Balanced XLR?

Bodyshock

Nieuwkomer
Hey,

Ik ben aan het kijken naar een uitbreiding van mijn studio, in de vorm van een nieuwe pc, nieuwe monitoren en een nieuwe externe geluidskaart.

Nou heeft mijn vraag te maken met de monitoren en de geluidskaart.

De monitoren die ik wil hebben namelijk een gebalanceerde XLR ingang. Nou ben ik benieuwd of het uitmaakt of ik hiervoor een externe geluidskaart met gebalanceerde XLR uitgang moet gebruiken, of dat het wat uitmaakt of ik hier een kaart met 6.3 jack uitgang voor zet, en verbind met een jack->XLR kabel.

Het is uiteindelijk een prijsverschilletje van 200 euro, maar het gaat me meer om een eventueel verlies aan kwaliteit of iets anders.

Ik ben niet echt een gearhead, dus ik hoop dat jullie me hierover kunnen inlichten.

Grts!

Jack aansluitingen kunnen ook gebalanceerd zijn (de stereo uitvoering van de jack plug).
Voor het aansluiten van monitoren zul je in de praktijk waarschijnlijk geen verschil horen tussen een gebalanceerde en on-gebalanceerde aansluiting tenzij je een extreem lange afstand moet overbruggen en/of langst storingsbronnen (zware voeding o.i.d.)

Gebruik een (balanced) TRS jack -> XLR kabel

Back