Arv
Robot
Damn! Ik snap het niet.. Eindelijk zie ik een synthje waar ik wel wat aan zou hebben als alternatief voor een SID, leveren ze niet naar Europa.. Zucht..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tegenwoordig wel voortaan, maar ik kan ff niets investeren, dus helaas.Origineel geplaatst door Arv
Damn! Ik snap het niet.. Eindelijk zie ik een synthje waar ik wel wat aan zou hebben als alternatief voor een SID, leveren ze niet naar Europa.. Zucht..
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Tegenwoordig wel voortaan, maar ik kan ff niets investeren, dus helaas.

Ik vind het een hele andere bak... Beide zijn ze interessant denk ik.Origineel geplaatst door bazziman
Oh....er worden trouwen weer Rozzboxen geleverd...net een mailtje gehad van Kilian...*EINDELIJK*...
Een Rozzbox is een nog leukere bak, denk ik dan de Droid.

)hoezo? een hard geluid wat uit de sid komt zou je c64 laten resetten? wat is dat nu weer voor'n onzin... :confused:Origineel geplaatst door Sidx8580
Het enige nadeel van die dingen is dat ze niet tegen hard geluid kunne
Origineel geplaatst door Sidx8580
Koop een c64(oude pc) ut liefst een oude (bruin/bege) daar kan je op internet progameer progamas voor vinden of zelf progameren (met in basic maar duurde me te lang)
ps:er zijn trouwens 2 sid chips de 6480/8580

het is de 6581 ipv 6480 maar goed...Origineel geplaatst door Sidx8580
ps:er zijn trouwens 2 sid chips de 6480/8580
waar heb je dat gelezen? de sid heeft naar mijn weten altijd een 12db LPF/HPF en 6db BPF gehad...Origineel geplaatst door SideFX
en die klinkt significant beter, dankzij betere filters (24db/oct), meer resonantie etc.
Origineel geplaatst door Jena_mu6
Ik heb net een week een Rozzbox..............dat ding is echt geweldig.
Vette druk in het geluid....en van SH101 achtige bassen naar Autechre click noise sounds met een draai aan de knop.
In mijn optiek vele malen leuker en veelzijdiger dan de sidstation.
Origineel geplaatst door 6 trak
waar heb je dat gelezen? de sid heeft naar mijn weten altijd een 12db LPF/HPF en 6db BPF gehad...

Origineel geplaatst door 6 trak
hoezo? een hard geluid wat uit de sid komt zou je c64 laten resetten? wat is dat nu weer voor'n onzin... :confused:
Origineel geplaatst door PzHKL
Als het je puur gaat om de SID sound in je studio te hebben dan is 15 / 20 euro voldoende.. (2e hands SID)
prophet64.com biedt gratis software om de c64 -as is- te gebruiken als mono synth.
Je bent wel een Midi->CV kastje nodig.
Een avondje prutsen en het loopt. De nieuwere SIDs klinken beter (smaakafhankelijk natuurlijk), het filter gaat verder waar de oudere filters inzakken. Voorbeeld sounds staan ook op die site.
Have Fun!![]()