Volca funk

Ik ben met name gecharmeerd van het samenspel tussen bass en sequensed chords. Zit intelligent in elkaar, zeker het stuk op 1:18 en een stukje verder. Ik wil dezelfde compositie wel eens horen met andere geluiden. Ik weet dat dit wel 100% jouw stijl is, die 80's sounds. De mix komt bij nog een beetje over alsof ik je track via een AM keukenradiootje beluister. Kun je er niet een dikke rollende bass onderzetten?

Maar weer een heerlijk Mactrack met veel herkenbaars en creativiteit :okdan:.

@PWM: 't is wel een heel andere stijl dan het trackje wat je laatst hoorde van me.. ;) Hope you like it :)

@WHG: thanx.. erg leuke bakkies idd :mega:

@ Dr. : Thanx Bob.. Je hebt zeker een punt wat betreft de mix. Heb nog es ff mijn EQ's doorgelopen en daar ging e.e.a. mis.. thanx for the heads up :)
Er zat al wel een basline in maar die stond een HP filter op wat al het laag onder de 120 hz weg filterde.
Heb em nu geupdate ;) Ben benieuwd of ie nu meer is wat je in gedachten had qua bas en mix .. :W
Maar idd dit stijltje is helemaal mijn ding.. funky synth-pop.. met die lekkere chord turn arounds :D

MacGyverGear;1740712 @ Dr. : Thanx Bob.. Je hebt zeker een punt wat betreft de mix. Heb nog es ff mijn EQ's doorgelopen en daar ging e.e.a. mis.. thanx for the heads up :) Er zat al wel een basline in maar die stond een HP filter op wat al het laag onder de 120 hz weg filterde. Heb em nu geupdate ;) Ben benieuwd of ie nu meer is wat je in gedachten had qua bas en mix .. :W Maar idd dit stijltje is helemaal mijn ding.. funky synth-pop.. met die lekkere chord turn arounds :D[/QUOTE schreef:
Ja!! Dit is een stuk beter! :okdan: Wat een verschil joh. Wat heb je nou anders gedaan dan?

Ik ben nog steeds geen fan van zaagjes (zo heet dat toch?), maar hij is nu echt errug lekker Pat!

Slot moet je eigenlijk nog even op z'n Mac's doen en iets minder abrupt graag :D.

Ik doe het je niet na :halleluja
Dit zou m'n zoontje van (ik ben al BIJNA) 10 de halve dag op joetjoeb luisteren

Om het nog smeuiger te maken voor vrouw en kinderen:
het stuk 2:10 - 2:40 mag weg
rond 3:30 nog eens die geweldige happy-vocals
als afsluitende meezinger
waarbij de ondersteuning langzaam verdwijnt

Ha Dr... ja er zat gewoon al een dikke baslijn in.. maar daar stond een high pass filter op.. :D
Die bakkies hebben ontzettend veel laag.. met name de kick uit de Volca Beats.. had op een contra partijtje dus een hp gezet, tijdens het jammen en opnemen dat kanaal gekopieerd en zo dus elk nieuw kanaal zo'n filter... ook op de bassen :D
Verder heb ik nog wat aan het hoog gewerkt van sommige partijtjes.. Lang verhaal kort.. mixen en EQ's inregelen :)

De zaag is de basis voor elke dikke baslijn, stab of romige pad.. Waar de Volca Bass Blokgolf en zaag biedt, biedt de Volca Keys alleen een zaagtand maar die 3 stemmen van dat bakkie klinken wel erg lekker samen.. prima, goed analoog klinkend, budget polysynthtje :okdan:

@ Gentle G : Het stukje van 2:10-2:30 is idd minder cathcy maar vond dat zelf wel een mooie, speelse variatie op de meer gepolijste partijtjes.. Het laat toch ook weer horen hoe veelzijdige synthjes het eigenlijk zijn...
Het idee voor eind kan nog wel eens werken.. thanx iig :)

@ Riky-D: Het jammen met het complete trio (Beats, Bass en Keys) is leuk maar door de beperkte pattenlengte van 16 stappen is het onmogelijk om meer pop-achtige arrangementjes van 4 of 8 maten te maken.. tenzij je de hele tijd van geheugens wisselt...
De note #'s en de potjes zijn ook goed via midi CC#'s in een externe sequencer aan te sturen.. gewoon prima analoge drum/synth-modules dus :okdan:

Laatst gewijzigd:
Maar 't zal niet lang meer duren voordat ze onder de 100 aangeboden gaan worden aangezien ze als set voor 300 euro nieuw te krijgen zijn.

Ik overweeg om er twee te kopen voor maar wanneer de hele set voor € 300 nieuw te vinden is is dat erg interessant. Bij welke winkel staan ze voor die setprijs? Ik vind ze niet voor minder dan € 359....

Ik overweeg om er twee te kopen voor maar wanneer de hele set voor € 300 nieuw te vinden is is dat erg interessant. Bij welke winkel staan ze voor die setprijs? Ik vind ze niet voor minder dan € 359....

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=178025
http://www.woodbrass.com/nl/korg-vo...y9anZ0qmyNEZdlsHicId21aPvjLaYe9DZBRJX7n3w_wcB
Heb eigenlijk ook lang getwijfeld maar net voordat ik ging bestellen vorige week eerst Bax even een berichtje gestuurd.. Toen kreeg ik een reactie dat ze het een beter idee vonden het bij hun te bestellen voor die prijs.. :D :verkoght:

@DM: Thanx mate :)

Heerlijke akkoorden! En met die dikke bas erbij erg lekker luisteren 8)

Zet me aan het denken.. Moet ik misschien ook.. Hardware.. 8~
Maar wat 6 al zegt, het arrangement is natuurlijk heel belangrijk.
Ik vind het stuk op 1:00 - 1:40 het vetststtsstdtsdt omdat je daar voor het eerst die bas hoort. Erreg lekker, deze zet ik nog wel een aardig aantal keren op denk ik (heb 'm nu a 3 keer geluisterd).

Back