Yamaha CS-50

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Yep, helaas mist die van mij de deksel en daarmede ook de poten, voor de rest mankeert er niets aan.
Helaas was die andere op MP toen ik deze kocht nog niet ON-LINE, maar zoals de meeste mensen wel van mij weten wil ik liever een GEHEEL originele en probeer ik nu mijne te verkopen om daarmee die andere te kunnen kopen.
Twee CS-50's lijkt me teveel van het goede, alhoewel ik dan wel 8 stemmen (CS-80) zou hebben ;)
Is daar dan iets mis mee!
NEE!!

NEE!!

Kan die andere verkoper ook vragen of ze alleen de deksel en poten willen verkopen, heb er wel 300 euro voor over, denk echter niet dat ze daar op in gaan :engel:
Ik weet niet of die andere ook 100% werkt, de mijne wel.
En die ene ''MOOG'' is denk ik niet serieus (misschien wel iemand van dit FORUM) met zijn bod van 2900 euro, die zit me al de hele tijd dwars om me steeds te overbieden, we zullen zien :eureka:

Stuur die aanbieder toch gewoon een mailtje met je hoogste bod. Of ga door voor een CS-60 dan heb je ook 8 voices voor minder geld en minder ruimte. Die 8 voices zijn dan wel 1 VCO per stuk he, niet 2 VCO als op een CS-80.

Kan die andere verkoper ook vragen of ze alleen de deksel en poten willen verkopen, heb er wel 300 euro voor over, denk echter niet dat ze daar op in gaan :engel:
Ik weet niet of die andere ook 100% werkt, de mijne wel.
En die ene ''MOOG'' is denk ik niet serieus (misschien wel iemand van dit FORUM) met zijn bod van 2900 euro, die zit me al de hele tijd dwars om me steeds te overbieden, we zullen zien :eureka:

Ik heb een originele CS50 deksel te koop (geen grap) dus als je interesse hebt dan laat maar weten via PB.

Grtjs

Toevallig heb ik afgelopen donderdag een reactie gehad van ene " Moog".
Had voor mijn JD990's die op MP te koop stonden door een akefietje de advertentie opnieuw geplaatst en per ongeluk een prijsfoutje gemaakt... al na een paar minuten de reactie hieronder. :D
Maar ja.. Moog kan iedereen zijn da's nou het jammere aan marktplaats. Intussen is Moog wel Electric geworden trouwens.. :D

Moog op MP cache
Electric op MP

attachment.php

attachment.php

Oh en dan in general.. Heb helemaal geen probleem met hoge vraagprijzen maar vind het vooral minder voor mensen die op basis van dergelijke biedingen toch knopen gaan doorhakken en daarom teveel gaan betalen..
Maar nogmaals doe wat je wil.. ik heb mijn bedenkingen gewoon bij sommige MP advertenties.. maar dat is dan gewoon mijn mening.

Attachments

• Moog op MP.jpg
    Moog op MP.jpg
    58,6 KB · Bekeken: 80
  • Moog.jpg
    Moog.jpg
    40,5 KB · Bekeken: 98
Laatst gewijzigd:
En je bent niet de enige met bedenkingen,

ik had deze meneer ook ooit een keer een fatsoenlijk bod gedaan (in mijn opinie) voor zijn M256-e en ik durf hier niet te laten zien of horen wat ik over me heen kreeg.

maar ik blijf lachen :D

Doet me zeer denken aan de thread die ik een jaartje geleden ben gestart.

http://synthforum.nl/forums/showthread.php?t=169868&

Er lopen misselijke figuren in Nederland rond die kunstmatig de prijs hoog houden. Er is een onderhandse handel tussen deze misselijke figuren die vanuit diverse lokatie's in de hele Nederlandse markt bespelen. Ik heb genoeg van, ben het met MacGuyverGear helemaal eens. Er worden prijzen gevraagd voor gear die ze een week ervoor van onwetende liefhebbers hebben afgetroggeld.

