Welke oude plug-ins draai jij anno 2014 en waarom?

demian

Ojee
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar welke 'vintage' plug-ins jij draait anno 2014 en waarom?

Zelf werk ik als het om VSTi's gaat al jaren met

NI Pro 53, FM7, ImpOscar V1, Lounge Lizard, voornamelijk omdat het lekker simpel werkt en voor mij doet wat het moet doen, tegenwoordig gebruik ik ook wel de interne soundengine van Ableton, steeds meer eigenlijk, vanwege het gemak en de gestroomlijnde integratie / parameters binnen de interface van Ableton.

Plugins die ik in het verleden wel veel gebruikte maar tegenwoordig nooit meer, Albino 1.

Nieuwe plugins probeer ik eigenlijk nooit, geen behoefte aan. Hoe zit dat bij jou?
En wat gebruik je niet meer maar vroeger wel heel vaak?

Al die TAL dingen

TAL DUB is nogal altijd fantastisch, gebruikt het ook als "audio warmer/dikmaker" met de delay uit

De Waldorf D-Pole wordt hier nog wel eens gebruikt als simpele bread-and-butter filter. Ook voor een delaytje, digitizer en ring mod vind ik 'm nog steeds wel bruikbaar.

Ik had er even bij moeten zetten dat ik vst's niet in fysieke zin bedoelde. Verwarrend inderdaad.

Dus.... :D

Voornamelijk de M1 en Wavestation synths uit de Korg Legacy Collection. De hele collectie krijg je tegenwoordig meegeleverd bij een Korg Microkey61 voor ongeveer €149. Een spotprijs voor een leuk masterkeyboard en goed klinkende emulaties van retro synths.

Van Rubberduck heb ik nooit een VST versie gevonden? Alleen de standalone...

Back