Ik verkoop mijn synths niet meer via marktplaats

Daar is geen instelling voor; dat gebeurt automatisch bij iedere advertentie die binnen een week verloopt, en iedereen die hem heeft opgeslagen als favoriet, krijgt een melding.
Bijzonder, ik heb zelf nog nooit zo'n melding gehad.

Madrid is echt tof, Spanje zoiezo.
Maar het noorden aan zee zie ik wel zitten.
Daar kun je fijn surfen.
En rijden. Ik heb er nog eens een oldtimerrit gedaan in de bergen, reed ik achter een jaren '30 F1 wagen die ieder rond punt dwars nam in de regen. :D Los daarvan, noord Spanje is heel anders dan de bejaardenkolonies in het zuiden.

Ik heb in een ver verleden weleens een TB-303 opgehaald in Zwolle.
Toen de deur deur openging zei die man: "Hey ik ken jou want die Moog Source die je
mij 3 jaar geleden hebt verkocht was kapot"........(wat ik niet wist)
Lekkere binnenkomer :D
En dat na drie jaar.

En rijden. Ik heb er nog eens een oldtimerrit gedaan in de bergen, reed ik achter een jaren '30 F1 wagen die ieder rond punt dwars nam in de regen. :D Los daarvan, noord Spanje is heel anders dan de bejaardenkolonies in het zuiden.
tof, dat zijn verhalen om nooit te vergeten.

Het zuiden zit ook vol met criminelen.
CZ1 voor 50 euro gekocht die werd nog gebracht ook.
En een van een forum lid een MAtrix 6 gekocht die heeft hij mij naar Marbela genomen en toen heeft een maat die mee naar Madrid genomen.

Ik kan mededelen dat ook op dit forum inmiddels deals gesloten kunnen worden waarna je volkomen wordt geghost - nadat je bankgegevens, naam en telefoonnummer hebt gedeeld. Echt top.
En niet alleen dat, maar ook gewoon oplichting is hier mogelijk. Gelukkig ging het om een laag bedrag, maar de meeste gebruikers hier zijn nog steeds gewoon anoniem.

Ik zou laatst een Monopoly kopen op Marktplaats. Afgesproken dat ik hem eind december op ging halen, deal was in principe gesloten. Krijg ik vlak van tevoren een mail dat de Monopoly aan iemand anders is verkocht. Deze persoon was bij de verkoper op bezoek om wat muziek in te spelen en wilde de Monopoly heel graag kopen. Voor 50 euro extra en geen kosten voor het inspelen heeft hij hem meegekregen. Ik heb aangegeven dat ik dat niet netjes vond en dat hij mij ook had kunnen vragen of ik er eventueel meer voor wilde geven. Geen sprake van oplichting maar leuk was het niet.
Verder zijn mijn ervaringen op MP tot nu toe positief.

Ik heb in een ver verleden weleens een TB-303 opgehaald in Zwolle.
Toen de deur deur openging zei die man: "Hey ik ken jou want die Moog Source die je
mij 3 jaar geleden hebt verkocht was kapot"........(wat ik niet wist)
Dus, tb303 en blauw oog opgehaald ?! ;)

• Duimpje
Duimpjes: Nap
dirkjan.jpeg

Ik had net een franse kerel die me zat te lowballen op 2ehands, ik heb m genegeerd. In mijn zoekertje staat 'prijs is vast' en ik ben gestopt met reageren op emails met laagbieders. Krijg ik na een poosje dit bericht. Wat evenveel betekent als 'eikel, ik heb m elders voor 150 (minder?)
proficiat kerel, jij bent blocked en koopt alvast van mij niks meer.
Zijn naam kan je op verzoek hebben via pm, ik ben te stijlvol om m hier te delen. Mensen zonder beleefdheid kopen maar elders... Liever zo'n koper kwijt dan rijk. Their loss.

Tu peux garder ton mega, je l ai eu pour 150€ peau de zob.

Je mag z’n naam hebben via pm vind ik niet heel stijlvol @klinkske en misschien zat je wel 100,- boven de marktprijs.. Maargoed

Iemand die zo reageert stopt z’n 150 euro maar als een rolletje in z’n holletje.

Ik leer zo wel weer wat nieuwe franse woordjes, die stonden niet in mijn La Plus Belle Langue

Je mag z’n naam hebben via pm vind ik niet heel stijlvol @klinkske en misschien zat je wel 100,- boven de marktprijs.. Maargoed
Ik was de goedkoopste.

Marktplaats jaren geleden opgegeven. Altijd: “2 euro kom nu halen” types.
De thrill? Geen idee, ik kwam dat ook vaak tegen. Overigens ook wel op andere platforms of op Discord.
Ik had in december via Marktplaats drie weken lang een Solar 42N apart gehouden voor je, waarna je vervolgens niets meer liet weten.

Niet lullen nou he, Peter? ;-)

O maar dat deed ik ook niet, totaal negeren en block.
In zoekertje staat dan ook (zoals altijd tenzij ik t vergeet)

Scherp geprijsd, geen bieders via mail, de prijs is vast
Als je natuurlijk als franstalige niet gaat vertalen wat er staat en dan boos zijn dat je genegeerd wordt, voorspel ik dat t niet de laatste keer is dat je boos wordt.
Er is vis genoeg in de zee en ik heb maar zelden haast met verkoop.

ach ja vreemde tijden..

Ik hoorde van de week een jonge wethouder. Die krijgt veel online drek naar zijn hoofd. Regelmatig stuurt hij een DM met: "Ik begrijp dat je iets tegen me hebt. Zullen we een keer een kop koffie drinken, dan kun je het uitleggen." Dat had hij nu 40 keer gedaan, en welgeteld 0 mensen gingen op zijn aanbod in. Ziedaar het verschil tussen online en de 'echte' wereld.

Back