Roland Aira

Ja, de darudes zitten er zat in :D gaat om de diepe vloeibare plucks

Geef eens een voorbeeld wat je nu eigenlijk bedoelt want ik zie zat filmpjes van mensen die er prima geluiden uithalen. Wat is dan het grote gemis bij de TB-3? (Ik heb er geen dus waar komt hij dan tekort?).

Geef eens een voorbeeld wat je nu eigenlijk bedoelt want ik zie zat filmpjes van mensen die er prima geluiden uithalen. Wat is dan het grote gemis bij de TB-3? (Ik heb er geen dus waar komt hij dan tekort?).

die 2 "acid" filmpjes op vorige pagina dat je postte, daar klinkt de TB3 toch echt niet goed?

die 2 "acid" filmpjes op vorige pagina dat je postte, daar klinkt de TB3 toch echt niet goed?

"Niet goed" vind ik nogal vaag.....je bedoelt wellicht dat het niet als een echte TB303 klinkt?

Dat is nuttige info, bedankt. Ik zou graag decay en tuning op de TR kunnen automaten (bijvoorbeeld gedurende 8 bars langzaam de hats langer maken) maar dat zit er niet in geloof ik.

Ah, dit kan dus wel. CC wordt gewoon verzonden en ontvangen.

Om de lijst te beginnen, CC81 is de decay op de open hat :)

TR-8 vraagje: word het signaal van de L/R external inputs gemixt met de L/R mix outputs?

Ik heb sinds gisteren de TR-8 en ik vermaak me er kostelijk mee, ik heb nog niet zo goed door hoe alles werkt, want zoals hierboven al gemeld die handleiding slaat nergens op. Enige rotte is dat ik hem niet aan de praat krijg in ableton moet nog flink zoeken hoe dat werkt, ik heb hem voorlopig via mixer als audio in staan want moet toch nog een hoop uitzoeken, ik weet iig al wel dat ik een hoop lol aan dit apparaat ga beleven in tegenstelling tot het eindeloze muis geklik in ableton waar je rsi van krijgt.

TR-8 vraagje: word het signaal van de L/R external inputs gemixt met de L/R mix outputs?

Ja, de ingangen worden gemixt met de uitgang van de drumgeluiden. Dat is overigens het enige wat de externe ingangen doen.

Ben al 2 dagen bezig om het werkend te krijgen in cubase 7.5
Maar me pc zegt steed dat er geen drivers voor dit apperaat is.
Zowel bij mijn tr 8 en tb3 het staat ook nergens.
Mijn windows 7 herkend ze ook niet krijg steeds de melding uw tb 3 of tr8 kan niet worden geinstaleerd.
Kan iemand mij hier mee helpen of zijn er meer mensen met dit probleem?

kan je met de tr8 een kit vast toewijzen aan een pattern? Iedere keer als ik van pattern verander, neemt die kit 1. Toch wel triestig dat men niet eens de moeite heeft gedaan om een handleiding te schrijven.

ik heb besloten voorlopig beide te houden
de TR-8 klinkt op zich ok, is zeg maar 90% v/d originele units
de TB-3 is gewoon een heerlijk priegel ding om er naast te hebben
ik moet gewoon ff stoppen de purist uit te hangen en gewoon lekker genieten van dit ontzettend leuke combo :D

een ieder die verder nog cc waardes vindt, graag hier posten, dan hebben we er allemaal wat aan :D

kan trouwens niet wachten tot ik m'n streichfett kan gaan sidechainen door de TR8

Ja, de ingangen worden gemixt met de uitgang van de drumgeluiden. Dat is overigens het enige wat de externe ingangen doen.

Ja en dan kan je ook nog wel drum geluid pannen in het stereo beeld. Staat ook niet in de handleiding dacht ik.
Maar er staan best wel veel flimpjes on-line met wat tips en trucs.

Back