Reacties in marktplaats

Het lijkt me bijzonder vervelend om continue mails te krijgen van verkoop threads waar je een abonnement op hebt waar niets zinnigs in staat en alleen maar discussie over de prijs.
En wat dacht je van het overzicht? Het overzicht raak je totaal kwijt doordat de threads omhoog getrap worden. Wat weer niet eerlijk is voor de andere verkopers die maar 1x per 3 dagen mogen schoppen.

Er is de rubriek prijswijzer en de mogelijkheid om met de zoekfunctie binnen de marktplaats te zoeken. Als iemand van geen van die mogelijkheden gebruik wil maken en ook niet over de prijs wil onderhandelen dan is dat zijn eigen keus. Net zoals dat elke verkoper zelf vrij is zijn prijs te bepalen en elke koper zelf kan bepalen of hij dat geld heeft, of dat hij het er niet voor over heeft.

En als je iets verkoopt dat zet je toch altijd iets hoger in dan de prijs die je er minimaal voor wilt hebben? Volgens mij doet iedereen dat.

Wat mij betreft werkt het prima zo, reacties zijn prive. Dat is een aanschaf immers ook. Vraagprijzen kunnen wat mij betreft prima in de rubriek prijswijzer besproken worden.

FF offtopic, Het zou toch te gek voor woorden zijn als dit topic zomaar wordt gesloten zeg. Waar gaat het dan heen met dit forum....

En dat met waarschijnlijk minder posts per topic! :halleluja

Tracks heeft gemiddeld zo'n 12,3 posts per thread

Te koop/ruil aangeboden zo'n 4,3 posts per thread
Te koop/ruil gevraagd zo'n 4,1 posts per thread

en eigenlijk zou het gewoon 1 post per verkoopsthread moeten zijn nutuulk...

..als je gelijk alle info en foto's etc. plaatst en de prijzen niet meer wijzigt en niet meer aangeeft dat alles verkocht is, wel ja.

Het lijkt me bijzonder vervelend om continue mails te krijgen van verkoop threads waar je een abonnement op hebt waar niets zinnigs in staat en alleen maar discussie over de prijs.
En wat dacht je van het overzicht? Het overzicht raak je totaal kwijt doordat de threads omhoog getrap worden. Wat weer niet eerlijk is voor de andere verkopers die maar 1x per 3 dagen mogen schoppen.

Er is de rubriek prijswijzer en de mogelijkheid om met de zoekfunctie binnen de marktplaats te zoeken. Als iemand van geen van die mogelijkheden gebruik wil maken en ook niet over de prijs wil onderhandelen dan is dat zijn eigen keus. Net zoals dat elke verkoper zelf vrij is zijn prijs te bepalen en elke koper zelf kan bepalen of hij dat geld heeft, of dat hij het er niet voor over heeft.

En als je iets verkoopt dat zet je toch altijd iets hoger in dan de prijs die je er minimaal voor wilt hebben? Volgens mij doet iedereen dat.

Wat mij betreft werkt het prima zo, reacties zijn prive. Dat is een aanschaf immers ook. Vraagprijzen kunnen wat mij betreft prima in de rubriek prijswijzer besproken worden.

Helemaal juist. :okdan:

Een DX7 voor 750 euro? Laat maar gaan. Als de verkoper vervolgens 0,0 reacties krijgt en een thread in de spinnewebben? Tja, eigen schuld.

Eigen verantwoordelijkheid en dat soort dingen, en je hebt een mond gekregen om dingen mee te vragen en vingers om mee te typen, dus als een koper niet vraagt of dat een idiote prijs is - ook weer eigen schuld.

