Reacties in marktplaats

Re: Re: Commentaar in tekoop threads

Re: Re: Commentaar in tekoop threads

Origineel geplaatst door The Q
Dan mogen we het komische duo Roel_und_ Sammie wel een IP ban geven!
die receiver die ze hier proberen te verpatsen slaat ook helemaal nergens op.

Deze mensen zouden of allebei een account moeten aanmaken en alleen hun eigen spullen verkopen, of wat meer overleggen.. want als de een iets van de ander wil verkopen terwijl de ander het wil ruilen of weggeven en ze daar in hun verkoopthread ruzie over gaan maken, volgens mij schiet dat niet erg op.
Daarnaast even een tip aan jullie, misschien iets duidelijker omschrijven wat je wilt verkopen of ruilen, en voor wat of voor hoeveel. Dat voorkomt een boel problemen

Persoonlijk zie ik het probleem van reageren in een in- of verkoopdraad niet echt. Zeker niet als het over de prijs gaat. Vervelend doen is wat anders, maar dat geldt voor elke draad.
Als iemand loopt te zeiken over het apparaat moet ie oprotten, want daar zijn wel andere threads voor.

Als je verstoken wilt blijven van op- en aanmerkingen, plaats het dan niet op een forum, maar op een verkoopsite. Een forum is tenslotte een plek waar iedereen lekker mee kan lullen, dat is ook de lol.

En blijkbaar mag je dus wel iets zeggen als bijvoorbeeld: "Vet apparaat, koopje!", maar zodra het niet in de smaak valt van de verkoper is het irri. :stupid
Nogmaals, lekker op mp of 2dehands zetten lijkt mij.

Persoonlijk vind het wel belangrijk minstens een redelijke richtprijs te vermelden, en niet een bericht van :... bieden maar....."

Daar heb ik soms het idee dat de verkoper speculeert op de naïeviteit van een beginnende jonge muzikant, die dolgraag een bepaalde synth wil.

Vooral wanneer het om analoge synths gaat. de analogue crazyness gaat soms erg ver, temeer niet alle analoge synths erg goed zijn.

Verder vind het het toch ook belangrijk even te reageren als een verkoper een tweedehandse synth probeert te verpatsen aan een prijs die hoger ligt dan in de winkel voor ee nieuwe synth.

Ik volg al een heel tijdje een verkoper op ad valvas.be met zijn micro Q keyboard: zijn minimumprijs is nog steeds 950 Euros, terwijl die nieuw in de winkel zelfs lager ligt.

Maar wanneer het om normale vraagprijzen gaat, vind ik ook inderdaad: als je niet wil kopen, reageer dan niet op het bericht en breek de synth zeker niet af. Dit verpest de verkoopkansen van de verkoper.

Roger&out

EF

Origineel geplaatst door n0_key
Als je verstoken wilt blijven van op- en aanmerkingen, plaats het dan niet op een
forum, maar op een verkoopsite. Een forum is tenslotte een plek waar iedereen lekker
mee kan lullen, dat is ook de lol.

Ben ik het echt niet mee eens. Als je in een muziekwinkel staat en je vindt dat een
apparaat te duur is, dan ga je dat toch ook niet luidkeels staan te verkondigen? En dan
vervolgens maar weer eens de discussie aangaan met de overige potentiele klanten over
plekken waar je het goedkoper kan krijgen? Ik denk dat de winkelier je meteen witheet
de deur uit zet. :D
Helaas kan diegene die hier zijn synthesizertje verkoopt dat niet. die moet lijdzaam
toezien hoe op pagina twee de discussie weer in alle hevigheid is losgebarsten en
iedereen hem en zijn synth is vergeten.

Het is trouwens sowieso lulkoek om te verwijzen naar "goedkoper". In de meeste gevallen
gaat het daarbij om iets op Marktplaats (waar soms de meest afgeragde troep wordt aan-
geboden) of iets op eBay, waar die "goedkopere" prijs in de laatste 5 minuten nog even
250 euro omhoog gaat. Op beide plekken is het bovendien een stuk moeilijker om iets met
de verkoper te regelen als er bij nader inzien toch een mankementje aan is. Hier kun
je elkaar god-zij-dank nog vertrouwen, en voor mij is dat veel meer waard dan dat pleuris
geld. :luv:

Laat de jongens die wat verkopen nou eens met rust. Als z'n prijs écht te hoog is, dan
komt'ie na een tijdje vanzelf wel met een lagere. :D
Lekker meelullen en een beetje dollen, daar zijn hier genoeg threads voor. Misschien
moet de verkoper het ding wel tegen zijn zin wegdoen wegens financiële problemen, dus
verziek dat dan niet.

Dit is trouwens de allerlaatste keer dat ik me meng in een discussie over prijzen.
Alle argumenten zijn 100-voudig terug te vinden met de zoek-funktie.

