Reacties in marktplaats

GuidoR

Turning knobs, heating pads
Dames en heren,

Het valt me op dat veel mensen (waaronder ik zelf soms) in de "tekoop/teruil aangeboden" threads de verkoper af gaan zitten kraken dat de prijs te hoog is. Daar heeft de verkoper helemaal niets aan. Als je geintresseerd bent en je vind de prijs te hoog kan je natuurlijk altijd lager bieden maar een verkoper op de prijs afkraken terwijl je niet eens intresse hebt in het product is eigenlijk gewoon laag.

Zullen we met zijn allen afspreken dit niet meer te doen?

Graag uw mening...

Ik ben het er persoonlijk mee eens. Als je geen interesse hebt in de koop , bemoei je er dan niet mee.

Irritant

Irritant

Dat is ook irritant inderdaad. Bovendien verzandt een te koop topic nogal vaak in een nutteloze discussie -b.v. over het te koop staande apparaat- waardoor de aandacht voor het eigenlijke item wordt afgeleid. Ook daar heeft de verkoper niets aan... Kappen daarmee dus. :)

Klassiek voorbeeld (en ook de thread waar Stickx op doelt waarschijnlijk):

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=15370

vindt ik ook!
Je moet de laatste tijd echt naar een bodemprijs gaan wil je je gear kunnen verkopen. Ik zelf had ff geld nodig en moest daarom mijn geliefde gear verpatsen voor prijzen die gewoon te laag zijn.
de prijzen van het synthforum liggen vaak maar ietsjes hoger dan die van bjvoorbeeld marktplaats, das op zich geen probleem, dan koop je het gewoon niet.
Als je gear wil dan moet je ervoor gaan en sparen en niet voor een kwartje op de eerste rang willen zitten!

Groeten,
Rene

Ja, het is idd prima dat je over een te koop staand apparaat wil posten. Maar doe dat dan in een ander draadje, toch? :)

Origineel geplaatst door STicKX
Ja, het is idd prima dat je over een te koop staand apparaat wil posten. Maar doe dat dan in een ander draadje, toch? :)

Bovendien krijgt het apparaat -in betreffende thread- redelijk wat 'negatieve' kritiek te verduren, wat het apparaat voor een potentiƫel geintereseerde koper ook niet echt aantrekkelijker maakt. Dit is natuurlijk voor de verkoper ook niet echt prettig. :stupid

Ontzettend irritant inderdaad. Ik heb ook het idee dat mensen niet begrijpen wat een vraagprijs is, en dat onderhandelen een mechanisme is waardoor zowel de verkoper als de koper tot een prijs kunnen komen waar zij beiden tevreden over zijn.

Maar goed, gelukkig zijn er altijd nog mensen die het wel snappen en ik kan dan ook zeggen dat ik over het algemeen heel prettig zaken heb gedaan op Synthforum (waarvoor hartelijk dank overigens :okdan: ).

nou ten eerste vind ik dit wijze woorden van stickx
en ten tweede dat apparaat in die tread is volgens mij juist GOEDKOOP
en volgens de jongens best goed betrouwbaar
maar ja sommige mensen moeten gewoon altijd wat te zeiken hebben he

STicKX, ik ben het (bijna) volledig met je eens. Laten we idd. met zijn allen afspreken niet verkopers te gaan zitten afkraken. Maar ook al ben je niet geinteresseerd in een bepaald aangeboden item, ik vind best dat je een verkoper erop mag wijzen dat de vraagprijs te hoog ligt als je bijvoorbeeld weet dat ergens hetzelfde al nieuw te krijgen is voor ongeveer dezelfde prijs. Daar help je de verkoper mee, en zeker ook een geinteresseerde....

Maar dat kan je dus gewoon even mededelen, zonder verder een verkoper af te kraken.

En nu is het tijd voor :koffie:

ik vind best dat je een verkoper erop mag wijzen dat de vraagprijs te hoog ligt als je bijvoorbeeld weet dat ergens hetzelfde al nieuw te krijgen is voor ongeveer dezelfde prijs. Daar help je de verkoper mee, en zeker ook een geinteresseerde....

