NoelVD
***Wereldburger***
Laatst gewijzigd:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En welke firmware heb jij inmiddels?Ik zie momenteel 3 stromingen:
- De officiële versie (V15), waar een aantal bugs inzitten, en de Baud Girl versie (V93) die de bugs oplost, en een veel betere sequencer heeft.
- Felucca en SLOOP, wat van Felucca afgeleid is. Die hebben geen DX7-compabiliteit meer, maar wel multi-track/multitimbraal (4 tracks)
- Groove OS. Behoud de DX7-compabiliteit, en heeft multi-track/multitimbraal (8 tracks), en tot 20 voices. Deze is betalend ($29), maar je kan het eerst online testen.
Wordt een hele klus om al die versies nog te beoordelen...
Het feit dat er van geen enkele van die firmwares een degelijke handleiding bestaat, helpt ook niet echt.
Baud Girl V93En welke firmware heb jij inmiddels?
Enige bemerkingen tot hiertoe:Bevalt het?
Groove OS lijkt mij onhandelbaar petieterig op dat kleine scherm, op de website valt dat niet op.Groove OS lijkt alles te hebben, maar is betalend. Kan wel online in een browser getest worden.
De SLOOP firmware lijkt mij nog beter dat Felucca, waar het van afgeleid is.
Ik ook. Eens kijken wat wordt doorontwikkeld/afgemaakt en wat niet. Dat 3-firmware-updates-per-dag zal op een gegeven moment wel opdrogen zou je denken. En of er fatsoenlijke documentatie en een editor aanwezig is. Leuke is wel dat die FM-1s zo cheapo zijn dat je er desnoods een paar kunt kopen als je de verschillende firmwares naast elkaar zou willen draaien.kijk even de kat uit de boom
Het zou ook kunnen dat dit nog maar een begin is, en dat er de komende dagen meer firmware versies verschijnen dan dat er kleurvariaties van de FM1 zijnIk ook. Eens kijken wat wordt doorontwikkeld/afgemaakt en wat niet. Dat 3-firmware-updates-per-dag zal op een gegeven moment wel opdrogen zou je denken. En of er fatsoenlijke documentatie en een editor aanwezig is. Leuke is wel dat die FM-1s zo cheapo zijn dat je er desnoods een paar kunt kopen als je de verschillende firmwares naast elkaar zou willen draaien.

Dat doet er mij aan denken: misschien dat er na al die firmware hacking ook wel hardware hacking/modding komt. Op de foto’s is te zien dat er o.a. 2 ongebruikte connectors zijn (J12/J13)Van mij mag -ie 4 tot 10x zo groot zijn, met TRS of L+R mono uitgangen