Korg bouwt een nieuwe ARP Odyssey!

http://www.korg.com/us/news/2014/0217/

Tokyo, Japan - February 17, 2014 - KORG INC. is proud to announce that a faithful recreation of the legendary 1970s analog synthesiser, the ARP Odyssey, is being developed by Korg for release later in 2014.

The ARP Odyssey was released in 1972 by ARP Instruments, Inc. and quickly became famous for its unique rich sound and innovative performance controls. It was a staple for many recording and performing musicians worldwide and was used on countless hit records over many years. The Odyssey was one of the highlights of the ARP company and became a long selling product.

With slight updates and improvements it was sold through to 1981. Korg is also proud to welcome Mr David Friend as our chief advisor on the Odyssey. David Friend established ARP Instruments, Inc. along with Alan Robert Pearlman and is a past president of ARP Instruments, Inc. He was also the lead designer of the original Odyssey in addition to designing or co-designing many other products. After ARP, Mr Friend became a successful technology entrepreneur. In 2010, he was named Ernst & Young Entrepreneur of the Year in the Emerging Technology category for the New England Region, he has been a lecturer at MIT's Sloan School of Management and is now Chairman & CEO of Carbonite, Inc. He has been a trustee of the New England Conservatory and Berklee College of Music.

In the last few years, KORG INC. has released several top selling analog synthesizers such as the monotrons series, the monotribe, the volca series and the hugely successful MS-20 mini, a faithful fully analog recreation of the 1978 MS-20. With Korg's technology capabilities and planning ability for analog synthesizers, and in collaboration with David Friend, we believe the legendary ARP Odyssey will become a "must have" for an all new generation of music makers. The ARP Odyssey is scheduled for release in September 2014. -

See more at: http://www.korg.com/us/news/2014/0217/#sthash.35nEWPrP.IwzzXgpf.dpuf

Een Oddy kan inderdaad zijn twee VCO's duofoon laten aansturen door het keyboard.
Maar dan heb je maaréén envelope, filter etc...

Wat er erg leuk mee is:
OSC sync aanzetten en met 1 vinger de melodie spelen en met de andere het timbre bedienen.
Ff de tweede OSC in de mixer uitzetten uiteraard...

Een Oddy kan inderdaad zijn twee VCO's duofoon laten aansturen door het keyboard.
Maar dan heb je maaréén envelope, filter etc...

Dat was mij wel bekend :eureka:
Ik had er wel 300 euro meer voor over gehad als hij wel over 2 env, 2 vcf's, 2 vca's, 2 midichannels, 2 adio uitgangen (voor verschillende effecten per tone) zodat je meer aan de duophonic mogelijkheid had gehad en natuurlijk niet een FULL SIZE keyboard te vergeten.
Jammer dat Korg dat niet heeft ingezien =(

Ik had er wel een tientje meer voor over gehad als je met een knop de lfo kon schakelen tussen key trigger en free running. En Ext audio die door de ringmodulator kan.

Ik had er wel een tientje meer voor over gehad als je met een knop de lfo kon schakelen tussen key trigger en free running. En Ext audio die door de ringmodulator kan.

Jij verwacht wel veel voor een tientje ;)
Aangezien ik nog zo'n 3 mnd op de mijne (white face) moet wachten ben ik wel beniewd of je sowiezo een midikanaal kunt kiezen of dat hij standaard op midichannel 1 vast zit :eureka:
Ik was in mijn vorige bericht trouwens vergeten te vermelden dat het ook wel handig zou zijn dat er dan een tweede lfo bij zou zitten anders heb je er nog niets aan, 1 vca had ik nog mee kunnen leven.

De Odyssey is strikt genomen tweestemmig parafoon en niet duofoon. Je moet hem dus niet kopen in de hoop echt meer dan een monosynth te krijgen.

Als je dat wel wil: gewoon de Maxikorg nemen. Bitimbraal duofoon. ALLES dubbel uitgevoerd. :)

Aangezien ik nog zo'n 3 mnd op de mijne (white face) moet wachten ben ik wel beniewd of je sowiezo een midikanaal kunt kiezen of dat hij standaard op midichannel 1 vast zit :eureka:
Ja, je kunt midikanaal 1 tm 16 kiezen.

