korg 700s prijs...

JordySimons

been there, done that
Synthkenners,

vraagje,

wat is een beetje een doorsnee prijs voor een minikorg 700s in nette staat.

ben al lang op zoek naar 1, maar voor een bakkie zonder midi,
vind ik die prjzen op ebay echt de pan uitschieten...

Greets

Jordy

Zeldzame vroege jaren '70 synth met unieke klank, die ga je dus niet voor een appel en een ei hebben.

Korg 700 - 500€
Korg 700s - 700€

Zoiets in nette staat tegenwoordig?

Zeldzame vroege jaren '70 synth met unieke klank, die ga je dus niet voor een appel en een ei hebben.

Korg 700 - 500€
Korg 700s - 700€

Zoiets in nette staat tegenwoordig?

Hoeft natuurlijk geen prijs te winnen kwa uiterlijk, maar bedoel, als alles maar werkt, geen gekraak tijdens het tweaken....

100€ minder dan misschien.

En dat hij geen MIDI heeft: het is een player's synth. Die moet je niet willen sequencen. Gewoon lekker op soleren.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=149366

1 hand op de keys, 1 hand op de traveler schuiven. Zo doe je dat. :)

En het is natuurlijk geen nadeel als je hem ook extern kan aansturen. Ik bekeek het vanuit de andere kant: als je hem alleen gebruikt via externe aansturing, mis je de super bespeelbaarheid zoals hierboven omschreven. En dat is toch deel van de meerwaarde van deze oude korgjes.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=149366

1 hand op de keys, 1 hand op de traveler schuiven. Zo doe je dat. :)

En het is natuurlijk geen nadeel als je hem ook extern kan aansturen. Ik bekeek het vanuit de andere kant: als je hem alleen gebruikt via externe aansturing, mis je de super bespeelbaarheid zoals hierboven omschreven. En dat is toch deel van de meerwaarde van deze oude korgjes.

Ja, die ken ik wel. Die staat al sinds 17-12-2011 op mijn mp3 speler! :) Jeuz, lang geleden...

We zijn het eensch.

zat zelf al te denken om er gewoon een sp sampler tussen te hangen of een looper effect van line6.

Je kan op een 700 bliksemsnel een andere patch indraaien, dus met een looper en het nodige talent moeten er leuke dingen te doen zijn.

Ja, die ken ik wel. Die staat al sinds 17-12-2011 op mijn mp3 speler! Jeuz, lang geleden...

En dat vind ik dan weer leuk om te horen, als iemand die feitelijk geen muziek uitbrengt en bijna nooit nummers op dit forum deelt. Nu is het meeste werk dat ik heb afgewerkt ook wel van een lager niveau dan dit, in alle eerlijkheid. :)

Klopt inderdaad, deze is werkelijk in Mint staat en is ongeveer een jaar geleden nog geserviced door Artefacts. Ik ben langzaamaan aan het overstappen op volledig modular, dus ik ben afstand aan het doen van de meeste van mijn keys.

De klanken die je uit deze synth tovert zijn one-of-a-kind. Geweldige klank! De extra's die op de S versie zitten zijn de extra oscillator en de ringmodulators. Maar dan zou ik eerder op zoek gaan en doorsparen voor een 800DV.

Vind de 2 noise bronnen ook wel een toevoeging op de S.. helemaal in combi met het lekkere HP en LP filter :)

Idd! Lekker voor effects! Nou heb ik wel makkelijk praten, want ik had 'm pakweg 10 jaar geleden gekocht voor 320 euro (de s dus).
Unieke klank, echt te gek! Hij klinkt organisch.

Back