Ik verkoop mijn synths niet meer via marktplaats

Bij een subpopulatie van de bevolking leidt anonimiteit tot zelfoverschatting icm ongeremde uitingen van primaire emoties en instincten.
Op de online apenrots stijg je zo snel naar een hoger gelegen plek.

(al dan niet) Anoniem zegt een mens de/ zijn waarheid. De vraag is wie er mee om kan. Het potje zou wel eens veel harder kunnen stinken dan je verwacht.
We zijn allemaal beschaafd enz tot een bepaald hormoon je even buigt naar de andere kant.

Laatst gewijzigd:
In 20 jaar op Marktplaats nog nooit problemen gehad op enkele no shows na en nu in 1 week:

- Iemand die niet komt opdagen;
- 2 DHL zendingen die zoek waren bij DHL, uiteindelijk duurde het verzenden ruim een week binnen Nederland;
-Een verkoper die na betaling ruim een week wacht met verzenden en totaal niet communiceert.

Eerste zin in mijn advertentie: "getest, werkt perfect". Vraag in de mailbox: "werkt hij nog?". Ik antwoord bevestigend. Geen reactie meer. De beste man wou waarschijnlijk dubbelchecken of ik me toch niet vergist had in mijn advertentie? Of hij verzamelt kapotte apparaten voor de prijs van een werkende, dat kan ook.

ik zeg altijd "zie advertentie" op dat soort vragen, want daar zijn vele varianten van te bedenken.

Eerste zin in mijn advertentie: "getest, werkt perfect". Vraag in de mailbox: "werkt hij nog?". Ik antwoord bevestigend. Geen reactie meer. De beste man wou waarschijnlijk dubbelchecken of ik me toch niet vergist had in mijn advertentie? Of hij verzamelt kapotte apparaten voor de prijs van een werkende, dat kan ook.
Bij meerdere aankopen via MP toch wel meegemaakt dat als je doorvraagt dat er toch wat gebreken zijn die toch wel belangrijk zijn om te weten. Zoals een apparaat dat soms niet aangaat of na een tijdje hard begint te brommen en sputteren. Of een synth die 'in perfecte staat' zou zijn, maar na doorvragen niet getest bleek want hij had geen netkabel. Bij thuiskomst sloegen direct de stoppen door na het aansluiten.
Ik vraag liever een keer extra naar de conditie.

Mensen die na je antwoord niets meer laten horen dat is echt vervelend, dat gebeurt echt de helft van de tijd en is helaas normaal geworden.

Oh ja, aan verborgen gebreken geen gebrek, dat heb ik ook al tig keer meegemaakt. Ter plekke blijkt het een wrak ook al zei de,advertentie dat het goed werkt. Als bootanker misschien.

Ik heb echter zelf nog nooit de behoefte gehad om een vraag te stellen om dan af te haken bij het gehoopte antwoord.

Ik haak weleens af, maar dan zeg ik het ook gewoon. Iemand compleet ghosten vind ik zo triest.

Luister naar je gevoel zou ik zeggen... laatst ook mee gemaakt met het kopen van een Melodica. Hij was heel weinig gebruikt. In goede staat. Hij had mij een filmpje opgestuurd.. kut kwaliteit... ja want zijn telefoon was kapot.... ik had al zo iets van.... tja... want bij het testen bleek ook opeens de line output het niet te doen... Toen ik hem ontvangde dacht ik echt wtf... Dit ding is gewoon door de ratten aangevroten.. Toen ik daar vragen over stelde, was het zo van, ja maar u koopt wel 2e hands. U bent zo iemand die graag u spullen proper houdt, mij maakt het niet zo uit. Als ze maar goed klinken. Als u nieuw wilt... dan moet u nieuw kopen. Het ding was ook ontzettend goor. Ik zou het zo niete eens durven opsturen zo smerig was het. Nog net geen tetanus prik nodig. Veel leuke deals gehad op marktplaats, aardige mensen, etc... maar dit... was wel een toppunt.

Op dit moment wacht ik al 13 dagen op een reactie en een pakketje, maar na betaling werden vreemd genoeg mijn berichten niet meer gelezen.
Driemaal een melding gemaakt bij marktplaats, maar ook daar komt geen reactie op.
Het gaat in dit geval maar om 45 euro, maar kut is het wel.

De laatste keer dat ik ben getild was erg lang geleden en dat was nota bene hier op SF.

Luister naar je gevoel zou ik zeggen... laatst ook mee gemaakt met het kopen van een Melodica. Hij was heel weinig gebruikt. In goede staat. Hij had mij een filmpje opgestuurd.. kut kwaliteit... ja want zijn telefoon was kapot.... ik had al zo iets van.... tja... want bij het testen bleek ook opeens de line output het niet te doen... Toen ik hem ontvangde dacht ik echt wtf... Dit ding is gewoon door de ratten aangevroten.. Toen ik daar vragen over stelde, was het zo van, ja maar u koopt wel 2e hands. U bent zo iemand die graag u spullen proper houdt, mij maakt het niet zo uit. Als ze maar goed klinken. Als u nieuw wilt... dan moet u nieuw kopen. Het ding was ook ontzettend goor. Ik zou het zo niete eens durven opsturen zo smerig was het. Nog net geen tetanus prik nodig. Veel leuke deals gehad op marktplaats, aardige mensen, etc... maar dit... was wel een toppunt.
Dat is echt smerig, en dan nog zo'n belerend toontje.

Ik verkoop wat gear en wou korting geven als men hier onkruid komt uittrekken. Dat leek een win win, tot een werkloze kerel me vertelde dat een tuinier 60 a 70 euro per uur kost dus hij ging dan even de rekensom maken voor me, hoe lang hij zijn mouwen ging komen oprollen. Bovendien moest ie met de trein komen, dus dat moest ook verrekend worden. Dat ie eerder tevergeefs 4u zat te treinen voor gelijkaardige gear waar de verkoper niet thuis was, kwam nog als anekdote vooraf.
Ik verkoop m precies liever op SF dan, met onkruid in de tuin.

1776877219048.jpeg

Twee vintage aankopen (zeg maar gerust koopjes) via MP binnen dezelfde week, twee thuisstudio's gezien, twee leuke gesprekken gehad, voor 't eerst in Arnhem geweest en een deel van Amsterdam gezien waar ik nog nooit was geweest. Nu nog tijd zien te vinden om die vintage bakken daadwerkelijk te bespelen, maar dat is eerder iets voor een Waarom-zit-er-maar-24-uur-in-een-dag-thread.

Roundup is het enige wat nog duurder is dan 60 euro per uur dokken.
Van Roundup gaat echt alles dood, zeker in combinatie met een grondwaterpomp waarmee je vervolgens water aan je gezonde planten of moestuintje te geeft, of je vijver bijvult.

@klinkske: Bosmaaier werkt top tegen onkruid op de bestrating. Gaat minder diep dan helemaal verwijderen, maar het gaat wel 10x zo snel en je sloopt je handen niet.

Van Roundup gaat echt alles dood, zeker in combinatie met een grondwaterpomp waarmee je vervolgens water aan je gezonde planten of moestuintje te geeft, of je vijver bijvult.
Plaatje is van Roundup voor Nederlandse consumenten. Daar zit geen glyfosaat meer in. Staat ook op de verpakking. De vintage variant is enkel nog in het buitenland verkrijgbaar, net zoals vactrols.

Back