jaimiefanatic
Jaimie Fanatic
ik ben een oud hip hop school fanaat en heb gisteren weer een track lopen strippen van Scot Le Rock.. nu is dit vrijwel een onbekende voor de meeste mensen en als ik je de sample laat horen dan herken je hem misschien wel (heel misschien) maar de meeste raden nooit waarvandaan omdat het destijds gewoon geen commerciele muziek was. het was toch wel underground en niet op mtv te zien bijv. nu gebruik ik vaak dit soort samples soms herkenbaar en soms helemaal niet.. nu gaat het om een stuk rap zeg maar, meer verklap ik niet anders is het niet meer leuk. maar hoe is het het beste om om te gaan met die samples. het clearen is gewoon niet te doen! zoek maar eens uit wie de officiele producers zijn van die plaat en wie de publishers en labels zijn.. vrijwel onmogelijk. al is het al niet dat deze mensen volgens mij echt niet gaan kraaien naar een ripp off sample van een plaatje waar ze vroeger ooit eens iets mee gedaan hebben.. die wegen zijn volgens mij vertroubeld.
even voorbeeldje.. iets bekender.. roxanne shante.. wie kent haar niet "And my name is Shane and I rock the house" .. die stem is zo herkenbaar en niemand lijkt erop. nu kan je dat samplen.. maar wat dan? clearen of niet? de old skool guys herkennen hem zeker, maar who gives a fuck nowadays right?
denk aan artiesten als
roxanne shante
scot le rock
schooly d
etc..
clearen of niet? maar hoe dan en waarom dan? ik denk dat je die samples gewoon wel kunt gebruiken want het is wel heeeeel erg lang geleden PLUS het is niet zo commercieel als een top arties uit de jaren 80..
even voorbeeldje.. iets bekender.. roxanne shante.. wie kent haar niet "And my name is Shane and I rock the house" .. die stem is zo herkenbaar en niemand lijkt erop. nu kan je dat samplen.. maar wat dan? clearen of niet? de old skool guys herkennen hem zeker, maar who gives a fuck nowadays right?
denk aan artiesten als
roxanne shante
scot le rock
schooly d
etc..
clearen of niet? maar hoe dan en waarom dan? ik denk dat je die samples gewoon wel kunt gebruiken want het is wel heeeeel erg lang geleden PLUS het is niet zo commercieel als een top arties uit de jaren 80..
En als het een gore vette hit wordt, dan maakt het ook niet meer uit om wat doekoes af te dragen en komen opeens allerlei mensen met rechten opdraven...