waarom zoveel dsi tempests in de verkoop?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

SirSickSik

zwaar behaard lid
begin toch een beetje af te vragen waarom er zoveel DSI tempests te koop zijn op het marktplaats gedeelte..

is ie te moeilijk? te onstabiel? niet intuitief genoeg of klinkt ie gewoon baggah?

Ik heb er zelf geen gehad, maar als DSI fan was ik behoorlijk teleurgesteld met de Tempest. Hij kon mij niet bekoren.

dat ding klinkt gewoon gierend slecht natuurlijk
EN......
er is een andere bak op komst
de ENIGE ECHTE TR

Laatst gewijzigd:
Ja, de komst van dé TR zal er ook zeker wel iets mee te maken hebben. Het gebeurt niet iedere dag dat alle bestaande drummachines op slag obsolete worden.

een drum synth zonder analoge sinus dat is natuurlijk een misser...en dan geen eigen samples kunnen gebruiken tja....
zelf lijkt t me WEL een te gekke bak als synth.
ben groot Evolver fan.

Ik denk dat de rede voor veel mensen niet de TR is maar de AR eerlijk gezegd. Verder klinkt hij heel goed als polysynth. De droge drumsounds zijn niet zo'n feest. Je moet deze echt door een mixer met fx heen sturen dan kan het wel tof worden.
Hij is niet moeilijk en nu eindelijk erg stabiel na jaren os updates. Er komen nu ook langzamerhand ook leuke features bij.
En synths hebben meestal geen analoge sinus. Daar kan je de self-oscillating resonance voor gebruiken, da's een prima analoge sinus

Ik heb hem destijds weer snel terug gekocht, vind hem nog steeds super, maar het is idd geen TRxxx beuker

begin toch een beetje af te vragen waarom er zoveel DSI tempests te koop zijn op het marktplaats gedeelte..

is ie te moeilijk? te onstabiel? niet intuitief genoeg of klinkt ie gewoon baggah?

euhm, waar zie jij die grote aantallen?
Heb net even gekeken (https://www.synthforum.nl/forums/search.php?searchid=7716001) maar ik zie:
1 te koop (de mijne!)
1 te ruil en 1 oudere advertentie die men misschien is vergeten af te sluiten.
Misschien zoek ik verkeerd maar dit lijkt mij niet geheel te voldoen aan het geschetste beeld.

Reden voor mijn verkoop: ben benieuwd naar de AR, ook al heb ik daar zo mijn twijfels over of deze past in mijn setup met andere elektron spullen. De DSI Tempest is een goede match qua sound. Als de AR tegenvalt dan koop ik weer een Tempest :D

Ik heb hem destijds weer snel terug gekocht, vind hem nog steeds super, maar het is idd geen TRxxx beuker
Yep, hoorde dit ook van een ander forumlid, verkocht maar toch weer teruggekocht. Het bakje heeft iets...

Maar het mist ook wat.........punch. Elke keer dat ik ermee gespeeld heb dezelfde conclussie.

Van wat ik tot nu hoor klinkt hij 'dozerig'. Geen lekkere dikke sound..

Ik mis vooral dynamiek in het geluid; het klinkt voor mijn gevoel allemaal nog al vlak en levenloos, iets wat je bij analoog eigenlijk niet zou verwachten. Ik heb nog nooit een demo gehoord waarbij de voetjes van de vloer kwamen.

Ligt eraan waar je van houdt natuurlijk maar hier gaan een aantal mensen wel van dansen:
Drums zijn tempest, hier is enkel de distortion van de octatrack aan toegevoegd.

En heb je wel eens een 909 zonder processing gehoord? Is ook heel vlak. Denk dat we ook erg gewend zijn aan gecompresste/ge-eqde samples. Uit de tempest komen ruwe sounds die nog processing nodig hebben. De demo's op youtube zijn veelal alleen droge sounds.

EN......
de ENIGE ECHTE TR

heeft niets maar dan ook niets met TR te maken... :) hoe kan het dan de echte TR zijn.

heb ik iets gemist? brengt Roland de tr909 en of 808 terug op de markt? (en ik heb het niet op de digitale doosjes die ze niet hebben uitgebracht.)

De tempest heeft een meer resonante "stoffige" sound, dat is nou just hetgeen wat hem zo lekker maakt
Vage geluidjes en bliepjes, voor wat meer TR achtig werk kan die wel,maar moet je even flink sleutelen.
De kicks blijven idd een uitdaging, die zijn niet echt "dik" te krijgen en hoewel je hard kunnen en laag gaan, lijkt het net alsof er een kabouter in zit, die alles tussen de 60-120hz flink uitdunt, vergis je niet, je kan de room wel laten shaken, maar het is niet die dikke stickie dreun zoaks bijv een mbase _11, heeft, meer i.d.d. Een TR909 zonder processing.

EN......
de ENIGE ECHTE TR

Het is ook een kutbak, want heeft ook niet alleen maar losse outputs :P

En je bent iets vergeten, ik heb het effe bijgewerkt.

En heb je wel eens een 909 zonder processing gehoord? Is ook heel vlak. Denk dat we ook erg gewend zijn aan gecompresste/ge-eqde samples. Uit de tempest komen ruwe sounds die nog processing nodig hebben. De demo's op youtube zijn veelal alleen droge sounds.

Yep, een heel forum vol met amateurs die nog nooit een originele drumcomputers uit de jaren '80 gehoord hebben zonder bewerking en alleen maar met opgepoetste samplekits werken. Je hebt ons goed ingeschat :dubbel:

Volgens mij is er geen sound uit de Tempest die je niet ook uit een Prophet 08 zou kunnen halen, tenzij je de statische samples neemt die je verder niet kunt aanpassen. Dus de hele opzet van het synthesegedeelte is al verkeerd. Kijk je naar zo'n saaie 808 dan heeft ieder geluid een veel simpeler maar heel specifieke opzet per geluid. Daardoor klinkt die compleet droog al gewoon lekker omdat een hihat echt totaal verschillend is van een snare.

Uit de Tempest kun je best een lekkere analoge kick of snare halen maar een hele drumkit trekt hij gewoon niet omdat je gewoon niet zo veel kanten op kunt met een standaard analoge voice.

Nou.. Tempest bezitters.. trakteer ons even op een paar goed geprocesde drumpatterns waar we horen hoe vet hij kan klinken....

Nou bikkel, tempest heeft wel wat andere envellopes en oscs (4 in totaal per voice) dus "beperkt" zou ik hem nou net niet willen noemen, tevens haal je de typische brassy sy thsound van de P08 er ook niet echt lekker uit, heeft toch een ander karakter, zit dichter bij de P12

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back