Ik had er wel een tientje meer voor over gehad als je met een knop de lfo kon schakelen tussen key trigger en free running.
Het is inderdaad jammer dat ze die niet even hebben meegenomen. Simpelweg 1 klein schakelaartje op de achterkant en klaar. Als je het achteraf laat doen kost heel wat meer.

Dat was mij wel bekend :eureka:
Ik had er wel 300 euro meer voor over gehad als hij wel over 2 env, 2 vcf's, 2 vca's, 2 midichannels, 2 adio uitgangen (voor verschillende effecten per tone) zodat je meer aan de duophonic mogelijkheid had gehad en natuurlijk niet een FULL SIZE keyboard te vergeten.
Jammer dat Korg dat niet heeft ingezien =(

Ik had er ook wel 50 euro meer voor over gehad als dat ding ook nog koffie kon zetten voor me..

Ik heb toch minimaal 100 euro minder over voor een exemplaar wat na vaststellen van al deze tekortkomingen weer retour naar de webshop is gegaan :D :mega:

+1 voor de Maxikorg (of iets uit de orde van de 700s) :)

als je de EHX-8 koppelt aan de pedal expression, kan je hem op twee plaatsen (osc 2, en filter) gebruiken als free running lfo, kost je €125,-
ik ga m wel kopen, voor de odyssey en voor de lol en omdat ik het een mooi doosje vind en misschien ook gaaf met drums en zo.
(ik werk niet voor electro harmonix)

http://www.ehx.com/products/8-step-program

https://www.youtube.com/watch?v=L7Fj5CBwD68

p.s. oh ja, de ehx kan ook midi ontvangen dus heb je gelijk ook een syncable lfo.

ik begrijp de tekortkomingen verhalen echt van geen kant, je kan er echt waanzinnig veel mee en de klank is ongeevenaard in mijn oren, je kan wel een synth hebben met nog 5000 parameters maar of het daar nou per se beter van wordt?
er had best meer op gemogen hoor, maar het is zo ook echt een beest van een synth. (met een kut keyboard)

Ik had er wel 50,- euro voor over gehad als ze er een normaal keyboard op hadden gezet. :D

Maar ik hoop dat ze net zoals bij de MS20 met een 100% size remake komen, dan koop ik hem wel.

Ik gewoon even afwacht tot dat ze met full size modellen komen :) *iets in mij zegt dat dit wel eens tot de mogelijkheden zou kunnen behoren.
En anders gewoon de mini op het lijstje blijf houden natuurlijk.

Ik had er wel 50,- euro voor over gehad als ze er een normaal keyboard op hadden gezet. :D
Maar ik hoop dat ze net zoals bij de MS20 met een 100% size remake komen, dan koop ik hem wel.
Dan had je hem feitelijk al lang kunnen kopen want als die er komt wordt hij zeker wel €2000
MS20 kit is ook net zo duur als een originele.

Die MS-20 kit is trouwens ook best overhyped.. Er gingen zogezegd maar 1000 exemplaren van te koop geweest zijn.

Ik krijg bij die niet meer verkrijgbare rev 1 van Michael ook een sponsor link er boven en eronder, korg oddesey rev1 voor 22:00 besteld, morgen in huis van baxshop :D

hehe maar dat is ook al niet waar. OMG wat wordt er toch in deze wereld toch gelogen. vreselijk..

Dan had je hem feitelijk al lang kunnen kopen want als die er komt wordt hij zeker wel €2000

Als er al ooit een Full Size Korg Odyssey komt zal Korg dit uiteraard geheim houden alleen al om de verkoop van de Mini Odyssey geen schade aan te doen :eureka:
Ik denk dat 2000 euro wel een beetje aan de hoge kant is, was ik het niet die als eerste in deze threat de juiste prijs van de Korg Odyssey wist te voorspellen :engel:
Als er een full size model komt zal die 1500 euro gaan kosten :eureka:
We zullen zien!

Back