Reacties in marktplaats

Origineel geplaatst door n0_key
Kijk, ik ben dus best voor een BIJdrage in aanboddraadjes, maar hier ook weer zo'n lekkere opmerking in mijn eigen draadje... Het is om moedeloos van te worden.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=178969&t=608

Origineel geplaatst door lo-fi

[wijsneus mode]
Er zijn toch nog steeds winkels die die dingen voor 199 euro verkopen? Tijdje terug zelfs 149.
[/wijsneus mode]

Ja, dat bedoel ik dus.... Best als je verteld dat iets in de winkel goedkoper is, maar zeg dan ook ff welke winkel!

Origineel geplaatst door shortwave
Ik moet op zich wel lachen om die opmerking van je, maar ik vind het ook een beetje zwart-wit gedacht om geen opmerking (ik zeg expres niet "commentaar" !!) te mogen plaatsen. De reden heb ik al wel in eerdere posts duidelijk gemaakt. Geschreeuw en gezeik = niet okay. Opbouwende kritiek = wel okay IMO

ja maar we hebben het hier vooral of het zeiken over prijzen, en vermelden hoe graag je hem niet zou willen hebben maar dat je het geld niet hebt.

kijk ik ben het eens dat wanneer je ondersteunende dingen er bij zegt dat dat moet kunnen. zelf wanneer iemand 4000 euro voor een juno of zo vraagt dat je hem hard in je gezicht uitlacht

maar dit is geheel mijn mening hoor

Origineel geplaatst door EDP
ja maar we hebben het hier vooral of het zeiken over prijzen, en vermelden hoe graag je hem niet zou willen hebben maar dat je het geld niet hebt.

kijk ik ben het eens dat wanneer je ondersteunende dingen er bij zegt dat dat moet kunnen. zelf wanneer iemand 4000 euro voor een juno of zo vraagt dat je hem hard in je gezicht uitlacht

Dat bedoel ik maar...

Jouw mening is toch nog de mijne geworden (en andersom) :)

Tsja in het begin had nog zoiets van 'als ik het geld toch had dan kocht ik hem'. Maar tsja, op een gegeven moment heb je dat bij ALLES!

(Omiel wat doe je me aan jongen! ;) )

Maar als er iemand iets op zet waarvan jij denkt dat het te duur is kun je het op verschillende manieren opmerken. Subtiel is een PB en niet subtiel is gewoon een post waarin het onverbloemd keihard staat.

Het laatste zal minder snel gewaardeerd worden.

Gek he?

Ik vind het wel ff een interessante threat (en ik verveel me hier op 't werk).... Om terug te komen op de oorspronkelijke vraag.

Ik vind wel dat er enige vorm van prijscontrole mag zijn, al weten de mensen hier heus wel hoeveel de apparatuur waard is... De apparatuur zelf afkraken, of de verkoper in een benarde positie brengen met lastige vragen is echt super ongepast. Ook vind ik het bull-shit het koopgedrag van leden te bekritiseren, tenzij je het op een relaxte manier doet... Het is gewoon een gedeelte met vraag en aanbod, het forum is groot genoeg om ergens anders negatieve kritiek te uiten. En iedereen heeft een persoonlijke smaak wat betreft synths en sounds.

Mazzel Cas

verkopen doe je op de markt(plaats.nl)

op een forum doe je discussiƫren.

Als je op dat forum iets wilt verkopen, moet je er niet van opkijken als er over wordt gesproken, op wat voor manier dan ook...

Waar ik me de laatste tijd meer aan erger zijn de gasten die een koop met je sluiten en er vervolgens achterkomen dat je niet naast de deur woont en dan doen alsof ze gek zijn. Het lijkt alleen maar toe te nemen met de tijd.

Misschien dat het ook wat te maken heeft met het feit dat sommigen eerst "hebben, hebben, hebben" denken en daarna er achter komen dat hun banksaldo het niet toelaat... heb het inmiddels 3 keer meegemaakt het afgelopen half jaar, zo'n flutexcuus..

naja... daar ging deze threat niet over volgens mij... :)

Goed, ik heb het dus niet gedaan, maar in het kader van commentaar etc in verkoop-threads kreeg ik ontzettende zin om in deze thread https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=15473 mij in de discussie te mengen....

Wat vinden jullie ervan als je breeduit op het forum zet: "jo, verkocht" en "ik kom um halen" en het gaat dan niet door...??

Ja short, sommige mensen zijn niet zo netjes.. Ik zelf heb ook wel wat foutjes gemaakt, maar dan post ik altijd ff een 'sorry' mailtje als ik weet dat ik fout zat. Als meer mensen nou dat fatsoen hadden, ja dat zou mooi zijn. Ik claim niet dat ik de heilige Maria wil uithangen, maar een beetje normaler met elkaar omgaan mag best (weer) is.

enne over dat verkopen, mag een grap ertussendoor nou ook al niet meer?? (BananaWorld)
Djeez, effe normaal blijven doen aub, het is gewoon een forum hoor.