Deze misselijke figuren zorgen ervoor dat liefhebbers verstoten blijven van de leuke oude spullen waarvoor ze liefde hebben. Ik mag een naïeve liefhebber zijn, liever dat dan de fucking commerciele KnobExploit alias Ralph Van Zeel of Vintage Works NL alias GentleG of VergeTen.

Deze handelaren wisselen niet voor niets zo'n beetje per maand van naam en handelsplaats. Ondoorzichtig en schimmig om zelf maar +10 tot +25 % te verdienen over de rug van de liefhebber.

Als we collectief de handelaren die op MP zich voordoen als "Yamaha" of noem een type aanduiding van een aangeboden synth, de rug toe keren lossen ze vanzelf op in het zuur van de elco's van de niet verhandelde gear die ze voor kunstmatig hoog gehouden bedragen aanbieden.

Wat ik betreur is dat een leuke gast als de tukker Erwin, alias Analogica, alias Pro-Logic zich sinds een jaar ook inlaat met deze praktijken.

Mensen let op, zorg ervoor dat je handelt met mensen die transparant zijn, die eerlijke prijzen vragen en die doorzichtige biedingen ontvangen op hun aangeboden gear. Handelaren onderling bieden op de spullen van elkaar om de geïnteresseerde liefhebber het idee te geven dat ze snel en gretig moeten bieden om het product niet te missen.

Laten we allemaal deze riool-handelarij de rug toe keren. Collectief zijn we daartoe in staat.

Down the drain met de profiteurs.

Het is heel sneu gesteld. Vanmiddag stond die Yamaha CS op 2900 euro. Doe ik er een bod van 15 euro bovenop doet onze vriend Moog alias Ralph van Zeel alias Electric alias ARP (ooit een arp van hem gekocht waar van alles aan mankeerde, lees verborgen gebreken), er 35 bij op. Haal ik m'n bieding er vanaf, haalt hij zijn bieding er weer vanaf. Het is pure prijs-sturing.

"t Is idd triest. 't was me inmiddels ook duidelijk dat Moog op Marktplaats Ralphvanzeel is..
En dan biedt ie Prologic z'n CS50 deksel aan.. geen grap zegt ie erbij.., en biedt ie onder zijn alterego volijk verder op die andere CS50.. wat een poppenkast!!

Wie neemt wie hier in de maling.. dat is de vraag

Even wat nuance aanbrengen in deze.

Ik bied idd mee op de Yamaha CS-50 op MP..want ik wil hem graag kopen. Is daar iets mis mee?

Omdat Pro-Logic hier interesse toont moet ik de conclusie trekken "oh wacht iemand ander wil deze graag kopen laat ik er maar mee ophouden"?..zo werkt bieden op MP toch? Ik begrijp niet dat het door anderen word gezien als "klopt maar lukraak een bedrag in"

Overigens, heel de "bied structuur" op MP is een wassen neus. Gewoon een mailtje sturen naar de eigenaar werkt veel beter.

Soms denk ik "jongens de omelet van allerlei "aanwijzingen" die jullie van internet af plukken" is een klein beetje aangebrand.

Anway..

Ik heb idd een CS-50 deksel over. Aangezien je die maar weinig los tegen komt dacht ik zet er maar even bij "is geen grap" omdat op dit forum mensen dingen nog wel eens verkeerd begrijpen. Dus...ik wilde hem er alleen op attenderen dat als ie zijn CS-50 compleet wil maken ik hem een deksel kan aanbieden.

Laatst gewijzigd:
Het ging in ieder geval over een CS-50, nu te koop op MP, 2 zelfs...dus gewoon weer daar over hebben? De CS-50 op MP met posten en deksel ziet er uit als een goed onderhouden exemplaar, met poten en deksel in mint conditie.

Een vermoeden is maar een vermoeden.. maar met z'n allen weten we 'n heleboel...

