Nitro - Dusk Epiphany

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Na een wat drukkere eerste track :D nu ok maar even een wat rustigere techno track.
Ben benieuwd. hij is iets milder.

https://soundcloud.com/nitro-acid/dusk-epiphany-live-free-download

Doet me eerst aan The Mover / PCP denken, later ebt dat weg. Bekijk de track eens in zo'n eq scherm, volgens mij kan de gehele mix wel wat hoog gebruiken. Wat ikzelf altijd wel lekker vind om een stereo effect met de acid te maken, links de bron, rechts de output van een delay. Kijk ook even naar de opbouw van de track, het duurt best wel lang voordat de break komt, en wanneer alles los is, is ie vrij snel afgelopen en geen dj mix outro..

ik vind de mix helemaal niks (naar mijn smaak te rommelig, muddy en te distorted), maar die track zelf is echt geweldig, die grooved als een gek met mooie opbouw! :okdan:

dank! zit i.d.d. een redelijke bitchcrusher op :D met het juiste filter krijg je dan ook de groove. Maar het kan i.d.d. wel beter. misschien eens wat zaken automatiseren met midi zodat ik wat meer tijd heb om wat netter te draaien, nu is het gewoon alles op een mixertje en gaan. nog eens even nadenken hoe ik dat het best kan doen

Lekker trackje hoor :)

Wat voor 'n mixer is er gebuikt dan?? 'n Tascam toevallig :D :okdan:
Het lijkt een beetje of de hele mix in het rood staat/gaat.. bewust gedaan??

Wat horen we voor een gear verder?? :)

ja het klinkt alsof de mixer flink in het rood gaat, maar niks is minder waar, er zit een bitcrusher op de drumbus die hem flink vernaggelt, als je naar de synthpad luistert die zo nu en dan voorbij komt, hoor je dat die er loepzuiver in zit.
de mixer is een NEVE, verder is alles ROLAND behalve de pad dat is een prophet.
misschien iets minder crushing de volgende keer
verder gewoon de roland spullen gesynced en de prophet via de iPad laten sequencen

Aan de Neve zal het niet liggen :D Een bitcrusher doet het naar mijn mening beter om een synthje lekker glitchy te maken.. op drums vind ik het meer klote dan goeds doen.. maar da's puur persoonlijk natuurlijk :)

dof klopt wel, zit een 2 pole filter op dat redelijk dicht zit, hij is op sommige stukjes wel open hoor, maar i.d.d. het merendeel gedeeltelijk dicht, tevens is de TB vrij laag dus daar kom je ook niet al te veel hoog tegen. zal wanneer ik hem overdoe iets minder crush geven en misschien de TB een oktaafje hoger

ff een stukje bijna schoon dan maar, minder drive op de distortion
aan het begin hoor je geen bitcrushing maar wel het filter
daarna gaat tevens de bitcrushing aan en draai ik wat sweetspots.

het drumpattern blijft de gehele tijd gelijk, alles wat er dus bij lijkt te komen of af te gaan is dus puur combinatie van het filter / bitcrushing.
denk dat voor de meeste dit wel distorted genoeg is als ik hierboven zo lees :D

Ja, heb het zowaar 7 min. volgehouden! Knap!
Wel zou 't misschien soms iets transparanter en helderder mogen zijn..

IMHO...

Edit: Oeps ik reageer op de eerste track, de tweede hoor ik nu.... :-)

ff een stukje bijna schoon dan maar, minder drive op de distortion
aan het begin hoor je geen bitcrushing maar wel het filter
daarna gaat tevens de bitcrushing aan en draai ik wat sweetspots.
Veel beter deze mix ! :okdan:

ik zou de kick nog iets meer hoog geven maar dat is denk ik meer een smaak kwestie.

Zeau! 1.20-2.00 klinkt heel goed. Dikke oldschool techno. Op 2.00 zou ik reverb wat minder snel afkappen.

Maar klinkt goed.

waar ken ik die stijl toch van? komt echt heel bekend voor... wel eens vaker gehoord voor het begin van deze maand...

Het heeft veel weg van de tracks van forumbezoeker JohnDoe9, ik denk dat je die bedoelt :)

Mja, ik kan er niet echt heel blij van worden moet ik eerlijk zeggen hoor. De elementen zijn leuk old skool acid, maar er zit geen lijn in, geen concept, een hook, iets interessants zeg maar. Ik mis dat een beetje in de track. Het is duidelijk dat je de sounds on de knie hebt maar de song structuur/inhoud laat te wensen over.

:)

Back