Dave Smith Instruments Pro 2

kan je anders geen muziek maken dan?

Heel erg bedankt voor je nuttige bijdrage!
Zullen we niet in oud gedrag vervallen? Lijkt me veel gezelliger.....

Laatst gewijzigd:
is het nou zo dat de dsi's dus eigenlijk gaver zijn als er ook digitale golfvormen in zitten?

Ja vind ik wel. Maar juist ook die tuned feedback en 4 x delay met elk HP/LP en Panning. Sampleratereducers en bitcrushers er standaard in. Daarmee kan je heel mooi andere geluiden mee aanvullen vind ik. Op de poly evolver die ik heb gehad ( in een 8voice config ooit zelfs) gebruikte ik eigenlijk die aneloge oscs niet eens.

Maar goed ik hou best wel van digitale en fm sounds.

D50 en FS1r zijn ook mijn andere favorite synths.
En die Nord4 kan ook lekker digitaal klinken. Daar ziten ook wavetables in.

1e testreview

Nou even mee gespeeld gisteren, zaterdag was ie er ineens :P

Wat een dikke bak, lekker hard en rauw, ik moet hem echt temperen want hij spuugt een hoog volume uit. Main volume standje 50-60%

Die filterrouting is ook wreed, traploos van parallel naar serieel, LPF 12/24 en een State variable (traploos dus) van LP naar HP met notch in het midden en een BPF knop.

de 4e dBBD delay klinkt ook lekker.

Nadeel vind ik dat de digitale hacks nu niet meer hardcoded op het paneel zitten, maar met een character knop kan je het in de display instellen, beetje lomp want het zijn 5 parameters (girth/air/decimate/drive/hack) en de display biedt maar 4 knoppen erboven dus dat zijn 2 paginas geworden. Had ik toch echt liever op het paneel gehad. Maar het is maar een kort keyboard itt de grote 5-octaafs Pro12 die heeft er gewoon wat meer ruimte voor.

Je kan echt merken dat deze als een monosynth is opgebouwd, lekker veel power en zit mooi in het midden tussen de DSI Pro 12 en Moog Voyager.

Arp en sequencer zijn ook wel tof, maar ik zie in de toekomst dat ik die wss weinig ga gebruiken, net als ik destijds op de PEK ook niet deed.

Kost een beetje, maar is het zeker waard. De sound is echt goed hoor.

Ik vind dit soort modern analoog echt beter dan die discrete modular dingen. Dat klinkt ook goed enzo, maar je hebt dan ook.

bleedtru van oscs in bijv je filter
hum/noise powerdistributieshit
Tikken en allerlei artifacts Klikken van env. waveforms die niet helemaal in fase staan enzo.
Geen total recall en kabelspahetti

Nee ik weet het nu echt zeker.......dit is de weg voor snel en mooi muziek maken....
Die multimode filter deed me echjt aan de oakleyy VCFs denken en die zijn ook echt goed gewoon.

Vintage snap ik helemaal niet...maar dat is voor een andere keer mischien om uit te leggen :P

Ow er is geen harde 12/24 switch op de filters zie ik....wel kan je OSC 1en 2 naar filter 1 sturen en osc 3 en 4 naar filter 2.

Er zitten ook wat hidden features in merk ik al.

External input knop werkt ook als interne overload/feedback (minimoog principe) als je er niets insteekt. nice. Filter 1 heeft nog een boost parameter. En nog meer van dat soort dingen. Alle ENVs kunnen op repeat en hebben delay enzo.

Hier kan je echt hele diepe synthese op doen.

Ik ga weer verder met Ra-X sounds maken.... :p

Envelope repeat en filter feadback zijn de enige functies die ik mis in de prophet 08.
Vooral envelope repear was handig geweest aangezien je toch 3 envelopes daar op hebt

Ik heb er sinds gisteren ook een. Heerlijke bak. OSC's klinken super en Paraphonic mode is vet.
Filters zijn uber lekker! En vooral de Ui is miles intuïtiever dan die van de prophet 08.
Ik heb m'n Prophet 8 er voor uit de deur gedaan en heb er zeker geen spijt van.

Beslist ook eens met CV (in en out) proberen, zie hierboven de filmpjes... geweldig !

Heel erg tevreden... :halleluja

Ik hoop ook dat er een update komt dat je de sequencer kan loskoppelen van de toetsen...zoals de Polyevolver dat heeft dus.

Ik durf hem hier bijna niet meer aan te zetten, hij is namelijk super verslavend :D :D
Heb de dsm filter module er ook bij gescoord en ga nu een bescheiden modulair rackje optuigen met wat lo-fi modules erin :duivels:

moet t echt lo-fi zijn? want ik heb nog wel een paar leuke modules in aanvulling op synths in de aanbieding, zoals de model 25 en 26 van Plan B bijvoorbeeld.

Zelf een vraag... weet iemand hoe je de een preset in de soundbank zodanig instelt dat bij het aanzetten van de Pro2 meteen "klaar" staat.

Dus kan je dat wijzigen ?

Back