FF offtopic, Het zou toch te gek voor woorden zijn als dit topic zomaar wordt gesloten zeg. Waar gaat het dan heen met dit forum....
Waarom zouden wij dit topic sluiten? Dit is Feedback, en alles wat ik hier gelezen heb is opbouwende kritiek. Threads worden niet verwijderd omdat ze ons niet bevallen; er is echt wel meer voor nodig dan dat.

yup, het lijkt wel of bepaalde mensen niets zelfs meer willen doen. dat ze dus zomaar blind willen aanschaffen en er verder niet over na hoeven te denken of de prijs wel klopt... behoorlijk schaapachtig.

in het echte leven ga je toch ook bij verschillende winkels prijzen vergelijken... of pak je de eerste de beste en hoop je dan dat iemand anders er voor heeft gezorgt dat bij die betreffende winkel de prijs eerlijk is? nutuulk niet! ...en ga je dan op de voorpui met een spuitbus "product X is niet meer waard dan Y euro" schrijven?
...come on zeg :dubbel:

..als je gelijk alle info en foto's etc. plaatst en de prijzen niet meer wijzigt en niet meer aangeeft dat alles verkocht is, wel ja.
idd, en zo zou het dus ook zijn als het niet meer middels een thread zou gaan...

En dat met waarschijnlijk minder posts per topic! :halleluja

en wat wil je daarmee zeggen?
is bv ook uit te leggen dat deze threads, waarin door iedereen gereageerd kan worden, maar lauw ontvangen worden.

en wat wil je daarmee zeggen?

Dat er niet echt veel feedback gegeven wordt op tracks. Misschien ook wel te wijten aan het feit dat er iets te veel hardstyle probeerseltjes van een minuut op staan, maar goed.

maar die 80% blijft echt onzin...

Synthforum statistieken schreef:
Discussies: 106.197, Berichten: 1.065.371

de threads Te koop/ruil aangeboden en Te koop/ruil gevraagd SAMEN hebben:
38.632 discussies en 166.384 posts

dus 36% van alle discussies en zo'n 15% van alle posts op het forum is meukplaats...

Nou laten we stemmen om die MP maar gewoon dicht te knallen dan...

1. de meeste leden melden zich aan om iets te verkopen en daarna hoor je er nooit meer iets van

2. veel threads gaan over prijzen op MP of oorlog tussen verschillende partijene die denken dat ze gepasseerd worden.

3. worden de mensen verplicht om ook eens content te plaatsen ipv geneuzel over prijzen en om de 2 dagen een synth aan te bieden zzz (ga dan lekker naar ebay ofzo)

4. Ik ben uitverkocht en wel klaar met inkopen, voor mij heeft het geen toegevoegde waarde meer.

5. Dan kan deze thread ook dicht

6. opgeruimd staat netjes

Ik vind ook dat reageren op marktplaats alleen voor een hoop onnodige discussies gaat zorgen, dus vooral zo laten. En je verliest uiteindelijk ook het overzicht. Ik vind de regel dat de vraagprijs erbij moet staan een van de betere SF regels.

Ik vind de regel dat de vraagprijs erbij moet staan een van de betere SF regels.
ja, alleen is het nu nog steeds een verbale en geen technische regel... er zit nu niet een directe restrictie op om de vraagprijs te vermelden... het aanmaken van een Te Koop thread is immers gelijk aan elke andere thread...

als er nog meer zaken verbaal zouden worden opgesteld ging het helemaal niet lukken, bijv het font type, font grootte, font kleur, wat wel en wat niet vet gedrukt mag enz... en dat kun je dus wel als je zoiets technisch regelt...

Nou laten we stemmen om die MP maar gewoon dicht te knallen dan...
1. de meeste leden melden zich aan om iets te verkopen en daarna hoor je er nooit meer iets van
2. veel threads gaan over prijzen op MP of oorlog tussen verschillende partijene die denken dat ze gepasseerd worden.
3. worden de mensen verplicht om ook eens content te plaatsen ipv geneuzel over prijzen en om de 2 dagen een synth aan te bieden zzz (ga dan lekker naar ebay ofzo)
4. Ik ben uitverkocht en wel klaar met inkopen, voor mij heeft het geen toegevoegde waarde meer.
5. Dan kan deze thread ook dicht
6. opgeruimd staat netjes

ik ben het er op zich wel mee eens, te koop aangeboden/te koop gevraagd gewoon eraf halen. laten de moderators meteen zien dat de marktplaats echt maar een aanhangsel is. put your money where your mouth is.
er is altijd nog marktplaats.nl, dat weet ook iedereen te vinden.

overigens ben ik het met name eens met punt 4, 5 en 6.