Ik vind, net als No key, het reageren op Tekoop-threads helemaal geen probleem; als het maar functioneel blijft. Het is juist belangrijk dat mensen niet genaaid door een veel te hoge prijs te betalen voor een apparaat. Dat dit niet gebeurd komt juist doordat veel mensen waarschuwen als er te veel gevraagd wordt. Nu is sprake van transparantie van de markt (check jullie economie-boekjes maar). Uiteraard zijn vervelende en overbodige opmerkingen (...) altijd irritant

Misschien vinden sommigen van jullie het ongepast en niet stroken met de etiquette (ach ja...) om in een winkel klanten te vertellen dat ze een apparaatje elders voor goedkoper kunnen krijgen, maar dat is in principe het meest logische wat je kunt doen. De verkoper kan je wel de winkel uitzetten, maar dan is hij 1) een lul / sukkel, en 2) juridisch fout bezig, omdat hij geen gegronde reden heeft om je winkel uit te bouncen. (dit laatse weet ik niet zeker)

Enfin... Blablabla

Origineel geplaatst door senso
Als je in een muziekwinkel staat en je vindt dat een
apparaat te duur is, dan ga je dat toch ook niet luidkeels staan te verkondigen? En dan
vervolgens maar weer eens de discussie aangaan met de overige potentiele klanten over
plekken waar je het goedkoper kan krijgen?
Ja dat zal dan wel. Geel is ook niet blauw en een appel is geen peer. Synthforum is geen muziekwinkel, dus je vergelijking gaat behoorlijk mank. 8o)

Origineel geplaatst door senso
Als je in een muziekwinkel staat en je vindt dat een
apparaat te duur is, dan ga je dat toch ook niet luidkeels staan te verkondigen?

Kun je beter wel doen....het is verbazend hoeveel je nog kan onderhandelen over de prijzen in muziekwinkels....;)

Origineel geplaatst door dione
Kun je beter wel doen....het is verbazend hoeveel je nog kan onderhandelen over de prijzen in muziekwinkels....;)

Natuurlijk, Als je iets wilt kopen is dat niet meer dan logisch.
Hey! we zijn Hollanders, nietwaar? :dubbel:
Maar je gaat toch niet zeuren over de prijs van iets wat je zelf niet eens wilt hebben?

En mogen we zijken over de mensen die steevast hun zooi veel te duur aanbieden?

Het is en blijft een forum, nietwaar?
:duivels:

Origineel geplaatst door falafelbiels
En mogen we zijken over de mensen die steevast hun zooi veel te duur aanbieden?

Het is en blijft een forum, nietwaar?
:duivels:

Tuurlijk mag dat, daar is een forum ook een beetje voor, alhoewel ik dan liever wil zEIken.... ;)

Het heeft idd weinig zin om te reageren als je geen interesse in het spul hebt wat aangeboden wordt! Opzich vind ik het wel weer zinvol om de verkoper erop te wijzen als zijn 2e hands prijs vrijwel niets scheelt met de nieuwprijs in een op redelijke afstand gelegen (muziek)zaak=> prijsvergelijkingen met bijv. de USA vind ik sowieso onzin!
Gewoon via 't forum vind ik opzich geen probleem; de verkoper mag ook wel een beetje rondkijken voordat ie iets te koop zet! Zijn prijs vergelijken met 2e hands spul elders vind ik belachelijk; de zgn. "jonge" geinteresseerden kunnen zo op i~net wel de gemiddelde 2e handsprijzen vinden van gear, en DAN kunnen ze zelf wel bepalen of ze 't waard vinden om evt. meer te betalen! En ze kunnen altijd met de verkoper gaan onderhandelen (NET zoals in muziekzaken slim is om te doen!!)
Enfin, als we 't gewoon NORMAAL houden in die threads is iedereen tevreden!!

Ja noem mij dan maar een zEIkerd, want ik word eigenlijk niet goed van die ""vintage"-verheerlijking en de prijzen die erbij horen. Beginnende muzikanten trappen er zomaar in en dat weten een hoop handelaren. En dan heb ik het dus over de mensen die o.a. ook hier voornamelijk op het forum zitten om handel te drijven.

"Wat is de ultieme trance-gear?"-"Nou, dat heb ik hier toevallig in de aanbieding tegen XXX,XX eurei...". :kont:

Daar mogen we toch wel tegen ageren?:duivels:

Origineel geplaatst door falafelbiels
Ja noem mij dan maar een zEIkerd, want ik word eigenlijk niet goed van die ""vintage"-verheerlijking en de prijzen die erbij horen. Beginnende muzikanten trappen er zomaar in en dat weten een hoop handelaren. En dan heb ik het dus over de mensen die o.a. ook hier voornamelijk op het forum zitten om handel te drijven.

