Korg bouwt een nieuwe ARP Odyssey!

http://www.korg.com/us/news/2014/0217/

Tokyo, Japan - February 17, 2014 - KORG INC. is proud to announce that a faithful recreation of the legendary 1970s analog synthesiser, the ARP Odyssey, is being developed by Korg for release later in 2014.

The ARP Odyssey was released in 1972 by ARP Instruments, Inc. and quickly became famous for its unique rich sound and innovative performance controls. It was a staple for many recording and performing musicians worldwide and was used on countless hit records over many years. The Odyssey was one of the highlights of the ARP company and became a long selling product.

With slight updates and improvements it was sold through to 1981. Korg is also proud to welcome Mr David Friend as our chief advisor on the Odyssey. David Friend established ARP Instruments, Inc. along with Alan Robert Pearlman and is a past president of ARP Instruments, Inc. He was also the lead designer of the original Odyssey in addition to designing or co-designing many other products. After ARP, Mr Friend became a successful technology entrepreneur. In 2010, he was named Ernst & Young Entrepreneur of the Year in the Emerging Technology category for the New England Region, he has been a lecturer at MIT's Sloan School of Management and is now Chairman & CEO of Carbonite, Inc. He has been a trustee of the New England Conservatory and Berklee College of Music.

In the last few years, KORG INC. has released several top selling analog synthesizers such as the monotrons series, the monotribe, the volca series and the hugely successful MS-20 mini, a faithful fully analog recreation of the 1978 MS-20. With Korg's technology capabilities and planning ability for analog synthesizers, and in collaboration with David Friend, we believe the legendary ARP Odyssey will become a "must have" for an all new generation of music makers. The ARP Odyssey is scheduled for release in September 2014. -

See more at: http://www.korg.com/us/news/2014/0217/#sthash.35nEWPrP.IwzzXgpf.dpuf

de demoos klinken veel belovend toch wel benieuwd hoe die behringer units eraf gaan brenegn
:P

Ik dacht dat CMOS altijd voor schakelingen e.d. gebruikt werden, nooit in het geluidspad zelf van een synthesizer? Dat keyboard logica e.d. niet discreet is zal me een worst wezen verder.

Het is ook best een vreemde eend in de bijt in VCO land.

CMOS in een signaalpad komt wel vaker voor. Zo word het weleens gebruikt om tussen bronnen te schakelen (b.v. in gitaar pedaaltjes) maar ook voor het genereren van een sub. Osc. uit een pulse waveform is het een vaker gebruikt component.
In distortions ben ik ze trouwens ook wel eens tegengekomen. (Volgens mij in J. Haible's wasp filter clone)

Dat lijkt me ook. Maar dat heeft verder niks met discreet te maken.
Bovendien zijn de oude Odyssey Osc's rond cmos opgebouwd. Was toen al weinig discreet aan dus.

dus dat hele filter upgrade verhaal [copys van ? [ingecapselde ... enzenz

was aleen toepas baar op de 2600

1'14"
Een knipperende LED in de LFO slider?
Daar had ik nog niks over gelezen.

dus dat hele filter upgrade verhaal [copys van ? [ingecapselde ... enzenz

was aleen toepas baar op de 2600

Ik ben je kwijt Ron. Mijn verhaal ging over de VCO.
Het filter in mijn oddy (moog clone) is ook niet discreet te noemen want die is met matched transistor pairs in een IC gemaakt.
Deze is trouwens ook niet ingekapseld. Gewoon een printje.

Het filter in mijn oddy (moog clone) is ook niet discreet te noemen want die is met matched transistor pairs in een IC gemaakt.

Tja... twee torren in één behuizing is wel discreet en vier torren in één behuizing niet?

Een dual-tor is natuurlijk net zoveel "IC" als een CA3046 dat is. Helemaal niet eigenlijk. De C staat voor Circuit. Vier losse torren in een doosje is niet echt een circuit.

De nieuwe Odyssey klinkt wat tammer, de pitch/modulatie bediening werkt niet zo precies
als op het origineel en het klavier is niet zo hoogwaardig maar hij is qua achtergrondruis iets stiller.
De uitgangssterkte is op het origineel luider dan de nieuwe.
Aldus de bevindingen van een Duitse vergelijkingstest op Amazona.de

http://www.amazona.de/vergleichstest-korg-arp-odyssey-vs-arp-odyssey/5/

Tja... twee torren in één behuizing is wel discreet en vier torren in één behuizing niet?

Een dual-tor is natuurlijk net zoveel "IC" als een CA3046 dat is. Helemaal niet eigenlijk. De C staat voor Circuit. Vier losse torren in een doosje is niet echt een circuit.

Ja, je hebt zeker een punt. Toch zijn twee componenten in een schakeling een circuit, dus als ik nou heel veel zin in mierenneuken heb... ;)

Het zal mij allemaal aan me reet roesten hoe een apparaat in elkaar zit. Je kan op ontelbare manieren mooie schakelingen maken maar een definitie van een woord is er met een bepaalde reden. Zo proberen we miscommunicatie te voorkomen.

Van Wikipedia word ik in dit specifieke geval ook niet veel wijzer.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Discrete_circuit

De nieuwe Odyssey klinkt wat tammer, de pitch/modulatie bediening werkt niet zo precies
als op het origineel en het klavier is niet zo hoogwaardig maar hij is qua achtergrondruis iets stiller.
De uitgangssterkte is op het origineel luider dan de nieuwe.
Aldus de bevindingen van een Duitse vergelijkingstest op Amazona.de

http://www.amazona.de/vergleichstest-korg-arp-odyssey-vs-arp-odyssey/5/

Nou ik heb hier een Ody met half floggo toetsenbord en dat is geen pretje. Ook niet in het herstel trouwens.. :(
Als iemand nog een adresje weet voor de J-wires..

Nou ik heb hier een Ody met half floggo toetsenbord en dat is geen pretje. Ook niet in het herstel trouwens.. :(
Als iemand nog een adresje weet voor de J-wires..
Denk dat die van mij ook nieuwe nodig heeft. Mocht je ze vinden dan hoor ik het graag.

Back