Arv

Origineel geplaatst door Arv
Ik claim niet dat ik de heilige Maria wil uithangen, maar een beetje normaler met elkaar omgaan mag best (weer) is.

enne over dat verkopen, mag een grap ertussendoor nou ook al niet meer??
Arv

2 x eens! :)

Maar helaas blijft het voor sommigen redelijk moeilijk en ingewikkeld om idd. een beetje fatsoen te tonen....

Reacties in marktplaats

Ik begin me de laatste tijd echt te irriteren aan off topic reacties in verkoop topics.

Voorbeeldje zien?

Juno 60

Hier ontstaat zelf een relletje

De sfeer wordt er nou niet echt beter op de laatste tijd vind ik. Er zijn al topics geweest over reacties in verkoop topics en daaruit bleek al dat veel mensen niet op off topic reacties en bemoeienis van de prijs zitten te wachten maar het blijft gewoon op hetzelfde tempo voorkomen in de topics.

Wellicht een idee dat de Admins deze reacties gewoon direct verwijderen zodat anderen er niet op kunnen reageren en er een eindeloos gebabbel ontstaat dat niet over de verkoop gaat? De verkoop topics worden nu vaak onnodig bevuild met onzin en als ik interesse in het apparaat heb en wil kijken wat mensen erop te zeggen hebben lees ik bijna alleen maar onzin en zie ik mensen ruzie met elkaar maken.

Je hebt gelijk, maar je moet de mensen eens horen als je 1 post weghaalt... Dat is niet leuk gewoon. Als ik de mailtjes en pbs moet geloven zijn wij dictators, die alleen maar alles censureren en iedereen monddood maken.

Hoe vaak wij berichten krijgen met een verwijzing naar: "Vrijheid van meninguiting".

Maar goed..

Je blijft het altijd wel een beetje houden denk ik.. Hoeft ook niet heel erg te zijn, als het maar niet de overhand gaat krijgen.

Bij mijn eerste voorbeeld staan 3 reacties, alle 3 gaan nergens over. Wat mij betreft mag je die zo deleten. Ik zeg niet dat je nergens op dit forum offtopic mag gaan maar in verkoop topics vind ik het echt irritant. Ligt waarschijnlijk ook aan hoe ik er zelf over denk, een ander maakt het misschien niets uit. Ik ben nogal fanatiek met gear zoeken en info inwinnen en dan is door de onzin heen kruipen af en toe nogal vervelend.

Van mij is ook wel eens een post verwijderd. Gewoon omdat die echt enorm off-topic was. Vond ik wel terecht eigenlijk, maar vond het wel jammer.

Toch doen de mod's hier goed werk. Mensen blijven lang komen en dat zegt meestal wel wat over de kwaliteit van het forum.

Als je niet wilt dat er niet ter zake doende reacties bij je advertentie komen dan kun je het beste op Marktplaats.nl adverteren.
Ik denk dat een Mod ook maar een mens is en er wel eens een ongepaste off topic doorheen slipt...

mij juno advertentie staat bij deze thread vermeld.

nou spreek ik alleen voor me zelf als ik zeg dat ik het wel kan hebben
uiteraard reageer ik dan ook niet serieus terug, wat misschien wel forum vervuiling oplevert.
maar
ik kreeg ook serieuze reacties via mail en pb dus het stoort niet.

ik kan wel begrijpen als anderen zich hier wel aan storen vooral als je je gear kwijt wilt en
mensen gaan een zware discussie aan over de prijs of zo. je doet gewoon je best iets te verkopen met
vaak de reden er iets leuks voor terug te kopen of als ze het geld nodig hebben....
daar kan best wel irritatie om ontstaan.
wil je discusieren over belachelijke prijzen voor 2e hands gear dan is mijn advies ga eens naar de cash-converters (ook leuk als je eens hard wil lachen...)

Nou ik vind wel dat als iemand een Juno 60 te koop zet voor 600 Euro ofzo,
of een MS 20 voor 2000 Euro, dat er best wel gereageerd mag worden op deze prijzen...

Zeker op een forum met mede muziekliefhebbers waar woekerprijzen niet echt op zn plaats zijn vind ik...

:)

Om niet te spreken van de 2ehands prijzen bij de gerenommeerde muziekzaken.

Mensen die lopen te kutten in mijn verkoopthreads PB ik alsof het serieuze geinteresseerden zijn voor mijn gear.
" Ik zie dat je in mijn <gear> geinteresseert bent. Ik zou zeggen doe een bod ;) groeten, Robin"
Gewoon bod voor mijn kop en net doen of ik het niet snap. Meestal werkt dat wel.

-C-

Er wordt te veel geouwehoerd en er ontstaan vervelende situaties in sommige threats.. en mocht je je een keer bedenken (ruil/koop) dan wordt je met je ballen aan de schandpaal genageld.
Als ik met mijn auto naar de dealer ga en hij geeft me er een te lage prijs voor dan loop ik immers ook weg (wie niet?).

Als je opzoek bent naar ruzie en/of rellen sluit je dan aan bij een stel hooligans maar hou het hier relaxed. We zijn allemaal met onze hobby/werk bezig immers.

My 2 cents..

Back