Dave Smith Instruments Pro 2

Ik heb overigens van Bax ondertussen al twee mails gekregen dat ze hun planning niet gaan halen dat ze schatten dat ie ten vroegste in september beschikbaar zal zijn :').

Normaliter is alles wat op de Bax site staat 100% betrouwbaar?

Say whut?

Bij Bax staat ie te koop voor 1469 € en bij thomann voor 1745 €. Waar is de logica?

Ik heb overigens van Bax ondertussen al twee mails gekregen dat ze hun planning niet gaan halen dat ze schatten dat ie ten vroegste in september beschikbaar zal zijn :').

1469 is letterlijk 1999 USD in euro's

Tel je hier 19% duitse thomann btw bij op kom je op 1745 (+/-)

Dus concreet wil dat zeggen dat ie bij bax 300€ goedkoper is. Dan weet ik wel waar 'm te kopen. Thomann lijkt wel nog vast te houden aan een release in juli terwijl Bax nu al aangeeft dat ie voor september is.

Thomann heeft toch geen andere BTW-verplichtingen dan Bax? Is beide EU.

Welkom in de EU. BTW durft nogal verschillen van land tot land, met name wat al dan niet aan het gunsttarief van 6% mag. Ik heb geen idee hoe het in dit concrete geval zit. Ik kan me niet voorstellen dat er veel verschil is. Een synth is ook geen auto waar nog een keer BTW op betaald wordt bij export binnen EU, of wel?

Thoman rekent voor export gewoon NL tarief. maakt dus niks uit.

Bij de Mopho X4 en SE was het ook al zo dat de pre-order bij Bax veel goedkoper was. Toen ze eenmaal beschikbaar kwamen, steeg de prijs naar die van de concurrenten. Geen idee waarom dat was/is, maar grijp je kans als je de Pro 2 wilt hebben.

Welkom in de EU. BTW durft nogal verschillen van land tot land, met name wat al dan niet aan het gunsttarief van 6% mag. Ik heb geen idee hoe het in dit concrete geval zit. Ik kan me niet voorstellen dat er veel verschil is. Een synth is ook geen auto waar nog een keer BTW op betaald wordt bij export binnen EU, of wel?

Ook als je uit een ander land koopt, moet je volgens de wet alsnog 19 procent belasting betalen.

Ook als je uit een ander land koopt, moet je volgens de wet alsnog 19 procent belasting betalen.

Nope, BTW is Europees goed geregeld. Ik kon met een KvK nummer bij Amazon UK boeken zonder BTW bestellen.

Ik denk dat Bax de info gewoon zo snel mogelijk online wilde gooien en op google "1999 dollar in euro" heeft ingetypt...

Alleen is de USA prijs altijd zonder BTW, de hoogte van de BTW verschilt in Amerika namelijk per staat.

Bij Bax kost ie nu ook meer dan 1700€.

Ik begin ergens te twijfelen of deze niet te duur is voor mij als hobbyist, maar het feit dat ik 'm voor 1465€ kan hebben dankzij mijn vroege pre-order countert dat dan weer een beetje. What to do? What to do?

moet je volgens de wet alsnog 19 procent belasting betalen.
Nope, BTW is Europees goed geregeld. Ik kon met een KvK nummer bij Amazon UK boeken zonder BTW bestellen.

Ik neem aan dat je bedoelt met een BTW-nummer (dat is wat anders dan een KvK-nummer).
Maar dat heeft niet iedereen, en de rest van Nederland betaalt wél gewoon BTW bij Europese aankopen.

Thoman rekent voor export gewoon NL tarief.

Ja dat ben je dacht ik verplicht als bedrijf vanaf een bepaalde minimum omzet naar een ander EU-land. Da's dus geen keuze van Thomann.

Onder druk van DSI begreep ik van Bax. Keymusic had'm voor dezelfde lage prijs als Bax staan, maar daar is -ie ook bijna € 300 omhoog gegaan.

MusicStore en Thomann houden nog 25-07 als 'verwacht op' datum aan...

Back