"Wat is de ultieme trance-gear?"-"Nou, dat heb ik hier toevallig in de aanbieding tegen XXX,XX eurei...". :kont:

Daar mogen we toch wel tegen ageren?:duivels:

mensen zijn zelf verantwoordelijk voor wat ze doen, een beetje uitzoeken wat iets mag kosten is nou niet echt een handeling waarvoor een bijzonder hoog iq nodig is. je gaat toch ook niet bij de kassa van de albert heijn roepen tegen een andere klant dat een pak koffie bij de aldi een stuk goedkoper is.

mensen hebben de vrijheid om tekopen wat ze willen, en mensen hebben de vrijheid om dingen te verkopen en een prijs te vragen wat ze daarvoor willen.
prijsafspraken en kartelvorming is hier niet aan de orde, dus aan wannabe's mededingingsautoriteiten hebben we hier dus niets.

ok? ok.

Die reakties of een prijs nu te hoog is wel of niet, vindt ik nog enigszins bij het onderhandelen horen. Waar ik met wel irritant vindt is het volgende zinnetje:

Oef...brute synth (hihihi).
Eventjes in de portomonnee kijken.................grabbel,grabbel,grabbel............... helaas, nu even niet.

Dit is echt een compleet achterhaalde grap en niet eens leuk. Ik heb hem overigens in meerdere varianten gezien (zeg maar van niet leuk tot iets minder leuk.

Ik heb het meer over het handhaven van het valse imago van een hoop vintage gear.
Hoe kunnen die spullen nou meegroeien in prijs met de euro? Ik ben niet zo'n econoom, dus ik zie het misschien verkeerd. Maar ik zie een hoop lelijke dingen in de wereld en ook op deze site. Een hoop mensen zoals ik al zei zien alleen maar "de ultieme gear" omdat het zo in de geschiedenisboeken geschreven staat. En er wordt door de handelaren een hoop spul de geschiedenisboeken ingeschreven omdat ze het toevallig in de aanbieding hebben. Valse geschiedenis krijg je dan. En als mensen mogen vragen wat ze willen, mogen mensen daar het commentaar op geven wat ze niet bij zich kunnen houden en kunnen we deze hele thread wel opgeven, nietwaar?

Origineel geplaatst door EDP
mensen zijn zelf verantwoordelijk voor wat ze doen, een beetje uitzoeken wat iets mag kosten is nou niet echt een handeling waarvoor een bijzonder hoog iq nodig is. je gaat toch ook niet bij de kassa van de albert heijn roepen tegen een andere klant dat een pak koffie bij de aldi een stuk goedkoper is.

Nauw.... Laatst stond ik ergens broeken te kijken, komt een dame vriendelijk naar me toe dat dezelfde broeken elders een stuk goedkoper in de aanbieding waren....

Flauwe opmerkingen zijn uiteraard not done in een Te-Koop-thread. Maar als je een zinnige mededeling hebt over bijvoorbeeld een te hoge vraagprijs, waarom niet dan?

okay? okay! ;)

Origineel geplaatst door shortwave
Nauw.... Laatst stond ik ergens broeken te kijken, komt een dame vriendelijk naar me toe dat dezelfde broeken elders een stuk goedkoper in de aanbieding waren....

Flauwe opmerkingen zijn uiteraard not done in een Te-Koop-thread. Maar als je een zinnige mededeling hebt over bijvoorbeeld een te hoge vraagprijs, waarom niet dan?

okay? okay! ;)

omdat als er een heel lijst met antwoorden staat met van dit is duur en daarendaar kan je het veel goedkoper krijgen, het er niet echt uitnodigend is voor andere potentiele kopers en omdat het simpel weg jouw zaak niet is.
wil iemand het er voor betalen is dat goed, is het te duur dan verlaagd de verkoper zelf wel zijn prijs als ie dat nodig vindt.

en kom nou niet aan met beginners weten niet wat de gemiddelde prijs is. dingen die hier verkocht worden zijn nou eenmaal erg duur, dus als je niet voor je zelf ff een onderzoek doet voordat je klakkeloos zomaar een x aantal flappen op tafel gooit en daardoor een miskoop doet of te veel betaald ben je gewoon een domme stomme grote eikel.
het gaat hier niet om een pak koffie

daarom niet

Origineel geplaatst door EDP
dus als je niet voor je zelf ff een onderzoek doet voordat je klakkeloos zomaar een x aantal flappen op tafel gooit en daardoor een miskoop doet of te veel betaald ben je gewoon een domme stomme grote eikel.
het gaat hier niet om een pak koffie

Ik moet op zich wel lachen om die opmerking van je, maar ik vind het ook een beetje zwart-wit gedacht om geen opmerking (ik zeg expres niet "commentaar" !!) te mogen plaatsen. De reden heb ik al wel in eerdere posts duidelijk gemaakt. Geschreeuw en gezeik = niet okay. Opbouwende kritiek = wel okay IMO

Back