Synth's programmeren tutorial.

Musicmaker

Vastbesloten
Hoi,

De computermusic is deze maand begonnen met een tutorial over synthese. Over dit onderwerp is al wat aardig wat informatie te vinden, maar meestal is deze heel basic naar mijn idee. Volgens de CM willen ze wat dieper ingaan op synthese, en geven ze ook voorbeelden die voor sommigen interessant kunnen zijn.
Deze maand hebben ze het o.a. over het moduleren van een lfo die weer een oscillator moduleerd, om een voorbeeld te geven.
Het lijkt me voor beginners, maar ook voor gevorderden wel handig om te lezen.

Ze gaan trouwens allerlei soorten synthese bespreken: FM, subtractive, additive en granualaire.

Als je een Acces synth hebt dan heeft acces een goede tutorial op hun website.

Waarschijnlijk is de CM meestal te koop bij een wat grotere tijdschriftenwinkel. Daar koop ik um in ieder geval altijd. Kijk anders eventueel op een station als je hem wilt hebben.

http://www.computermusic.co.uk

nee da's waar.ken wel wat mensen uit m'n omgeving waarbij de kennis zeker aanwezig is maar de inzet het laat afweten.
Dat geldt voor mijzelf ook weleens :o:

Ik zal het eens gaan lezen. ben niet zo bekend met het blad trouwens. Waar ik woon is niet zoveel te verkrijgen. Meestal lees ik SOS (Sound on Sound). Turorials zijn altijd welkom, ik lees graag namelijk!

Bedankt,

Fatar:kroon:

Ik heb e.e.a. van een producent vernomen en er is iets VEEL beters en VEEL meer hoogstaand in de maak. Zal eens vragen wanneer de release gepland staat maar kan nooit lang meer duren.

Kost je een stuk minder dan een jaar lang Computer Music kopen (en dan nog niets weten), of je moet natuurlijk sowieso graag de Computer Music willen lezen ;)

hmm, ik wil die tutorial wel eens bekijken, maar ben ook nieuwsgierig naar da bericht van mike-E...
mike, hou ons op de hoogte he?
:{

-cloudy

Back