niet nodig, wel willen hebben

Ruimte en tijd. Toch maar eens aan Einstein vragen hoe hij dat deed.

Oh spullen?! Een Fenix III, voor naast m’n FII, niet echt nodig. Ibanez SRH500F, dan jan die ouwe merkloze jap er ook uit

Niet nodig, wel willen.
Oh de lijst is lang. Redelijk willekeurige volgorde. Alleen nr 1 zal sowieso moeten.
  1. Mackie DL32s (anders kan ik er niks bij hebben)
  2. Een Elektron setup (digitakt, digitone, syntakt en Analog Heat 2 of FX), gewoon leuk voor erbij.
  3. MPC Live 3 (als die uit komt)
  4. Of liever nog de Force 2.
  5. Hologram Microcosm
  6. MC-707 Mk 2.
  7. Prophet 6 en OB6
  8. Nord Stage 4
  9. Fender J bas
  10. Fretless bas
  11. Push 3 controller
  12. OPXY
  13. Sequential pro 3
  14. Waldorf Iridium
  15. Tempera
  16. Complete Moog Studio set (met alle semi modulars)
  17. Meris LVX en Mercury X
  18. Summit (ok, dan mag de Peak weg)
  19. Dikke Macbook Pro M4
En een grotere home studio.

Het liefst zou ik een opname ruimte hebben om versterkers en drums met mics op te nemen. Maar qua synth spul:

1. Moog muse
2. Moog Matriarch
3. Sequential TEO-5
4. Nord Drum 3P
5. Behringer Deepmind 12
6. Hydrasynth
7. Soma Lyra-8
8. Soma Pulsar 23
9. Chroma console
10. Analog solutions Leipzig
11. Dreadbox Murmux
12. Dreadbox Hypnosis
13. Pittsburgh Modular Voltage Lab 2
14. Moog DFAM
15. Moog Labyrinth
16. Roland JX3P met een controller
17. Korg MS-20
18. JHS colourbox
19. FMR RNC 1773

Ok full bonkers
linndrum

Prophet 5 rev 3

Ensoniq dp4

Eventide h3000

Revox b77 high speed met pitch

De klassieke 19inch studio compressors
api 2500

Vocal booth

Een boel licht zodat ik achterkanten van gear en patchbays kan zien en lezen

Zonlicht in de studio. En n stille airco

Over een paar jaar als de imac 2015 niet meer meekan een nwe imac met minstens 27 inch scherm

Voor die mac een audio interface met minstens 24 inputs want mijn 4 keer 16 firewire schatjes zijn dan obsolete

De meest belachelijke bij mij is… een MC-303 😬😬😬

Volkomen overbodig in m’n setup en het schijnt een enorm crappy rotding te zijn.

En toch, en toch… toen ‘ie uitkwam was ik een jaar of 14 en ik was er zó verliefd op, dat ik nog steeds een sprankje begeerte voel als ik ‘m voorbij zie komen.

Dat is waarschijnlijk meteen over zodra ik ‘m daadwerkelijk zou bezitten, dus ik hou ‘t vooralsnog maar bij liefde op afstand 😄
Ik heb de folder volgens mij nog. Ik heb 'm een paar jaar geleden vanwege soortgelijk sentiment voor de 2e keer gekocht. Ik denk dat ik 'm twee keer aan heb gezet voor ik 'm heb opgeborgen. Mocht ik ooit meer ruimte hebben dan krijgt ie een plek naast een lava lamp ofzo.

Een groooote studiomixer. Geen plaats.

Een SH5. Nòg een monosynth???

Drumcomputers. Ik stuur alles met MIDI aan, ik zou beter gewoon goede samples hebben.

Een Osmose. Ja, dàt gaat de Atari lusten...

Het liefst zou ik een opname ruimte hebben om versterkers en drums met mics op te nemen. Maar qua synth spul:

1. Moog muse
2. Moog Matriarch
3. Sequential TEO-5
4. Nord Drum 3P
5. Behringer Deepmind 12
6. Hydrasynth
7. Soma Lyra-8
8. Soma Pulsar 23
9. Chroma console
10. Analog solutions Leipzig
11. Dreadbox Murmux
12. Dreadbox Hypnosis
13. Pittsburgh Modular Voltage Lab 2
14. Moog DFAM
15. Moog Labyrinth
16. Roland JX3P met een controller
17. Korg MS-20
18. JHS colourbox
19. FMR RNC 1773
Ik zou met nummer 19 beginnen. Ik heb er ook 2, geen idee waarom.

Eigenlijk alles wat ik vroeger wilde hebben en niet kon betalen 😉

Nord modular, MPC 2000xl, EMU sampler een 5000 of 6400. Om er een paar te noemen.

Dat heb ik met een DX-100.
De enige echte synth die voor mij enigszins betaalbaar was indertijd.
Daar spaarde ik voor en toen ik na heel veel big macs en hamburgers bakken het geld bijeen had was hij uit de handel.

Ik heb nu dus datzelfde gevoel als ik er weleens eentje zie, maar heb me kunnen beheersen.
Dat is zuur...

Bij mij stond de DX-200 op het wensenlijstje, ver in het vroegere begin. Net als de Akai Samplers (inclusief de MPC), de Lexicon PMC92 (wel 2x de MPX 1 als vervanging). Nu zou ik wel een Moog Subsuquent willen hebben. Puur om naar te kijken en af en toe op te spelen.

Laatst gewijzigd:
Groove Synthesis Third Wave
Waldorf Quantum
Yamaha Montage M8x
dat soort prijzig flagship spul

De Prophet X(L) intrigeert me ook, maar heb gemerkt dat de meningen daarover uiteen lopen.
Als ik nu uit dit lijstje kon kiezen ging ik voor de Third Wave. De beperkte sampling optie erbij lijkt me ook gaaf, hoeft ook niet uitgebreid want dat kan allemaal wel op de computer.

De Prophet X(L) intrigeert me ook, maar heb gemerkt dat de meningen daarover uiteen lopen.
Als ik nu uit dit lijstje kon kiezen ging ik voor de Third Wave. De beperkte sampling optie erbij lijkt me ook gaaf, hoeft ook niet uitgebreid want dat kan allemaal wel op de computer.
Ik heb een Prophet X. Ik vind het echt een hele leuke en goede synth voor sound design.

Zo’n Oberheim EVS lijkt me we magisch. Maar tevens : Roland system 700, Arp 2500, Moog 55, Synclavier, Rossum Modular, Synthi 100, EMS Vocoder, en een Behringer Edge.

Ok full bonkers
linndrum

Prophet 5 rev 3

Ensoniq dp4

Eventide h3000

Revox b77 high speed met pitch

De klassieke 19inch studio compressors
api 2500

Vocal booth

Een boel licht zodat ik achterkanten van gear en patchbays kan zien en lezen

Zonlicht in de studio. En n stille airco

Over een paar jaar als de imac 2015 niet meer meekan een nwe imac met minstens 27 inch scherm

Voor die mac een audio interface met minstens 24 inputs want mijn 4 keer 16 firewire schatjes zijn dan obsolete
Spiegel op stok, erg handig om achter op je gear te kijken

128mb low profile geheugen voor esi2000 turbo, zit nu 4mb low profile in want dat past.
Ensoniq sp-5 scsi interface voor asr-x.
kawai 100f midi mod.

setje geithain rl901k

Spiegel op stok, erg handig om achter op je gear te kijken
Ik heb een gangpad achter de gear voorzien… met n looplamp 🤣

Net demo van Dreadbox Murmux V3 gehoord.. wat een dik ding zie ze nergens te koop

Back