Die CS50 van het account wat zich Ramona noemt staat er al een tijdje trouwens.. raar dat je daar pas sinds een paar dagen je zinnen op hebt gezet en niet vanaf dag 1 op hebt meegeboden.. was dat te goedkoop? of had dat mailtje geen succes?
Wel netjes dat je je laatste bod voor de vorm weer hebt verwijderd

Oh.. nog 'n suggestie: Koop die van Pro-logic.. want wat moet je anders met 'n deksel?... Dan kan Ramona ook verder met haar leven

Als die fulltime marktplaatshandelaren nu gewoon eens een fatsoenlijke baan zouden zoeken zou dat een hoop ergernis schelen voor iedereen. Maar ja, dan moet je wel iets kunnen natuurlijk.

Ik snap de handel in vintage synths verder ook niet goed, ga dan in aandelen etc, speel je alleen met/tegen mensen die het spel ook spelen, heeft niemand last van je. Wordt er ook niemand boos op je.

Het is toch wat dat je steeds moet uitleggen dat vind dat je als handelaar helemaal niks verkeerd doet en je daar steeds rot over voelt omdat mensen dat wel vinden, is dat echt hoe je een leven wil leiden?

.Wat ik betreur is dat een leuke gast als de tukker Erwin, alias Analogica, alias Pro-Logic zich sinds een jaar ook inlaat met deze praktijken.
Laten we allemaal deze riool-handelarij de rug toe keren. Collectief zijn we daartoe in staat.
Down the drain met de profiteurs.

Ik wil even op je reactie reageren Jeroen, je bent een aardige vent (ik ben trouwens geen Tukker) en ik heb altijd leuk contact met je gehad maar je uitspraken over mij ''raken kant nog wal''.
De prijzen die ik vraag heb ik er zelf ook voor betaald (al dan niet met het later laten uitvoeren door regulier onderhoud zoals het vervangen van elco's of het plaatsen van een midikit door Mark Cox), dus het enige wat ik NIET wil is verlies lijden op de door mij aangekochte apparaten :eureka:
Ik ben geen handelaar (ook nooit geweest) en hoef daarom ook GEEN winst te maken, ik ben altijd transparant in contact met aspirant kopers (zie feedback op 2dehandsbe) en wat ik te koop aanbied is niet alleen in MINT condition maar technisch ook nog eens 100%.
Ik heb zelf geen moeite om de HOOFDPRIJS te betalen mits een apparaat ook in onberispelijke staat en zeldzaam is.
Dus ik vind het een beetje flauw om mij in de categorie oplichters te scharen.
Niemand hoeft mijn vraagprijs te betalen (ik dwing niemand), mijn CS-50 heb ik 3 weken geleden gekocht, helaas zaten het deksel en poten er niet bij, maar omdat hij er verder onberispelijk uitzag en ze ook niet vaak worden aangeboden (ik zocht al een half jaar) heb ik hem toch maar gekocht.
Ik kon ook niet weten dat er een paar weken na aanschaf een complete op MP werd aangeboden.
Als we alles van te voren wisten dan was alles anders.
Door internet is het bijna onmogelijk om nog een koopje te krijgen, wie droomt er niet van een Minimoog van een onwetende eigenaar voor 200 euro, die tijden zijn voorbij, ik had ooit het geluk om een Elka Synthex voor 500 gulden te verkrijgen, maar dat zal nooit meer lukken.
Dus niet klagen, gewoon verder sparen en harder of meer werken, zo doe ik het zelf ook.

Een vermoeden is maar een vermoeden.. maar met z'n allen weten we 'n heleboel...

Die CS50 van het account wat zich Ramona noemt staat er al een tijdje trouwens.. raar dat je daar pas sinds een paar dagen je zinnen op hebt gezet en niet vanaf dag 1 op hebt meegeboden.. was dat te goedkoop? of had dat mailtje geen succes?
Wel netjes dat je je laatste bod voor de vorm weer hebt verwijderd

Oh.. nog 'n suggestie: Koop die van Pro-logic.. want wat moet je anders met 'n deksel?... Dan kan Ramona ook verder met haar leven

