Reacties in marktplaats

Als je trouwens goed lees zie je dat dat "relletje" gewoon is bijgelegd, en ik heb zelfs nog met de persoon in kwestie ge-p.b. omdat ik oprecht geinteresseerd was in de aankoop. Probleem kwam toen anderen zich ermee gingen bemoeien.

Waar ik meer van baal is mensen die reageren op advertenties terwijl ze helemaal niet geinteresseerd zijn in de verkoop. Ik ga geen namen noemen, maar doe maar eens een search op een aantal laten we zeggen zeer actieve leden van deze forum en kijk in de verkoop sectie hoeveel posts die plaatsen wat nergens over gaat.

kijk je zit nu eenmaal op een forum waar mensen reageren op
je advertentie en soms kun je best een discussie aangaan met
iemand die denkt dat je teveel vraagt voor een instrument
zonder dat het meteen moet uitlopen op een rel.
Gewoon aangeven waarom jij denkt dat dit een prima prijs is.
En soms zit er ook iets extra bij , bijvoorbeeld meer geheugen en
harddisk etc...dat maakt de prijs normaal iets hoger.

Origineel geplaatst door Digimod
en soms kun je best een discussie aangaan met
iemand die denkt dat je teveel vraagt voor een instrument.

Dan is het natuurlijk wel prettig dat hij/zij geinteresseerd is in het apparaat. ;)
Er zitten hier op het forum een paar figuren die blijkbaar (willen) bepalen wat een goede prijs is voor een apparaat. En dat maakt het allemaal wat vervelender.

Het is voor mij simpel.
Als een mod mij op de vingertjes tikt dan pas ik me aan.
Ik ga niet wijzen naar andere threads/users omdat die het 'ook' doen, omdat ik simpelweg niet in de positie ben om daarover te oordelen (gelukkig niet man).

Dr staat hierboven al vermeld hoe ik over offtopic/lullige/bloedzuigende berichten in mijn verkoop threads denk.

Stel je voor, je fietst door rood en een agent betrapt en bekeurt je daarvoor. Wat zeg je dan?
"Ja maar, agent, ik fietste niet door rood. Ik fietste van A naar B en ineens springt dat stoplicht zomaar op rood. Daar kan ik toch niets aan doen? Eigenlijk zou u het stoplicht moeten bekeuren omdat ie zomaar op rood springt. En ik ken ook nog jan, piet, klaas (vul maar in) en die zijn door rood gefietst en kregen geen bekeuring."

Ik heb echt serieus zitten denken om vanaf mijn 1000e post es een paar versnellingen lager te gaan hier op het synthforum. Om meer een inactief lid te worden dat de marktplaats een beetje afschuimt zo nu en dan.
Maar waarom zou ik? Het forum is een leuke plek, en ondanks sommige mensen -die eigenlijk zelf ook vast wel weten dat ze op het randje zitten van recht en krom- mag ik hier graag zijn.

En iedereen kankert toch altijd op de politie. Terwijl als er iets is je toch wel blij bent dat ze dr zijn (àls ze komen ;)).

Zo... en nu eerst koffie!

-C-

bijna geen enkele mod heeft een snor!

Bam wel trouwens :D

Ik zie dat de admins nu de optie om te reageren in een verkoop-postje hebben uitgezet. Ik kan me voorstellen dat je hiermee het probleem van de nutteloze reacties hebt opgelost, maar je hebt nu ook de mogelijkheid van nuttige reacties weggehaald. Het is nu niet meer mogelijk om de verkoper in zo'n draad een algemene vraag te stellen of een reactie te geven die voor andere mogelijk geinteresseerden ook interessant was (bijv. zit uitbreiding X ook bij deze synth, wordt die geleverd met software zus en zo, verkoop je nou de rack of desktop versie?). Ook vind/vond ik het heel nuttg als mensen reageerden met de mededeling dat het aangebodene nu voor 100 euro minder nieuw te koop is. Niet leuk voor de verkoper maar wel reeel en het zorgde ervoor dat wie op het forum spullen aanbood alleen marktprijzen kon vragen en niet 1000 euro voor iets wat 100 euro waard was. En misschien dat de verkoper bij een verkoop het niet leuk vond om op zo'n manier de prijs aan te moeten passen, aan de andere kan werkt zoiets ook in zijn of haar voordeel wanneer er iets gekocht gaat worden. Verder is het handig dat potentiele kopers kunnen melden dat ze met een PB gereageerd hebben, dan weet je dat je zelf niet meer hoeft te reageren.

