Hoi,
Mijn grootste inspiratiebron is Vangelis en ik poog soms in m'n muziek trekjes van zijn werk te leggen (ik pretendeer niet zo goed te zijn als hem, versta me niet verkeerd

).
Ik heb m'n gear steeds aangekocht in functie van bepaalde geluiden die door Van gebruikt worden. Daarbij ben ik tot volgend resultaat gekomen:
Roland D20: Zeer goed voor de stringpads van Vangelis uit de periode van Antarctica/Private Collections. Ook voor allerlei effecten die hij in die periode gebruikte. Ook de Oberheim- en CS-80 bassen zijn vrij goed te immiteren met deze vaak ondergewaardeerde synth.
Roland system 100 model 101, samen met een CSQ600 sequencer: de man gebruikte deze zelf in de periode van Spiral, China, enz)
Yamaha DX7 voor alle belachtige geluiden, maar ook voor pads.
SY99 voor zowat alle geluiden van hem, ook in de periode van 1992 en later. Vooral de CS-80 brasses en pads zijn super uit deze bak. Ook de koren die hij gebruikt bij Direct zijn zeer goed te verkijgen met de SY99.
De SY99 zou je ook goed kunnen gebruiken voor Tangerine Dream achtige sequences en ook voor zaken zoals Kraftwerk is hij zeer goed te gebruiken!
Kortom, de SY99 is enorm veelzijdig.