur of the Year in the Emerging Technology category for the New England Region, he has been a lecturer at MIT's Sloan School of Management and is now Chairman & CEO of Carbonite, Inc. He has been a trustee of the New England Conservatory and Berklee College of Music.

In the last few years, KORG INC. has released several top selling analog synthesizers such as the monotrons series, the monotribe, the volca series and the hugely successful MS-20 mini, a faithful fully analog recreation of the 1978 MS-20. With Korg's technology capabilities and planning ability for analog synthesizers, and in collaboration with David Friend, we believe the legendary ARP Odyssey will become a "must have" for an all new generation of music makers. The ARP Odyssey is scheduled for release in September 2014. -

See more at: http://www.korg.com/us/news/2014/0217/#sthash.35nEWPrP.IwzzXgpf.dpuf

Ik hoop niet voor de bezitters van de originele Odyssey dat die in waarde gaat devalueren nu blijkt dat de nieuwe heftig klinkt en zelfs extra functies heeft zoals de 3 filter types.
Ik heb de Mk 2 vorige week al besteld, kan niet wachten tot ik hem onder mijn vingers heb!

Het origineel blijft altijd zijn waarde als historisch verzamelobject hebben bovenop zijn kwaliteiten als synth. Hoeveel geld men daarvoor wil geven is een tweede. Is ook niet het belangrijkste he. Je hebt nu de keuze, wel zo mooi.

Precies!
Doch een beetje waardedaling zou wel fijn zijn. Dan komt er makkelijker wat vrij om gesloopt te worden voor onderdelen ter reparatie van de anderen.

Is bij de mijne niet meer nodig, die heeft net een facelift en organentransplantatie ondergaan ;)

Ik zit misschien nog wat vast in het verleden. :)

Het klassieke verhaal dat ik hoorde was dat een schakelende voeding niet zo geschikt is voor audio, met uitzondering van enkele modellen zoals de Hypex voedingen. Blijkbaar is de kunst van een audiovriendelijke schakelende voeding ondertussen al wat verder gevorderd.

Deze komt nou net te laat denk ik.....na de Prophet6 aankondiging is mijn lust voor alle andere analoogjes geevaporeerd.

Het is een mooie en gave bak, maar een semi discrete poly vco bak is another league (voor mij dan althans)

1000 eu vind ik wel een mooie prijs, als het ook een lange levensduur heeft en solide gebouwd enzo ofc.

Maar als die P6 er is dan is er echt helemaal geen plek meer over hier....

Wat een luxeproblemen.... Ik had het nooit meer verwacht al die laatste releases, echt vet. (boomstars, oberheim, Karp, Parva etc etc)
Het valt gewoon niet meer bij te houden, wat ook eeen risico is, als de producenten over elkaar heen vallen met analoge producten omdat iedereen dat wilt, kan ook ineens zomaar de markt verzadigt zijn (dat is imo al een beetje nu). Mensen kunnen maar zoveel items kopen en gebruiken. De kans is groot dat er een aantal fabrikanten weer over de kop gaan net als bij de vorige anologe/digitale synth revolute, toen was er ook teveel aanbod en werd digitaal de nieuwe standaard. MAW de afzetmarkt verdampte.....

Het begint nml een tsunami aan analoge synths te worden...

Leuk voor ons, maar ik hoop niet dat we over 5 jaar weer terug bij af zijn en er alleen nog maar bart smit plastic shit uitkomt

Dat is nu toch al ?

Daar is er zeker al veel van, maar er zijn ook heel veel nieuwe dingen die daar echt niet toe behoren.

Ben benieuwd of de oude mods nog toepasbaar zijn. (Free running LFO, 3-speed LFO, 3-speed ADSR & AR).

Ben benieuwd of de oude mods nog toepasbaar zijn. (Free running LFO, 3-speed LFO, 3-speed ADSR & AR).

Dat zal wel. Dit zijn juist de makkelijke schakelingen om na te maken. Of hebben ze het CV gedeelte gedigitaliseerd?.. (Lijkt me niet trouwens)
Hoe zit dat in de MS-20 mini? LFO, ADSR, KCV, zijn dat analoge schakelingen?

Iemand hier kompleet bekend met de oude odysseys, representatief en niet bang om een camera in zijn gezicht te hebben? Stuur mij een PM en ik heb als je leuk vind mss een job klaarliggen. :)

Back