Volca funk

Thanx voor de racties mensen :mega:

Moet ff kijken wat ik nu met het stukkie ga doen. rond 2:09... het steekt wel een beetje af bij de rest idd.. 'k weet het... ik ga binnekort wel ff kijken of ik daar ook niet 'n chord-turn around in kan proppen .:D

Anyways.. :mega:

@ Skies: Dat was idd wat ik ook dacht, even een ander themaatje voor de afwisseling.. Denk dat ik het lead geluid wat op de baslijn meeloopt nog wel wat smeuiger kan maken.. toch nog ff sleutelen misschien :)

@Chris-W Thanx man :)

@sKeLeTvM: Check link ;) :mega:
https://soundcloud.com/macgyvergear/volca-funk

ik luister ff op m'n laptop maar lekker trakkie, mix kan ik hier niet zo veel over zeggen

Ik zit em nog es te luisteren maar vind het variatie stukje rond 2:09 toch eigenlijk best wel een leuke afwisseling..

mijn eigen trackjes komen nog niet tot aan de enkels van deze track :halleluja

echt vette track :okdan: sounds, stem, arrangement, ...
het soort trackje dat je ertoe aanzet om zelf meteen alle drie de volca's te bestellen, om dan tot de conclusie te komen dat je toch wel wat talent en kunde nodig hebt om iets als dit te maken :D

Het klinkt best dik man. Had niet verwacht dat je met de volca's zo'n sound zou krijgen, petje af! Stem past er mooi bij (mooi gezongen)

Dank voor de reactie's mensen :mega:

De Volca's zijn standaard nogal beperkt. Maar het is net als met een mono-timbrale synth als bv een juno 6(0).. die mede door een chorus natuurlijk zijn lekkere volle klank krijgt..
Gooi je op een Volca partijtje een lekker delaytje en of een chorus dan gaat ie ook stukken lekkerder klinken.
Ook zitten in sommige stukjes meerdere partijen.. vaak neem ik van alles op en ga ik daarna kijken wat lekker klinkt samen en maak ik daar arrangementjes van.. Beetje afwegen en proberen dus zeg maar.. :)

Wel zijn ze door hun standaard sequencer heel beperkt om te gebruiken in uitgebreidere maten structuren.. maar het is dus via midi prima aan te sturen en ook nogeens door de midi Control Change mogelijkheden.. een ideal low-budget synthje zeg maar. die met een beetje aandacht prima kan klinken. :)

erg mooi!

alleen het einde is een beetje erg abrupt.
een break zou niet misstaan.

mis ik trouwens tegenwoordig wel vaker in nieuwere tracks..
als je het dan toch over funk hebt, what happened to the break???

Thanx man :)

Ja, het einde kan misschien nog wel wat spannender gemaakt worden.. Binnenkort het project es ff opgraven :mega:

...btw.. misschien is dat stukkie vanaf 2:09 nog wel het meest funky gedeelte.. :)

Toch leuk dat ie nog zo gewaardeerd wordt.. thanx :) En idd, Korg maakt erg leuke spulletjes :mega:

Ik vind hem ook lekker! Mooie sounds! Ik vind de opbouw wel jammer... lang intro voor de beat en lang outro na de beat. Daar zou ik meer afwisseling in maken. In de totale mix klinkt de verhouding mooi, voor mijn gevoel mag de mix iets meer gepompt worden en nog wat meer in het hoog erbij hebben.

Klinkt weer geweldig man! Toch leuke dingen die Volca's, en in combinatie met een flinke dosis talent komt er dan dit uit :)

Back