SID of DROID

Damn! Ik snap het niet.. Eindelijk zie ik een synthje waar ik wel wat aan zou hebben als alternatief voor een SID, leveren ze niet naar Europa.. Zucht..

Origineel geplaatst door Arv
Damn! Ik snap het niet.. Eindelijk zie ik een synthje waar ik wel wat aan zou hebben als alternatief voor een SID, leveren ze niet naar Europa.. Zucht..
Tegenwoordig wel voortaan, maar ik kan ff niets investeren, dus helaas.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Tegenwoordig wel voortaan, maar ik kan ff niets investeren, dus helaas.

Thanx!

Ik ga is kijken of ik dat ding nog steeds wil hebben..

R

Origineel geplaatst door bazziman
Oh....er worden trouwen weer Rozzboxen geleverd...net een mailtje gehad van Kilian...*EINDELIJK*...

Een Rozzbox is een nog leukere bak, denk ik dan de Droid.
Ik vind het een hele andere bak... Beide zijn ze interessant denk ik.

Ik wil er nog wel eentje tweedehands kopen.

Ik heb net een week een Rozzbox..............dat ding is echt geweldig.
Vette druk in het geluid....en van SH101 achtige bassen naar Autechre click noise sounds met een draai aan de knop.

In mijn optiek vele malen leuker en veelzijdiger dan de sidstation.

Kijk hier hebben we wat aan he :)

Koop een c64(oude pc) ut liefst een oude (bruin/bege) daar kan je op internet progameer progamas voor vinden of zelf progameren (met in basic maar duurde me te lang :D )
Het enige nadeel van die dingen is dat ze niet tegen hard geluid kunne mijne is was na 4maanden al helemaal gaar
bleef maar reseten enzo

ps:er zijn trouwens 2 sid chips de 6480/8580

Origineel geplaatst door Sidx8580
Koop een c64(oude pc) ut liefst een oude (bruin/bege) daar kan je op internet progameer progamas voor vinden of zelf progameren (met in basic maar duurde me te lang :D )

Je moet juist die witte hebben want daar zit de 8580 in.. en die klinkt significant beter, dankzij betere filters (24db/oct), meer resonantie etc.

Tjek voorbeeld van ucapps.

...en wat zijn programmeerprogramma's? :)

Origineel geplaatst door Sidx8580
het is de 6581 ipv 6480 maar goed...

Origineel geplaatst door SideFX
en die klinkt significant beter, dankzij betere filters (24db/oct), meer resonantie etc.
waar heb je dat gelezen? de sid heeft naar mijn weten altijd een 12db LPF/HPF en 6db BPF gehad...

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Ik heb net een week een Rozzbox..............dat ding is echt geweldig.
Vette druk in het geluid....en van SH101 achtige bassen naar Autechre click noise sounds met een draai aan de knop.

In mijn optiek vele malen leuker en veelzijdiger dan de sidstation.

Damn, dat ding klinkt dik. Alleen beetje jammer dat dat bedrijf geen bestellingen meer aanneemt... *snik*

R

Origineel geplaatst door 6 trak
waar heb je dat gelezen? de sid heeft naar mijn weten altijd een 12db LPF/HPF en 6db BPF gehad...

Hmm.. ik kan het ook nergens vinden.. dan heb ik me blijkbaar vergist ;)

sid cip

sid cip

Progameer progamas zijn progamas waar me je makkelijk en snel de sid kan progameren duz dan hoeft ut niet in basic
soor olsdkool tracker/sidsyntesizer progama

de sid 8580 klinkt inderdaad scerper maar dat komt omdat ze de wavforms van de chips hadden aan gepast
de sid 8580/6580(ofzow) hebben bijde geen opamps dat zou te duur zijn in productie de orginelen plannen van de onwerper waren een analouge/digitaale chip te ontwerpen op basis van zijn liefelinsg synt waar die ensique(ofzow) chips bevatten die hadden 32 kanalen maar dat zou ook te duur zijn in het ontwerp
overgens is de sid chip gemaakt voor computer progameering duz denk dat als je een c64 koopt en een goed progama vind dat je het zelfde geluid kan krijgen als een sidstatoin/droid ik weet overgens niet wat ze nog veder bij de sid statoin enzo hebben ingebouwd om hun synth "uniek"te maken

ik had vroeger een b ruine comodere de c64 en heb nu de witte c64c
ik vind de oude toch beter

Als het je puur gaat om de SID sound in je studio te hebben dan is 15 / 20 euro voldoende.. (2e hands SID)

prophet64.com biedt gratis software om de c64 -as is- te gebruiken als mono synth.
Je bent wel een Midi->CV kastje nodig.

Een avondje prutsen en het loopt. De nieuwere SIDs klinken beter (smaakafhankelijk natuurlijk), het filter gaat verder waar de oudere filters inzakken. Voorbeeld sounds staan ook op die site.

Have Fun! :W

Origineel geplaatst door 6 trak
hoezo? een hard geluid wat uit de sid komt zou je c64 laten resetten? wat is dat nu weer voor'n onzin... :confused:

Ut geluid ut me boxen als ik liedjes maak of speel ik hou nogal van bass vandaar
En de c64 is nogal erg analoog duz snel brak

Origineel geplaatst door PzHKL
Als het je puur gaat om de SID sound in je studio te hebben dan is 15 / 20 euro voldoende.. (2e hands SID)

prophet64.com biedt gratis software om de c64 -as is- te gebruiken als mono synth.
Je bent wel een Midi->CV kastje nodig.

Een avondje prutsen en het loopt. De nieuwere SIDs klinken beter (smaakafhankelijk natuurlijk), het filter gaat verder waar de oudere filters inzakken. Voorbeeld sounds staan ook op die site.

Have Fun! :W

Geen Midi-CV maar Midi-dinsync
sommige drummachines met dinsync (bv tr-707) kunnen ook gebruikt worden:smeris:

Back