Deephouse van BOBAPHAT

whoops kom er net achter dat ik de minder goeie versie heb geupload:stupid maar luister toch maar als je wilt.

klinkt meer als detroit achtige techno dan deephouse in mijn oren maar dat maakt natuurlijk geen reet uit, t gaat om hoe het klinkt :) ik vind de geluiden die je gebruikt heel cool alleen het geheel klinkt erg rommelig, uiteraard hoeft niet alles gequantised te worden en is een beetje "swing" wel ok maar hier klinkt het niet echt lekker. De beat heeft naar mijn gevoel niet echt een lekkere vloeiende feel maar meer iets hakkelends, probeer het wat rustiger te houden. Ook de overige geluiden en melodieen klinken af en toe niet echt goed qua timing (live ingespeeld?). Verder wel een erg lekkere warme sound, Dus gewoon alles wat opschonen en simpeler houden qua ritme en dan ist :okdan:

heel relaxed nummer. melodie is sterk vind ik .
Bij het luisteren stoorde ik me wel aan een soort tempo verschuivingen
en digitale klikken . maar je zei zelf al dat het niet helemaal top was.
Maar de synths hebben Leuke sounds!!!!!!!

dat solo ding is life gespeeld ja,,, maar de rest is gewoon midi. Ik heb zelf nogal een hoge tollerantie for off beat dingen doordat ik veel naar hiphop en broken beats dingen luister.

Origineel geplaatst door peshay
klinkt meer als detroit achtige techno dan deephouse in mijn oren maar dat maakt natuurlijk geen reet uit, t gaat om hoe het klinkt :) ik vind de geluiden die je gebruikt heel cool alleen het geheel klinkt erg rommelig, uiteraard hoeft niet alles gequantised te worden en is een beetje "swing" wel ok maar hier klinkt het niet echt lekker. De beat heeft naar mijn gevoel niet echt een lekkere vloeiende feel maar meer iets hakkelends, probeer het wat rustiger te houden. Ook de overige geluiden en melodieen klinken af en toe niet echt goed qua timing (live ingespeeld?). Verder wel een erg lekkere warme sound, Dus gewoon alles wat opschonen en simpeler houden qua ritme en dan ist :okdan:

Jo Bas, ik vindt dit wel een erg lekker nummertje. Luister em nu een aantal keer door m'n koptelefoon en moet
zeggen het verveelt nog niet. Ik vindt eigelijk alles wel geslaagd. Misschien nog een stukkie waar je alleen de bass en de beat hoort. Dan geeft altijd wel een cool effect. Dan is er dus effe een soort van onderbreking en dan komt ineens alles weer terug.

vette sjit oftewel dikke poep...

beats vind ik juist lekker...
mooie geluiden, mooie melodieen...

lekker chill trekkie...
zou zelf alleen wat meer varieren met de hi-hatts...

:okdan:

lekker trekkie....maar ik vinnum ook net iets te rommelig (terwijl ik ook veel naar hiphop en brokenbeats en zelfs jazz luister! ;) ) .... de mix kan volgens mij ook wel iets beter.. lekkere detroit style.. je hebt een erg goed gevoel voor catchy harmonieen en melodietjes, dat merk ik ook aan je andere tracks.....dat vinnik zelf erg belangrijk in electronische muziek, maakt het verschil tussen een dj-tool en iets dat blijft hangen.....

ik moest de eerste paar keer echt ff wennen aan de schefe beat... maar na een paar keer werkt het goed!
vet plaatje, zou ik zeker kopen

kijk er moet nog wel aan gesleuteld worden maar toupetje af maat...

Peez Tron

Ps. het lijkt me leuk een keer wat samen te doen :) jij met deze chille shit en ik met mijn slopende beats :P
(misschien sample ik wel wat hier van, pm me als je dat liever niet heb)

Dat rommelige geuft komt door de mp3 compressie kwam ik net achter, hij slaat soms over en versnelt en hapert op hele rare momenten. Zal later nog wel een keer een verbeterde versie op het net zetten. Dat is allemaal Sander zijn schuld want hij heeft voor mij de wave omgezet naar mp3 en geupload,, bedankt sander:duivels:

Maar goed voor een half uurtje werk vind ik de reacties over het algemeen wel positief
:)

Mixen vind ik niet belangrijk en ik vind het ook niet leuk om te doen, het gaat mij echt om de vibe. Dit nummer hoeft toch niet morgen naar de platenperser ofzo.

En trouwens Olaf:
De Beats heb ik met de EXS24 gemaaakt, it was a bitch=(

Origineel geplaatst door olafmol
lekker trekkie....maar ik vinnum ook net iets te rommelig (terwijl ik ook veel naar hiphop en brokenbeats en zelfs jazz luister! ;) ) .... de mix kan volgens mij ook wel iets beter.. lekkere detroit style.. je hebt een erg goed gevoel voor catchy harmonieen en melodietjes, dat merk ik ook aan je andere tracks.....dat vinnik zelf erg belangrijk in electronische muziek, maakt het verschil tussen een dj-tool en iets dat blijft hangen.....

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door bobaphat

Mixen vind ik niet belangrijk en ik vind het ook niet leuk om te doen, het gaat mij echt om de vibe. Dit nummer hoeft toch niet morgen naar de platenperser ofzo.

Als je wilt mag ik hem afmixen?
Misschien dat we mp3 kunnen uitwisselelen.

Origineel geplaatst door bobaphat
Dat is allemaal Sander zijn schuld want hij heeft voor mij de wave omgezet naar mp3 en geupload,, bedankt sander:duivels:

Maar goed voor een half uurtje werk vind ik de reacties over het algemeen wel positief

What the fuck!!!!!!. Ik heb dat klote MP3tje van je alleen geupload, moet jij maar niet zo dom zijn om verkeerde
exemplaar naar me te versturen.

O en gisteren was het nog een uur werk dat nummer. Wat is het morgen, een kwartier?

RUZIE!!!!:D

Maarre, voor een nummer dat in 30~60 min. in elkaar geflanst is, vinnik 'm best aardig.
Alleen SLECHTE opnamekwaliteit!! maar dat wist je al..

Origineel geplaatst door olafmol
je hebt een erg goed gevoel voor catchy harmonieen en melodietjes, dat merk ik ook aan je andere tracks.....

dat vind ik nou ook...

ik vind het een heerlijk trackie, sluit me alleen aan bij het punt van de variatie van de hihats.

Deuntje is gewoon superrelaxed.

goed gedaan, ouwe.

leuk bob !

nu nog effe echt afmaken en rare break er in stoppen ofzow

Ik vind 'm erg cool en zeker de melodietjes! :okdan:

Hetgeen ik alleen toch net iets minder vind is de beat. Die hats laten 't geheel iets te veel voortkabbelen en die zouden volgens mij net even wat meer spanning in het trackje kunnen brengen. Ook staan ze naar mijn idee teveel naar het midden in verhouding tot de rest waardoor er min of meer twee lagen zonder verbinding met elkaar in het trackje ontstaan.

Maar goed, ik heb 'm nu een aantal keren gehoord en vind 'm echt erg goed en ik denk dat 't zeker de moeite waard is hier nog even aan te sleutelen.

Effe over de beats,,,, de beats doe ik altijd als laatste omdat ik de melodie en de vibe het belangrijkste vind. Wat beats betrefd ben ik aangewezen op de exs24 en ik kan er echt niet mee werken. Maar als ik het arrangement helemaal af heb, ga ik effe de beats flink aanpakken. Ik denk dat ik dan niet eens meer de 909 erin houd.

Back