Dave Smith Instruments Pro 2

op zich is dat wat mij betreft een goed teken.
aggressief en dominant vergeleken bij die laffe DSI shit :D
ik ben toch wle benieuwd hoor.. maar manman wat een prijs

Ik vind dat juist ook wel een goed teken eigenlijk. Die pro2 lijkt me nu net een leuk neefje voor de sub37 en ik moet zeggen dat je met die parafonie van de sub37 ook wel de smaak te pakken krijgt voor synths met deze functionaliteit, erg leuk en vooral ook erg bruikbaar!

De prijs is wel echt pittig maar ach, hierna komt nog een jaar. :)

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen betreft midi sync van de sequencer en lfo's. Ik erger mij altijd behoorlijk aan lfo's die volgend de fabrikant synchroon moeten lopen met midiclock maar in de praktijk off beat lopen. Dit is goed hoorbaar bij een s/h op het filter die synchroon mee loopt met de sequencer.

En hoe zit het met synchronisatie van de stepsequencer met een externe midisequencer? start en stop commando's?

Thanks!

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen betreft midi sync van de sequencer en lfo's. Ik erger mij altijd behoorlijk aan lfo's die volgend de fabrikant synchroon moeten lopen met midiclock maar in de praktijk off beat lopen. Dit is goed hoorbaar bij een s/h op het filter die synchroon mee loopt met de sequencer.

En hoe zit het met synchronisatie van de stepsequencer met een externe midisequencer? start en stop commando's?

Thanks!

Dat is inderdaad iets waar ik ook wel benieuwd naar ben. De functionaliteit van die synth hangt er mee samen.

Houd ons op de hoogte! Ben erg benieuwd naar bouwkwaliteit en bovenstaande vraag. Heb al 2 verhalen gehoord over slecht werkende / verkeerd afgestelde filters.....

pardon??

Je bedoelt het filter verhaal?

Ik las dat er iemand was waarvan de resonantie van een filter het niet deed. Deze heeft een nieuwe board toegezonden gekregen van DSI.
Ergens anders had iemand last van een behoorlijk rare filter response door vermoedelijk verkeerde afstelling en waren er meer vragen betreft het bereik van het filter, althans, zo las ik het. Ik krijg bij DSI dan altijd een beetje kippenvel.

Hier klinkt hij toch ongelooflijk fijn: https://soundcloud.com/aiyn-zahev/dsi-pro-2-vision-soundbank-1

Er kan altijd iets zijn bij eerste leveringen, ik hoor alleen maar lovende reviews, ook ik ben weer om :-)

Inmiddels heb ik mijn eigen Pro2 weer terug ná een paar dagen bij een ander baasje te hebben gestaan. Heb er nu wat meer tijd voor genomen en dat resulteerde in nachtwerk...

Goh is het al zo laat ?

Uiteraard, alleen vind ik het toch altijd spannend bij DSI. De reacties op veel sites zijn idd lovend. Ik wacht het nog heel even af en dan hak ik misschien de knoop door...

Je bedoelt het filter verhaal?

Ik las dat er iemand was waarvan de resonantie van een filter het niet deed. Deze heeft een nieuwe board toegezonden gekregen van DSI.
Ergens anders had iemand last van een behoorlijk rare filter response door vermoedelijk verkeerde afstelling en waren er meer vragen betreft het bereik van het filter, althans, zo las ik het. Ik krijg bij DSI dan altijd een beetje kippenvel.

Ok, dank voor de details. Op zich hoeft het niet erg te zijn, maar dat gesleep en gedoe met een defect nieuw apparaat is ook wel jammer (als je die pech hebt).

waarom zegt bax bij mij dan nog steeds fucking 2 weken gvd

Van de week nog gebeld, ik begin er wel een beetje klaar mee te zijn eigenlijk met dat gedoe, ondanks 10% korting...
Dan neem ik die van studio de dijk wel....fags

is ook

maar het blijft wel suf

ik geloof dat septic bij het produktievere deel van sf hoort eerlijk gezegd bass :)
het is toch niet zo raar dat als je besloten hebt iets te kopen dat je het dan graag wil hebben?
is dat moeilijk om te bevatten?
waar staat dat ie zonder pro2 geen muziek kan maken?
je staat nog even vrolijk in het leven valt me op in allerlei draadjes. mss sommige dingen wat meer voor jezelf houden?

het lijkt me echt wel een toffe bak die pro2
grappige is dat vooral de polydingetjes in demo me t meeste aanspreken
is er ergens ook iets aggressievere shizzl te vinden qua demo's?
ik hoorde in 1 van de eerste filmpjes en wat massiever bass/lead achtig dingetje wat ik wel tof vond. beetje ballen. niet bulderig moog laag, maar gewoon wel punchy en smerig. dat soort dingetjes

ik geloof dat septic bij het produktievere deel van sf hoort eerlijk gezegd bass :)
het is toch niet zo raar dat als je besloten hebt iets te kopen dat je het dan graag wil hebben?
is dat moeilijk om te bevatten?
waar staat dat ie zonder pro2 geen muziek kan maken?
je staat nog even vrolijk in het leven valt me op in allerlei draadjes. mss sommige dingen wat meer voor jezelf houden?

het lijkt me echt wel een toffe bak die pro2
grappige is dat vooral de polydingetjes in demo me t meeste aanspreken
is er ergens ook iets aggressievere shizzl te vinden qua demo's?
ik hoorde in 1 van de eerste filmpjes en wat massiever bass/lead achtig dingetje wat ik wel tof vond. beetje ballen. niet bulderig moog laag, maar gewoon wel punchy en smerig. dat soort dingetjes

muziek maken is emotie toch en als je medegedeeld krijgt dat ie 17 of 18 sep er is dan ga ik er ook vanuit. Was even een domper. En dat ventileerde ik hier even. Op die oneliners van Bass reageer ik niet meer met die vragen naar de bekende weg. Zelfde als het vragen om een demo van de sub37 terwijl heel freaking inet er vol mee staat. Maar nee iemand van SF moet speciaal voor meneer dan een snip maken, om dan idd later te zeggen, nee dat is niks minimoog is beter...want een snip op[genomen in een NL studio klinkt natuurlijk veel anders... :facepalm

Die pro2 lijkt me een super ding, die pro12 is ook echt gaaf man, ik had eerder al een PEK naast een Voyager en nu weer de Pro12 naast de voyager, Echt super combi.

Ik had van de week een lekkere lage drone uit de moog en een soort faxbericht / c64 datasette sound uit die pro12 echt lekker samen die 2.

BTW ik gebruik de voyager nooit voor funk bassen enzo enkel voor drones en low rumble stuff. Wavemod en FM OSC3 op OSC1 en gaan, dikke bak nog steeds.

Back