Roland Aira

Ook even een bestelling in het Groningse land gedaan van de TR, meteen even de VT toegevoegd.
iets langer moet wachten dan jullie natuurlijk, de TB laat ik (even) voor wat het is (al genoeg analoge monosynths heb)

Ik heb vorige week m'n tt303 geriuld voor een pulse2
Ook vorige week een BS2 gekocht (voor jou ook een mooi alternatief voor de SH Die je zoekt ;) )
De TR8 wilde ik gewoon proberen (heb ook nog een tempest, miami & mbase_11)
De tb3 is i.d.d. Een leuk alles in een doosje voor de TB greatest hits, blijft natuurlijk VA maar vond hem op YT al behoorlijk goed klinken, de BS2 met z'n acid filter dioet het ook aardig, maar heeft die typische TB squelch niet. Ik gebruikte de TT alleen via midi aan de cirklon, de eigen sequencer vond ik een ramp

Ja, ik heb al wat opties staan voor SHs van diverse sympathieke mensen maar de prijs is me toch nog iets too rich for my blood. Zelfs dat zou nog niet eens zo erg zijn, mits ik 'm ook voor dat bedrag weg zou kunnen doen als blijkt dat 'ie toch niet is wat ik zoek, en daar zit momenteel even de twijfel.

Mijn Voyager OS doet 1800 2ehands, een SH101 voor 1000 vind ik dan een beetje over the top.

Alleen - bij een BS2 weet je niet hoe dicht je bij dat plastic bouncy 101-karakter in de buurt komt, dat is het probleem. Bij een Minibrute is de form factor wel gelijk, maar het filterkarakter is weer compleet anders.

Eigenlijk zou je zeggen dat een 101 niet godsonmogelijk zou moeten zijn om te klonen - zelfs 2 octaven zou prima zijn - ware het niet dat iedereen heel graag aan z'n eigen soort filter vast blijft hangen terwijl men eigenlijk voor een rebuild van Roland IR-filterchips moest gaan. Maar goed, wellicht dat er daar ooit nog iemand iets mee gaat doen.

Eigenlijk zou je zeggen dat een 101 niet godsonmogelijk zou moeten zijn om te klonen - zelfs 2 octaven zou prima zijn - ware het niet dat iedereen heel graag aan z'n eigen soort filter vast blijft hangen terwijl men eigenlijk voor een rebuild van Roland IR-filterchips moest gaan. Maar goed, wellicht dat er daar ooit nog iemand iets mee gaat doen.

Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe die SH101 plugin/plugout voor de System 1 gaat klinken. Ik hoop echt zo dat die qua sound heel erg in de buurt van de echte SH101 gaat komen. Zit echt heel erg te wachten op de eerste demo's daarvan.

Ff 20min met TR-8
Klinkt aardig maar mist toch wel de diepte van bijv een echte 808 of miami
Klinkt allemaal net wat vlakker, maar voor het geld super

Heb hem ook inmiddels binnen. Afgelopen weekend op de Messe al even mogen beroeren, maar nu over de eigen speakers. Eerste indruk: strak, vlak en power :) ik mis een beetje de 'rauwe' randjes als bij een echte 808/909. Verder zijn de lichtjes wel erg kek. Al met al vind ik dat Roland voor het geld een prima emulatie heeft neergezet. Ik denk dat ik hem ga houden naast de originals.

Als je de sound van een 101 wilt moet je gewoon zo een kopen zo (extreem) duur zijn ze ook niet. en als je nog iets goedkoper gaat dan koop je een 202 die is bijna hetzelfde.

De oude TB en TR's etc van roland zijn duur de rest niet.

Ja, hij klinkt een beetje VST, de power valt wel mee. het is vooral de gain van de COMP die er flink in hakt, krijg hem toch door met de scatter en reverb delay te spelen redelijk snel over de zeik, afhankelijk van je swing en accent settings gaat het volume van sommige steps dan ook redelijk onvoorspelbaar all over the place. Ik zou er nog zeker niet live mee durven. de 808 heeft een lekkere decay maar i.d.d. een beetje vlak, niet de diepte van een orginele 808

Als je de sound van een 101 wilt moet je gewoon zo een kopen zo (extreem) duur zijn ze ook niet.

Elke prijs die ik ben tegengekomen zat op 1000 euro of daarboven :(.

Ja, hij klinkt een beetje VST, de power valt wel mee. het is vooral de gain van de COMP die er flink in hakt, krijg hem toch door met de scatter en reverb delay te spelen redelijk snel over de zeik, afhankelijk van je swing en accent settings gaat het volume van sommige steps dan ook redelijk onvoorspelbaar all over the place. Ik zou er nog zeker niet live mee durven. de 808 heeft een lekkere decay maar i.d.d. een beetje vlak, niet de diepte van een orginele 808

maar eh als je een Miami hebt dan is dat toch goed genoeg..midi enzo, lekker veel outputs.
Ik heb me ook moeten inhouden hoor om er geen te kopen zon tR8, maar de beperkingen vind ik toch echt allemaal net te veel.

Die efx gaan die altijd in stero uit de main output? Dus als je out 1-2 Hard panned left/right om zo van 2 mono + 1 stereo naar 4 x mono te gaan. Maar als de fx return stereo op 1 en 2 terugkomt dan kan je dus 1 en 2 niet individueel routen en uitmixen in de DAW

Ik ben bang dat zo is... beetje kut van de integra7 is dat ook

Ik wilde het gewoon zelf even ervaren, het is een leuke toy, maar het "normale" verschil tussen VA en analoog qua diepte is duidelijk hoorbaar, hij is niet slecht of zo, maar het is meer Nepheton in een controller dan een 808 of Miami

von haulshoven heeft ook maar een setje tb-3 en tr-8 gekocht.
moet ze alleen nog uitpakken.

techno voor de oudere man oftewel bejaardentehouse

Back