Ik verkoop mijn synths niet meer via marktplaats

tvdm

modern veteran
De afgelopen maand had ik mijn korg delta aangeboden via marktplaats. Al snel een bod dat ik acceptabel vond, dus ik ging akkoord. Geen reactie meer. En dat drie keer achter elkaar met verschillende bieders. Een bod dat je accepteert is niet bindend dus weinig aan te doen. Daarom verkoop ik nu via Maarten Halmans, reparateur en verkoper van vintage analoge synths. Ook mijn korg ms50 en synton syrinx komen in de verkoop.

Laat maar weten wat je kwijt wilt? Het is wel black friday geweest... maar pareltjes zijn hier altijd toch wel liefhebbers voor.

Tussen al die chaos niet kopers zitten ook vroeg of laat echte kopers… ik kocht deze week 2 synths, en de verkopers hadden elk hun verhaal van kandidaten die niet reageren of onbeleefd zijn enz. De aanhouder verkoopt. Succes.

Niche markt. Niet makkelijk. Omdat vergelijken moeilijker wordt vanwege de lage aantallen. Soms.
Behalve als het gaat om massa producten die veel verkocht worden.
Altijd proberen. De aanhouder wint. Net nog wat willen kopen wat te duur was voor mijn `portemonnee.` Een half uur leuteren over alle ins en outs met de verkoper. En dan beseffen dat ik alle onderdelen zelf al heb liggen maar dat het me te veel tijd kost om het zelf even in elkaar te bouwen.

De afgelopen maand had ik mijn korg delta aangeboden via marktplaats. Al snel een bod dat ik acceptabel vond, dus ik ging akkoord. Geen reactie meer. En dat drie keer achter elkaar met verschillende bieders. Een bod dat je accepteert is niet bindend dus weinig aan te doen. Daarom verkoop ik nu via Maarten Halmans, reparateur en verkoper van vintage analoge synths. Ook mijn korg ms50 en synton syrinx komen in de verkoop.
Op zich herkenbaar maar refereer je aan marktplaats.nl, onze sf marktplaats?

En is die korg delta inmiddels verkocht?

Op zich herkenbaar maar refereer je aan marktplaats.nl, onze sf marktplaats?

En is die korg delta inmiddels verkocht?
nee zeker niet: marktplaats.nl en die korg delta staat ook bij de tussenpersoon, nog niet verkocht

Hier op sf marktplaats kan het je ook overkomen hoor. Maar eens de kandidaat zijn aard heeft laten zien snijdt hij enkel in eigen vlees qua kansen. Een slechte naam is snel gemaakt. Een Korg Delta kwam ik nog maar een keer eerder tegen, en ik ben al meer dan 10 jaar dagelijks aan t zoeken naar spullen. Laat je niet ontmoedigen.

Ik verkoop niet vaak iets maar meeste succes is wel via marktplaats.nl Groter bereik dan via marktplaats hier.

Als iemand niet reageert verwijder je toch het bod?

Ik weet niet maar heb toch best wel goede ervaringen. Al mijn dure aankopen komen netjes in Praag aan.

• Duimpje
Duimpjes: RSB
Kopen en verkopen op MP, het gaat tegenwoordig wel met meer gezeur en gedoe als vroeger.

Dit past mooi in het 'vroeger was alles beter'-draadje. ;) MP was vroeger inderdaad beter. YMMV, uiteraard.

Ik had een tijd terug via Facebook marketplace een koper die aangaf weg te gaan van huis en over een kwartier bij me te zijn. Dus ik stop met wat ik aan het doen was en ga in de woonkamer zitten zodat ik hem aan zie komen. Een uur later is ie er nog steeds niet. Als ik een bericht probeer te versturen lukt dat niet, want die kerel heeft me geblokkeerd.

Ik zou natuurlijk met een 2e account kunnen reageren op 1 van zijn advertenties en hem voor niks te laten wachten of daadwerkelijk langs gaan en hem in zijn gezicht uit te lachen, maar daar schiet je uiteindelijk niks mee op...

Back