Metal sounds als de Indigo?

duMMy

Ingeburgerd
Hoi!
Voor mijn zoektocht naar mijn volgende synth speur ik op marktplaats en youtube. Zo vond ik het volgende filmpje.

Ik zoek namelijk een brute makkelijke synth met ongeveer 37 toetsen. Ik keek voornamelijk naar analoog. Niet echt een duidelijke rede waarom. Misschien omdat ik denk omdat ik daarmee dichter bij de essentie van de synthesizer kom. Ik heb nu alleen een GEM S2.

In het filmpje hoor ik een Acces Virus Indigo (1) met de sounds die ik zoek. Hij is weliswaar Virtueel analoog maar produceert metal sounds als een distortion gitaar. Presies hetgeen wat ik van mijn volgende synth verlang. :duivels:

Nu mijn vraag:
Luister een naar dit filmpje. Is dit de enige synth die deze sounds kan produceren? Of vind ik dit ook bij een Mopho, Bass Station 2, Minibrute of een ander soortgelijk synth?
Er is trouwens zeer lastig aan een Indigo 1 te komen.

Het filmpje:
http://youtu.be/5gPBrurpKqw?t=3m18s

Als het je echt om de gitaarsounds gaat, zou je ook bv. Guitar rig 5 kunnen overwegen. Als je daar een synth doorheen gooit klinkt het ook als een metal gitaar als je wilt.

Ik was vroeger ook op zoek naar een indigo, maar ik ging toch verder sparen voor een ti2 polar en geen moment spijt van gehad!

Er is trouwens zeer lastig aan een Indigo 1 te komen.

Er is 0,0 verschil qua geluid tussen een Virus Indigo 1 of een Virus B desktop of een Virus KB met 61 toetsen. De B desktop moet je voor 350-400 wel kunnen scoren; controller keyboard er aan en gaan met de banaan.

Verder is een Indigo II/Virus C ook net zo goed - er zit 0 verschil tussen de B en C behalve dat de C meer stemmen heeft en EQ per part.

Het beste advies is al gegeven:

Als het je echt om de gitaarsounds gaat, zou je ook bv. Guitar rig 5 kunnen overwegen. Als je daar een synth doorheen gooit klinkt het ook als een metal gitaar als je wilt.

Precies; zo heeft Jan Hammer al z'n gitaar-synth leads gemaakt; synthesizer + distortion.

Koop een Bass Station 2 of iets dergelijks, haak er een Tech 21 Sansamp aan en je bent ook klaar als je het helemaal in hardware wil hebben. Kost niet veel en 100% analoog.

Precies; zo heeft Jan Hammer al z'n gitaar-synth leads gemaakt; synthesizer + distortion.

volgens mij gebruikte dhr hamer geen enkele distortion....
gewoon enkel synth..
:mega:

Minimoog in combinatie met een Oberheim SEM. Luister maar naar de tracks van Jeff Beck's album "Wired".

Back