Verder vraag ik me af of eraan gedacht is dat sommige verkopers misschien wel helemaal niet te bereiken zijn. Dan biedt er iemand iets aan, je wilt reageren en het blijkt dat die persoon geen email en persoonlijke berichten toestaat. En reageren in de verkoopdraad is ook niet mogelijk. Wat moet je dan doen?

Kortom: ik snap het probleem, maar nu is het kind met het badwater weggegooid.

Groetjes,
Saskia

Dit is weer 'n typisch voorbeeld van: de goeden moeten lijden onder de slechten.
De nuttige opties zoals saskija ze opnoemt zijn nu idd niet meer mogelijk, maar al die nutteloze scheldpartijen zijn nu ook verleden tijd !

Leve het synthforum !

piez

Misschien heb je wel gelijk, maar.....

Als een verkoper niet bereikbaar wil zijn, dan moet ie ook niet iets willen verkopen.

De nuttige posts zullen we inderdaad missen, maar goed. Mocht men iets heel moois over een bepaalde synth willen vertellen, dan kan dat ook in de gewone forums. Daar horen mooie verhalen en links eigenlijk ook thuis. Of in de prijswijzer.

Het moderaten van de marktplaats is een hel en vervelend. Het vermindert het plezier van het moderaten erg en dat is niet leuk voor vrijwilligers. Buiten dit laatste, denk ik dat je nog steeds alles wat je wilt zeggen wat met synths te maken heeft, kunt zeggen op dit forum. Alleen nu alleen maar op een betere plek.

Ik vind het een prima oplossing om de huidige policy door te voeren. Ik ben voor commentaar, maar dit werkt ook prima. Geen gelazer meer en als de verkoper niet bereikbaar is, dan is dat z'n eigen schuld...

Nu worden verkopers dol gepb'ed en hebben wij er geen last meer van. :)

Maar dit hebben we met z'n allen aan onszelf te danken hoor.

Sorry!

HEEL triest dat het tot dit gekomen is.

Nu even een verzoekje van mij aan alle verkopers:

Zet het volgende s.v.p. in je bericht:
-De vraagprijs
-Zoveel mogelijk info
-De plaats (of op z'n minst de omgeving) waar ie opgehaald kan worden
-Evt. een fotootje (leve Google!!)

Bedankt.

Mischien is het anders een idee om de verkoopsectie te modereren? Pas als een advertentie aan alle vereisten (voldoende informatie, prijs, lokatie, evt foto) voldoet wordt hij ook geplaatst.

Groetjes,
Saskia

(die het toch maar behelpen vindt)

Geen prijsdiscussies meer op vraag&aanbod

Geen prijsdiscussies meer op vraag&aanbod

Waar het idee vandaan komt dat alles positief moet zijn weet ik niet, maar de moderators hebben gewoon technisch hun zin doorgedrukt. Jammer, juist daar (vraag en aanbod) is de prijsinfo op zijn plaats.
Eerst een hoop kronkel-argumenten om hun eigen gelijk te staven en nu dus gewoon doorgedrukt. Zal wel in ónderling overleg' zijn gebeurd.
Als je toch ziet hoeveel mensen zich in zo'n discussie mengen, kan je niet om de wenselijkheid ervan heen, zou ik denken. En wat is er nou mis met een beetje discussie. Zeker nog nooit van 'crisis en groei' gehoord?!
Ik mis het wel een beetje.

mja idd, en kunnen vermelden dat er een waanzinnig hoge prijs staat, of dat het toestel een meerwaarde heeft is toch wel handig om een eerlijke deal te kunnen sluiten vindk, nuja, de knoop is doorgehakt, dan zo maar ...

Ja Leo, dat jij het mist is duidelijk :D

Maar goed, ik snap niet dat hier zo over gelult moet worden, de moderators bepalen het beleid en het is nu gewoon geregeld, klaar. Ik vind het commentaar ook wel op z'n plaats, maar dat maakt geen fluit uit, het is nu eenmaal zo. Nu komt er dus weer zo'n draad waar iedereen in gaat lopen mekkeren en dat vind ik dus gelul. Iedereen loop overal over te zeiken de laatste tijd... Dus.