1 is natuurlijk sterk overdreven, het komt voor, maar ook dat is niet iets om je echt druk over te maken. of mag iemand alleen maar lid zijn als zijn beweegredenen net zo zuiver zijn als de jouwe?

2 is duidelijk een idee fixe van jou. je hebt het regelmatig over handelaarsoorlog en nu ook weer. daarbij ga je dan maar gemakshalve voorbij aan alle andere ruziemakerij en elkaar-dwarszitterij, over heel andere onderwerpen. waarmee ik natuurlijk niet wil beweren dat bv de discussie va vs analoog of hardware vs software niet een ruzietje waard zou zijn.
ik vind dat soort uitspraken, gericht op een bepaalde groep, of een bepaald onderwerp altijd nogal misplaatst arrogant overkomen. het gezeik, de flauwekul, de volstrekt overbodige discussies, de geldingsdrang, het achterbakse gedoe, etc etc, is allemaal forumbreed terug te vinden.
en op een bepaalde plek, op een bepaald moment doe jij er ook aan mee. sterker nog: ik ook.

3 ik weet niet of dat het gevolg zal zijn. ik denk eerder dat een groep mensen wegblijft. ik merk aan mezelf (en dat hoeft natuurlijk niet voor anderen te gelden) dat ik de laatste tijd alleen nog interesse had in de marktplaats, of dit soort threads, die veel meer over mensen dan machines gaan.
omdat 4 ook voor mij geldt, wil dat neit zeggen dat ik ineens weer zin heb in de zoveelste 'grote analoge pedaal' thread of weet ik veel.
er is al zoveel gezegd, en zo vaak...

overigens vraag ik me af of je prijswijzer en interessante gear gevonden ook zou moeten schrappen.

maar goed, dikke kans dat er niks verandert. de marktplaats zal wel gewoon blijven en het gezeik ook.

Laatst gewijzigd:
2. nou Leo, het is wel veel erger geweest, de laatste tijd valt het, gelukkig mee. En tuurlijk wordt in de andere threads ook gezeken, maar ik had het gevoel dat het in die H-threads, veel op de man werdt gespeeld. Daar was je zelf, naast anderen, ook slachtoffer van vaak.In de andere threads is het op de man spelen iets minder. Ik laat me ook weleens verleiden tot minder elukkig uitspraken misschien, maar ik probeer het niet persoonlijk te maken oid, over de offtopic posts en vage posts eromheen; tja als er geen gear meer is waar je over kan lullen, dan blijft wordt het snel een onvolgbaar geheel :)

3. De echte kennis en knowhow is hier veel te veel verwaterd en er is meer interesse voor software plugs en PC problematiek, dat is prima, tijd staat niet stil. Maar ik denk dat het mede daarom, het minder interssant is voor jou, en ook voor mij...Een synth is voor jou en voor mij iets tastbaars, waar electronica en andere zaken elkaar ontmoeten. Maar die tijd is voorbij ben ik bang... Althans wel hier :D. Er zijn wel andere gearsites, maar dat is meer internationaal, dat is wel jammer.

Nou ja die interessante gear threads ben ik heel duaal over....9 van de 10 keer staat er een item die zelfs Richard Branson zichzelf niet kado kan doen, maar heel sporadisch zit er wel eens wat leuks tussen. Maar aan de andere kant, als je echt iets zoekt had je hem misschien ook al wel gevonden. Vooralsnog zijn het vaak prijszeik topics...

wat dat op de man spelen betreft heb je misschien wel gelijk. afgunst speelt vaak een rol en die komt nogal snel de hoek om bij spullen ja. hoewel ik zelf nooit jaloers ben op andermans spullen, alleen op hoe ze iets kunnen, spelen of repareren bv.

interessante gear kan inderdaad ook wel weg. ik kreeg alleen maar kromme tenen als ik stilletjes iets leuks in de gaten hield en zo'n veiling dan pontificaal op het forum werd gemeld.

tja, het forum gaat aan zijn eigen succes ten onder. er is al zoveel informatie te vinden, dat er niet veel anders te doen overblijft dan oeverloos gezeik, slappe humor, open deuren intrappen, quasi wijsneuserigheid of geouwehoer over oude wijn in nieuwe zakken.

Back