Doe dat dan via een PB of e-mailtje, wel zo netjes vind ik...

daar heb je gelijk in MonoPoly: de prijzen hier zijn goedkoop voor de gear die je krijgt, en je kunt hier veel diversiteit verwachten en zeer zeldzame aparaten kopen (door jou veelvuldig aangeboden). Maar af en toe kun je ze wat goedkoper krijgen op marktplaats.
Hier is helemaal niks mis mee, je weet dat als je iets op dit forum koopt dat die persoon ook van gear houdt en er waarschijnlijk beter voor heeft gezord dan een of andere idioot die in een jodel bandje speelt en bier en confettie over zijn gear gooit.

Ik zelf heb ook altijd met veel plezier gear gekocht en verkocht op dit forum. Mijn dank hiervoor is ook zeer groot:halleluja

Origineel geplaatst door mikeandrews

Inderdaad, want hoe dan ook, je hebt de verkoper er toch mee!

Origineel geplaatst door mikeandrews

Als je zoiets gewoon mededeelt (dus zonder te gaan lopen zeiken), waarom zou dat dan persƩ via PB moeten? Ik heb in het verleden een paar keer een verkopers erop gewezen dat hun vraagprijs wel erg dicht bij de nieuwprijs lag in sommige winkels. Die verkopers hadden uitsluitend positieve reacties op die feedback. :okdan:

Ik had die verkopers er helemaal niet mee. Het gaat er ook om hoe jet brengt.... En iedereen die achter het net vist, weet dan dat ie het aangebodene voor een vergelijkbare prijs elders kan krijgen.

Als we nu eens gewoon invoeren dat andere users, dan de draadstarter van een tekoop thread, niet mogen posten in die bewuste thread? Ze kunnen dan alleen PB's of emailtjes sturen naar de verkoper, dit scheelt een hoop geneuzel en dan is alles opgelost. :) :)

Origineel geplaatst door krz
Als we nu eens gewoon invoeren dat andere users, dan de draadstarter van een tekoop thread, niet mogen posten in die bewuste thread? Ze kunnen dan alleen PB's of emailtjes sturen naar de verkoper, dit scheelt een hoop geneuzel en dan is alles opgelost. :) :)

Is ook weer niet handig, want nu zie je direct of iets wel of niet verkocht is. Althans, meestal dan :) De verkoper moet wel ff melden dat het spul verkocht is trouwens vind ik, want ook dat wordt volgens mij heel vaak vergeten. Ik heb al een paar keer gehad dat ik als koper dan uiteindelijk maar even aan een moderator gemeld heb dat ik het gekocht had, maar zo hoort het niet eigenlijk.

dus

je gaat als je op marktplaats een advertentie ziet toch ook niet, een nieuwe ad plaatsen en roepen dat dat veel te hoog is(alhoewel je dat wel is bij interface ziet staan)

Dan plaats je toch geen 'te koop' hier als je geen trek in commentaar hebt?

En in die paar keren dat het irritant is dan meld je het aan een mod, want meestal gaat het gewoon goed.

Re: Commentaar in tekoop threads

Re: Commentaar in tekoop threads

Origineel geplaatst door STicKX
Dames en heren,

Het valt me op dat veel mensen (waaronder ik zelf soms) in de "tekoop/teruil aangeboden" threads de verkoper af gaan zitten kraken dat de prijs te hoog is.

Zullen we met zijn allen afspreken dit niet meer te doen?

Graag uw mening...

Dan mogen we het komische duo Roel_und_ Sammie wel een IP ban geven!
die receiver die ze hier proberen te verpatsen slaat ook helemaal nergens op.

Shortwave heeft wel gelijk, soms kan je de verkoper er ook even op wijzen dat zijn/haar vraagprijs wel erg hoog ligt. Soms realiseren verkopers zich niet dat de prijs van hun waar soms aardig gekeldert is qua nieuwprijs (vooral Korg maakt zich daar schuldig aan)

Back