Leo ik begrijp wat je bedoeld maar ik snap ook wat de Moderators bedoelen en soms moet je beslissingen nemen waarvan de ene persoon het positief ziet en de andere weer negatief..
Voordeel met reacties was wel dat je soms net ff wat meer info kreeg + soms kwamen er hele leuke dingetje's bij zoals als je bijvoorbeeld een oude bak koopt met wat knoppen eraf en iemand toevallig nog knoppen heeft liggen.....
Nu kan dit nog steeds wel maar toch met een omweg (PB)
Ik vind het ook jammer dat het zo moet maar schijnbaar is het wel nodig.

Als je wilt klagen over een te hoge prijs in een advertentie,moet je nu dus een nieuw draadje maken ?? ;)

Origineel geplaatst door Kevin
Voordeel met reacties was wel dat je soms net ff wat meer info kreeg + soms kwamen er hele leuke dingetje's bij zoals als je bijvoorbeeld een oude bak koopt met wat knoppen eraf en iemand toevallig nog knoppen heeft liggen.....

Dat zat ik net ook te bedenken ja, of gewoon extra info. Waarom bv de ene bak meer waard is dan de ander, of gewoon. Maar verder ook, elkaar een beetje scherp houden. Nu plaatst er iemand zijn eerste bericht en biedt een nordrack aan voor 1000 euro. Straks komt er nog een nieuw lid, dat 900 euro biedt. Betaalt hij wel mooi 400 euro te veel en die informatie had hij van zijn mede-forumleden kunnen krijgen.
Tja, dit is dan inderdaad weer een zeik-thread, maar ik heb er gewoon de pest over in dat het doorgedrukt wordt, tegen argumenten in, gewoon. Ik kan slecht met de-baas-spelen overweg.
Je kan het toch openlaten of je zelf meedoet aan zo'n discussie, of je het leest, of dat je het waagt om een bepaalde prijs te vragen, of überhaupt te adverteren en commentaar te riskeren. Nu wordt het gewoon opgelegd. Beetje eng.

Jammer

Jammer

Jammer dat het zo moet: Ik vond de extra informatie in de draadjes juist erg nuttig.

Jammer! En dat om de volgende reden:

De atmosfeer die deze beslissing (naar ik vrees) zal veroorzaken: niet langer een discussie waarbij het belang van de koper voorop staat (ik noem: evt. bescherming tegen miskoop wegens absurde prijs, zinvolle aanvullingen op- en aanprijzingen van het gebodene) maar een 'bescherming' van de verkoper waar dit helemaal niet nodig is, volgens mij...
We zijn hier als 'vrienden' (nou jaaaaa...) onder elkaar en dan gaat 't erom dat de zaken fair verlopen.
En 'public scrutiny' is nou eenmaal de beste garantie voor faire deals.

Wat gaat 't Synthforum nu voor gebruikers aanlokken? De 'marktplaats-snel-een-dealtje-maken' lui die we hier kunnen missen als kiespijn. Daarbij stel ik vast dat de meeste 'reageerders' vaak behoren tot de 'actieve' bijdragers aan 't Synthforum. Voor welk type gebruiker willen de moderators dit forum aantrekkelijk maken?

Daarbij vind ik het erg ironisch dat juist bij een forum als dit, dat veel mogelijkheid tot interactiviteit en discussie biedt, een beslissing als deze zo wordt gecommuniceerd. Met alle respect, maar dat geeft een Sovjet-gevoel. En dat bedoel ik niet in een positieve 'wat een coole sovjet analoge synth, die polivoks' context... ;)
Wel is het zo dat dit forum nu eenmaal het 'bezit' is van de moderators, dus voeg ik me naar hun huisregels.
Hoe spijtig ook.. :frons:

Wat betreft het modereren is denk ik de laatste tijd vooral de 'wel of niet prijscommentaar' discussie die de sfeer vervelend maakt. Niet zozeer het feit dat het gebeurt maar de vraag of dat nodig is.
Als de beslissing er eenmaal ligt lijkt 't me duidelijk genoeg.

<DREIGEMENT>En evt. wil ik me ook wel aanbieden als moderator, als dat helpt?</DREIGEMENT>

Back