Volca funk

MacGyverGear

midi-life crisis
Nou ja.. funk?? Ze zijn best lache en funky vind ik .. :D
Kleine Volca multi-track jam dus :mega:

https://soundcloud.com/macgyvergear/volca-funk

Volca's zijn super. Gaaf trackje kerel. Hoe heb je het aangepakt?

Gr

Thanx guys :)

Volca's zijn super. Gaaf trackje kerel. Hoe heb je het aangepakt?

Gr

Een x aantal partijen als audio opgenomen, via de sequencer aangestuurd dus.. de ingebouwde gaat helaas niet verder dan 16 stappen en dan kun je niet echt de variaties bereiken die voor meer pop-disco achtige tracks noodzakelijk is..
Ze luisteren heel goed naar CC#'s... ook die slide dingetjes en accentjes zijn goed te doen bij de bass.
De beats heb ik op wat losse spoortjes opgenomen om wat aan de fx en EQ te kunnen doen.

Ik vind het best leuke synthjes eigenlijk.. :okdan:

Na lang wachten heb ik ze toch ook maar gekocht.. :D

Laatst gewijzigd:
Kijk aan, bedankt voor het delen. Ja leuke bakkies hè? Ik gooi ze wel eens door een overdrive pedaaltje om het nog smeriger te maken ;-)
Jij hebt ze dus alle drie? Ik zoek alleen nog een bass voor een relaxte prijs en dan heb ik ze ook alledrie ;-)

De Bass is een erg leuke aanvulling.. al vond ik de Keys toch wel het leukste in eerste instantie. Erg leuk compact dingetje voor als je ff een weekendje niet thuis kan zijn. :)
Maar 't zal niet lang meer duren voordat ze onder de 100 aangeboden gaan worden aangezien ze als set voor 300 euro nieuw te krijgen zijn.

Thanx :) Vocals komen van mezelf.. meestal als ik in een lekkere groove zit krijg ik vaak ideeën daarvoor.. en dan gooi ik het gewoon maar uit :D

Onderschatte bakjes, die volca's. Of misschien ook niet, ze gaan als zoete broodjes. De vocals zweven nog een beetje buiten de mix, wat jammer is, want ze zijn best leuk. Keep it coming!

Wow thanx mensen.. :mega:

@ Exel: Er zitten wel een paar geluidjes die niet zo heel erg op de voorgrond gemixed zijn.. maar heb ook e.e.a. geprobeerd op te bouwen.. en soms wat decoreren zeg maar..
Vaak speel ik van alles in.. pingeltje hier, padje daar... soms verdwijnen dingen en soms mix ik ze ook later in de achtergond en doet het toch iets..
Maar idd het zijn erg leuke synthjes, simpel maar klinken echt ontzettend goed voor wat het kost :)

De vocals zweven nog een beetje buiten de mix,

OMG.. In mijn post hierboven een heel betoog gegeven waarom sommige volca's wat buiten de mix liggen..
Heb ik het helemaal verkeerd gelezen en gaat het om de vocals... :D waar het hart vol van is :engel:

Anyhow vergeet die post hierboven.. ik ga nog ff aan de vocals sleutelen.. thnanx iig :mega:

Edit:
Done it.. ff vocalen wat opgeschroefd en een compressor erop.. er zaten idd wat volume verschillen in.

Heb ook nog ff een extra arplijntje op de Bass geprogrammeerd net.. Zit er aan het eind nu in.. geeft een leuke chord turn-around ook. :)

Laatst gewijzigd:
Back