waarom zoveel dsi tempests in de verkoop?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
weinig love voor het bakkie hier i.d.d.
Tempest bashen is vooral populair onder mensen zonder gebruikservaring ;)

Roepen dat mensen een apparaat onterecht bekritiseren (of hoe jij het noemt: bashen) op basis van een gebrek aan gebruikerservaring is een manier van verdedigen. Echter.....als een groep mensen het apparaat simpelweg vind teleurstellen dan is dat gewoon hun mening en heeft dat niets met bashen te maken.

Nogmaals het idee erachter is leuk, de uitwerking is voor de prijs echter gewoon niet goed genoeg. Als DSI het apparaat op de markt had gezet voor 999eu was het wellicht een ander verhaal.

En de Tempest is echt niet alleen in dit verhaal, verschillende merken hebben apparaten op de markt gezet die voor wat het was gewoon veel en veel te duur waren.....

Huh,weer iemand die feit en mening door elkaar haalt.
We hebben BEIDEN een mening over de Tempest, alleen de mijne is gestaafd met gebruikservaring.:D
Ik hoef geen zieltjes te winnen, geef alleen een beetje tegengas als tevreden gebruiker.

Ook wat jij aangeeft AF is slechts jouw mening, wederom ook niet gehinderd door enige gebruikservaring.

Tja, die gebruikerservaring geeft alleen aan dat jij tevreden bent met het apparaat, ook na een langere periode van gebruik (al heb je ook getwijfeld door eerdere verkoop ;)).

Ik heb de Tempest een uurtje gedemood omdat ik het concept erg interessant vond. Op het moment dat een apparaat mij in een uur tijd niet kan overtuigen qua sound (zowel bij de demo geluiden als zelf getweakte geluiden) dan houd het voor mij gewoon op.

Ik verwacht nu dat het argument komt dat een uur niet voldoende is om een indruk te krijgen echter weet ik uit zo'n ~20 jaar ervaring met dit soort spullen dat een uur ruim voldoende is om mij te vertellen of een apparaat wel of geen koopmateriaal is. Een beetje vergelijkbaar met vroeger vinyl uitzoeken. Na de naald een stuk of 3 a 4x op het vinyl gedrukt te hebben op verschillende punten kon je prima inschatten of het kopen of wegleggen ging worden.

Het zal best zo zijn dat de synth geluiden uit de Tempest heel fijn zijn maar zolang DSI het apparaat op hun website verkoopt als een "Analog drum machine" benader ik het apparaat ook zo en ben ik niet overtuigd......

Uiteraard speelt smaak een rol, maar onder de streep is goed gewoon goed. En laten we eerlijk zijn, als deze bak zou uitblinken in wat het zou moeten zijn (een analoge drummachine) dan hadden VEEL meer mensen er 1 en kwam het niet neer op dit soort discussies over smaak/subjectieviteit/gebruikerservaring etc. etc. Dat soort argumenten zijn dan gewoon niet eens aan de orde.

Verder blijft het toch gewoon altijd een "ik vind a en de ander vind b" discussie vrees ik. :)

Dat is fair enough, heb je het geprobeerd en is het je ding niet, dan is het gewoon geen match. Geen man overboord toch? Nogmaals ik hoef geen zieltjes te winnen ;)
De Tempest is meer van de metalige soundjes, bliepjes en ruisjes, ik begrijp de feedback wel dat dat an sich nou niet echt overtuigend klinkt, maar voor mij is het een perfecte aanvulling op m'n Miami en JOMOX Mbase_11, qua boomy kicks ga ik er ook geen vriendjes mee worden, maar voor kick layers (waar de jomox en 808 weer wat minder zijn in de harmonischen in het midhoog) of hihats, of snares en claps, daar doet die hele mooie dingen.

Dus alleen omdat dsi zo dom is geweest om er alleen drumcomputer op te zetten negeren mensen het feit dat het een heerlijke polysynth is / losse monosynths zijn?
Voor mij is het altijd een grote bron van inspiratie geweest, vooral met de pads die je in een scale kan zetten. Arpeggiator in scale gebruiken, meerdere synthlijntjes spelen zonder valse noten te spelen is wel heel fijn voor mij :)

nog maar eens ff een demo van de natte krant dan :D
zelfs de kick beukt hier harder dan een TR hoor :okdan:

alleen tempest met Waldorf Pulse2 voor het stabje (met een beetje Catherdral erop)

echt kom maar ff op met Walfdorf attack plugin :mega:

nog maar eens ff een demo van de natte krant dan :D
zelfs de kick beukt hier harder dan een TR hoor :okdan:

alleen tempest met Waldorf Pulse2 voor het stabje (met een beetje Catherdral erop)

echt kom maar ff op met Walfdorf attack plugin :mega:

geen sub.. lompe plok kick... wollige sound.

heb je geen sub? :D hier wel een sub 18" beukt hier als een malle

Laatst gewijzigd:
ja laag zit er wel in. verder is t een laffe kick. geen puns at allll
beetje vermona laf, beetje dsm200 laf, hoewel die nog charisma had

[edit]o sorry, ik bedoel, ik ben hier gewoon nog niet aan toe :) [/edit]

Ok, we houden het op smaak Fjoesz:D Ik laat het lekker aan de mensen zelf over.
deze "laffe" kick geeft je een dreun in je maag op een beetje PA. snap niet hoe je dit "laf" kan noemen terwijl de kick uit je laatste project wat je hier gepost hebt nog geen fractie van deze punch heeft.

nee, geen smaak
tuurlijk een dreun in je maag
maar het is een slappe logge rubber hamer ipv een keiharde boomstam, snappie?
je hoort toch zelf ook wel dat ie geen punch heeft?
je moet er jouw 18" voor hebben of een hele PA voordat ie beukt zelfs. waarom beukt ie niet gewoon in een huiskamer of op studiomonitoren?
...omdat ie geen punch heeft:)

lijkt wel een reverse kick. echt mooi vind ik hem niet.

Née Fjoesz, een dikke sinusdreun hoor je niet op 5,25 speakertjes, daarom heb je al die gelayerde vst kicks, die vind ik nou weer niks.

jij maakt het helemaal spannend :D een reverse kick :halleluja

er zit iets in die kick wat op reverse lijkt...
niet 100% reverse natuurlijk. beetje crossmod
mss teveel dissonant overtones lijkt het wel. :)

Laatst gewijzigd:
ok raphie.
iets reverse hoor ik ook niet trouwens
ik hoor wel dat je erg je best hebt gedaan om m te laten punchen en dat je een mooi verhaal klaar hebt voor die 0,00-1% van alle afluistergevallen.. nijs hoor :okdan:
je kan toch wel toegeven dat ie gewoon geen puns heeft man :D
maar goed, veel plezier ermee, je snips bewijzen meer dan ik ooit kan zeggen :)

Dat doen ze i.d.d
Fjoesz, humor me, post eens een beatje met wat JIJ vind dat een dikke analoge kick heeft.
gewoon ff niet gelayerd geen hele stack aan VST processing erop, gewoon ff droog uit de doos.....
ook even aangeven welke doos.... dan weet ik waar je vandaan komt...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back