Roland Aira

Volgens mij worden groove en swing nu door elkaar gegooid. Groove is een ongedefinieerde term, maar swing is meer jazz gerelateerd alszijnde "lekker los".
Groove is te programmeren, swing is een setting.

Nee hoor, ik geef het spul niet gratis weg. :D en heb pas één keer iets weer terug gekocht :D

Fjoez:

hele vette demo's! vooral de 909 versie is erg tof geprogrammeerd :okdan:

en het klinkt zeker swingend (genoeg) toch vind ik de 909 rollender maar goed ik zal niet zeuren. iemand met een TR-8 die in de buurt van Zwolle woont? ik wil die TR-8 toch eens proberen live :doei:

dank :)

mja t is gewoon een heel erg leuk ding
en nee geen 808 of 909
die hebben hun eigen karakter
tis ook znloos om die te vergelijken eigenlijk
een klein beetje processing maakt m al een stuk veelzijdiger en verder is t gewoon
aanzetten>niet nadenken>rammen
ik zal straks s kijken hoe het ding te mixen is met andere sounds

Laatst gewijzigd:
Volgens Innerclock systems is de 909 erg sloppy :P

Strakheid van noten: het is altijd mogelijk dingen sample-accuraat neer te zetten en dan te schuiven. Vroeger was dat wat lastiger vanwege de snelheid. Gezien dit eigenlijk gewoon een VA is en z'n interne sequencer gebruikt zou je mogen hopen dat... Kwestie van patterns opnemen en kijken hoe het zich gedraagt als je bepaalde patterns inprogrammeert, mij zou het niet verbazen dat als je meerdere drums triggert op 1 step er even wat vertraging is omdat de processor het even niet meer bij kan benen.

Maar goed, het is geen garantie; dat zag je wel bij de eerste versie van het OS van de E-mu Command Stations, of wat Waldorf altijd voor elkaar wist te krijgen met hun arps en clocking.

da's waar, een een sloppy clock geeft wel een zekere "feel"
Waldorf zit nog steeds te kloten met arps en clocks, zelfs op de Pulse2 zmet externe clock wabbert de arp nog alle kanten uit :D

da's waar, een een sloppy clock geeft wel een zekere "feel"
Waldorf zit nog steeds te kloten met arps en clocks, zelfs op de Pulse2 zmet externe clock wabbert de arp nog alle kanten uit :D

Midi Jitter is niet hetzelfde als groove of schwing.......

Het principe van de groove van de oude TRs is; er zit een langzame CPU in (computer controlled jwt) die gewoon niet alle geprogrammeerde steps 100% op dezelde tijd kan neer zetten, daarom wordt het een beetje 'serieel' afgehandeld... dat is de zgn groove wat eerder werd aangehaald, en dat gaat om hele minieme verschillen.

een beetje zoals Yoozer hierboven ook al aangeeft....heeft dus geen reet met swing te maken.

Je kan die groove templates gewoon in je DAW laden BTW.. EMU/SP/DMX/TRs etc

Dat is dus EXACT wat ik hierboven al heb uitgelegd
SWING = een geprogrammeerde offset, niet meer dan dat
als iets zonder swing niet strak speelt, is het een sloppy clock
is de clock strak, dan kan het zijn dat de CPU i.d.d. gewoon te traag is, maar dat kan je zien door gewoon in een daw op te nemen.

volgens jouw betoog zou de 909 dus alleen in de spits meer "groove" (lees te weinig CPU kracht) hebben.
Midi Jitter is niet hetzelfde als groove of schwing.......

Het principe van de groove van de oude TRs is; er zit een langzame CPU in (computer controlled jwt) die gewoon niet alle geprogrammeerde steps 100% op dezelde tijd kan neer zetten, daarom wordt het een beetje 'serieel' afgehandeld... dat is de zgn groove wat eerder werd aangehaald, en dat gaat om hele minieme verschillen.

een beetje zoals Yoozer hierboven ook al aangeeft....heeft dus geen reet met swing te maken.

Je kan die groove templates gewoon in je DAW laden BTW.. EMU/SP/DMX/TRs etc

Alleen in muziekland wordt een CPU die de boel niet bij kan houden als plus gezien :D

welja ,dat is het em dus,zonder swing,waggelt het al op de 909

om het beter te testen,moet je eigenlijk 2 TR8's en twee 909's gelijk laten lopen en dan de grote flanging variaties spotten

Alleen in muziekland wordt een CPU die de boel niet bij kan houden als plus gezien :D
:D ik heb het nooit als dusdanig gehoord, wanneer er 909 swing is gebruikt hoor je dat duidelijk, maar al die settings zitten ook gewoon in de TR-8
Zwabberen en flanging noem ik geen groove ;)

Nou als ik 1 voorbeeld kan noemen waar "sloppy processor" invloeden het sequencen heel onaangenaam maakt? De MC-303 V1.. Het is een beetje de multi-timbrale settings die de cpu aan het zeiken krijgt in dat geval.. Maar het is in ieder geval niet 'muzikaal prettig' :frons:

Idd de MC-303 is een RAMP :D maar die "groove" heb ik bij een TR nooit mogen ervaren :D

en nee geen 808 of 909
die hebben hun eigen karakter
tis ook znloos om die te vergelijken eigenlijk

Tja maar je kunt lullen wat je wil, de TR-8 is gewoon puur als "remake" van de oudjes ontwikkeld en gemarket. Dus is het niet zo heel vreemd dat mensen ze gaan vergelijken. ;)

hoe is die diepe pluck van die tb3? hoor alleen maar standaard acid toei

Ik vind heh, dat toei het woord van 2014 moet worden. Ik ben ook wel benieuwd naar een ietwat diepgaander basslijntje

Sta er wel verstelt van dat die TR8 al zo snel 2ehands te koop aangeboden worden.
Zo slecht zijn toch niet, van wat ik gehoord heb.
Of toch wel :biertje:

Sta er wel verstelt van dat die TR8 al zo snel 2ehands te koop aangeboden worden.
Zo slecht zijn toch niet, van wat ik gehoord heb.
Of toch wel :biertje:

Ik vind het super klinken :okdan: Alleen nog even wachten tot de 2ehands prijzen naar beneden gaan :mega:

Back