Die van mij is alleen te koop als ik zeker weet dat ik die van Ramona heb, trouwens die Ramona reageert nergens op!
Zou toch niet fake zijn of er heeft zich al een anonieme buitenlandse koper gemeld die een astronomisch bedrag heeft geboden.
Wat Ralph of Moog betreft, met het zijn geboden bedrag vraag ik mij af of daar uberhaupt nog winst op te behalen is :eureka:
Ralph heeft mij i.d.d. een deksel aangeboden, helaas missen de poten, dus daar heb ik op dit moment niets aan.
verder onthou ik me van ieder commentaar aan zijn of Gert Verhoef (vergeten) adres, Gert ken ik persoonlijk, fijne gast en omdat hij een zaak heeft en belasting op de door zijn verkochte goederen moet betalen en ook nog eens de huur van zijn pand moet ophoesten vallen zijn te koop aangeboden goederen helaas duurder uit, begrijpelijk :eureka:

Handel in 2e hands goederen blijft gewoon een schimmig / grijs gebied, al helemaal als mensen er een zaak in hebben.. Brrrrr..

Het gaat echt alleen maar om het geld, en de moraal die daar bij hoort is zo flexibel als een overjarig elastiekje, er wordt vaak cash betaald, dat schept mogelijkheden..(administratief gezien)

Ik zeg hier verder niks mee over specifieke personen want ik ken niemand persoonlijk hier in dit draadje, maar om het hebben van een zaak en betalen van belasting als een teken van eerlijkheid en oprechtheid te zien, dat gaat me te ver.

Als een witte handelaar een synth koopt voor 2500 euro en daarop verkoopt voor 3100, inclusief BTW dan lijdt -ie toch gewoon verlies?

Wat ik betreur is dat een leuke gast als de tukker Erwin, alias Analogica, alias Pro-Logic, alias Musicman zich sinds een jaar ook inlaat met deze praktijken

Jaren gelden had je interesse in de door mij te koop staande Roland SH-5, waar ik 2800 euro voor vroeg (en ook voor gekregen heb) toen had je daar geen enkel commentaar op!
Markt conform is dat namelijk ook IETS te duur, waarom dan nu wel, op ebay gaan CS-50´s tussen de 1700 en 3000 van de hand, dus dan is mijn prijs niet teveel gevraagt.
Die Hollanders staan er ook bekend om dat ze krenten zijn, ik niet want ik ben maar een halve Hollander.

Het is heel sneu gesteld. Vanmiddag stond die Yamaha CS op 2900 euro. Doe ik er een bod van 15 euro bovenop doet onze vriend Moog alias Ralph van Zeel alias Electric alias ARP (ooit een arp van hem gekocht waar van alles aan mankeerde, lees verborgen gebreken), er 35 bij op. Haal ik m'n bieding er vanaf, haalt hij zijn bieding er weer vanaf. Het is pure prijs-sturing.

Is jou bod dan serieus!
Als je er echt één wilt en je kunt leven zonder deksel en poten wil ik je hem (de CS-50)als trouwe vriend wel voor een speciale prijs aanbieden.
Dat scheelt tijd en geld, want Ramona woont in Brabant en ik ben praktisch je buurman.
Je bent welkom om hem vrijblijvend te komen bekijken en bespelen :halleluja

Als een witte handelaar een synth koopt voor 2500 euro en daarop verkoopt voor 3100, inclusief BTW dan lijdt -ie toch gewoon verlies?

Dacht ik ook altijd, maar btw gaat over de marge.

Dus, synth is inkoop 2500
Verkoop is ex btw bijv 2700
Dan gaat de btw over het verschil van 200 er boven op

Ik denk dat de 'eigen zaak' vooral handig is vanwege de aftrekposten.
Zelfstandigen aftrek, huur, inkoop, investeringen

Als je inkoop op papier hoog is, en je verkoop op papier niet veel hoger dan kan je er misschien van leven en krijg je misschien zelfs belasting terug.. :D

Als je inkoop op papier hoog is

Hoe bedoel je, ik als particulier geef geen papiertjes (bonnetje met mijn naam, adres, sofinummer en het bedrag) af, dus hoe doen ze dat dan als ze bij een particulier inkopen :eureka:
Moet ik ook nog eens belasting betalen, dan lijd ik verlies omdat ik er al niet op verdien =(
Hoe gek denk je dat ik ben :?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back